Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Welke pas zou je mij aanraden en waar kan ik deze bestellen?
De enige optie is dueenergie en te bestellen met een mailtje naar [email protected] . Vermeld je gegevens en ze mailen je de formulieren met een pasnummer, na inzending per e-mail en betaling voor het eerste pre-paid saldo per bank (alternatief PayPal) en dan heb je 'm met een weekje in de post.

Kijk wel op DUE Energie Mobility | Duferco Energia voor de laadpalen die je met deze pas kunt gebruiken, want lang niet alle palen zijn ermee toegankelijk.

(Edited: procedure aanvraag kaart)
 
Last edited:
Onze eerste poging liep alvast op niets uit. Van de manager van de desbetreffende supermarkt kregen we te horen dat de paal er uitsluitend staat voor de Coca-Cola vertegenwoordigers (die uiteraard sporadisch langskomen) en medewerkers van de supermarkt (die 'n elektrisch rijden, een pas Is er dan ook niet).

Klasse, Investeren in groen, promotie voor de Buehne.
Excuses aan Sibeg, ik moet hier op terugkomen. Kreeg vandaag een mailtje:

"Hi, I found your message on my car at Ikea Catania few days ago [Keezje: een paar weken, eigenlijk ;-)].

You asked to me about the charge points of Sibeg.

These charge point are already open to public. You have to ask the card at the service desk of the shop that houses the point. If they refuse to give you the card, you can write to Sibeg, to let them know the fact. The only prescription is in these charge point, Sibeg’s Agent have the priority to charge; if you are charging and an Agent arrive to charge, you have to disconnect your car.

For the fast charge point, you don’t need card, you only have to plug your car with chademo plug and start the charge by pressing the start button. At Sicily Outlet the plug is locked by a lock, you have to ask to open and turn on the charger at service desk; in other place if the charger is turned off, you have to ask to turn on.

If you have some problems and you want to write to Sibeg, you have to write to Vito Pellegrino attention.

Best regards.

**
Vadoelettrico.it



Edit: dit betreft mijn berichtjes die startten bij Vakantie - Italië

Sibeg heeft dus tientallen laadpunten op Sicilië geplaatst, allemaal gratis, maar je moet er hier en daar misschien iets extra's voor doen.

Jammer dat ik niet toch een rondje eiland heb kunnen maken om ze allemaal te chargemappen. Misschien iemand zin in een roadtrip?
 
Last edited:
De Sibeg/Enel chargepoints op Sicilië blijken (nu) toch vindbaar te zijn, in de nextcharge app. Zoals hiervoor beschreven zijn ze nu nog gratis (misschien moet je in Corleone wel voor andere diensten betalen :eek:).
Hier een lijst:
 

Attachments

  • Sibeg chargepoints.png
    Sibeg chargepoints.png
    57.4 KB · Views: 62
  • Informative
Reactions: Maarten
Tip voor mensen die graag bij het Comomeer op vakantie gaan:
Bed & Breakfast Montebello
B&B Montebello - Lecco

Heerlijk rustig en prachtig gelegen B&B. De eigenaar legt graag een verlengkabel neer om met een blauwe stekker of schuko je Tesla op te laden (8km p/u). Voldoende om vanuit hier prachtige ritjes te maken. De eigenaar wilde zelfs graag een ritje mee in de Tesla.
"zelfs"? ;)
 
Net terug van wederom een zeer geslaagde vakantie in Italië (prachtig residentieel hotel in de heuvels rondom Vicenza). BlackBeast heeft weer een feilloze prestatie geleverd over een goeie 3.000 km, inclusief de daguitstapjes naar Padua en Mantua.

Ter info, route heen : SuC Nivelles, SuC Mensbech, SuC Achern, SuC Dietlikon, SuC Monte Ceneri, SuC Verona. Route terug :SuC Verona, SuC Monte Ceneri, SuC Dietlikon, SuC Strassbourg, SuC Metz, en uit nieuwsgierigheid als laatste de gloednieuwe Suc Machelen gaan bezoeken waar ik mijn eerste Model X "live" heb gezien.

Lastig aan de laadsessie in Dietlikon was wel dat de gps ons zowel in het opgaan als in het terugrijden dwars door Zurich heeft gestuurd om de SuC te bereiken, midden in de spits... dus veel tijd verloren.

Nog een merkwaardig fenomeen : tijdens de terugrit heeft de gps ons van de snelweg afgeleid om ons vervolgens gedurende bijna 100 km dwars door het Hochschwarzwald te sturen langs soms behoorlijk smalle en verlaten wegen... Overdag kan dat een pittoreske route zijn, maar in de volslagen duisternis is dat best wel een beetje "stressy" !

By the way, op weg naar huis, aan de Suc Verona, hebben wij een "bijzondere" Model S gezien : zie foto. Het "Team Italia" (vader en dochter) was blijkbaar op weg naar Monte Carlo.
IMG_20160901_110626.jpg
IMG_20160901_110410.jpg
IMG_20160901_110433.jpg
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Laatste dagen in Scheggia, iets NO van SuC Arezzo. Trip ging feilloos, maar nu al dagen geen bereik, nul streepjes. Ook laden bij het huisje lukt op geen enkele manier. Gelukkig niet voor niets een locatie dicht bij een SuC gekozen.
 
tsja - spanningsverschillen neem ik aan.. dan werkt de UMC inderdaad niet (is nog een gevolg van de aanpassingen nav een beginnend brandje in een Amerikaanse garage agv een ladende Tesla in een niet-stabiele elektriciteitsvoorziening). Juice booster is gelukkig minder kritisch
 
neen, niet door de spanningswisselingen, deze waren een gevolg.
oorzaak was : de aansluiting in het stopcontact was niet goed.
Daardoor warmte ontwikkeling gevolgd door brand.

Na onderzoek bleek dat Tesla dat had kunnen zien doordat er schommelingen te merken waren op de spanning aan de interne laders.
Gevolg is nu : als de spanning van het net laag is; of schommelt; schakelt Tesla de laadsnelheid terug, of wil zelfs helemaal niet laden.

Misschien vindt Egbert nog de link ?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Bent u al eens op vakantie geweest met uw Tesla of overweegt u dit?
Wat zijn de voor- en nadelen? Welke bestemmingen staan op uw bucket list?

Voor ons afstudeerproject ontwikkelen we unieke, duurzame rondreizen met de elektrische auto. Wilt u 5-10 minuutjes vrij maken om de enquête in te vullen? Als dank, zal ik later de onderzoeksresultaten hier delen!

Bedankt om deze link te volgen: www.electrips.be

Groetjes,
Elise