You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zit me in te lezen in de wereld van Tesla terwijl ik op de levering van m'n MX wacht én ben bezig met vakantieplanning voor juli-augustus, er zijn vervelendere bezigheden
vraagje: heb een mooie agriturismo op het oog in de Toscane ( tussen Volterra en Montaione ), echter geen Supercharger in de omgeving maar wel een Destination charger op ongeveer 22km ( half uur rijden volgens routeplanner ) in Montaione. Nu wil ik een mail sturen naar de accommodatie of ik ter plekke makkelijk kan laden, echter is het anders wel verstandig om hier voor te kiezen? Wij zijn geen mensen die alle dagen op pad gaan, dus echt veel kilometers zullen we ter plekke niet maken...
Mijn advies: maak je niet druk. Neem een flinke verlengkabel mee voor gewoon 220V laden (bijv Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 25meter). Heb ik ook gedaan. Het opladen bij de Agriturismo lukt dan altijd, er is altijd wel een stopcontact. Je Tesla laadt dan gemiddeld 11 tot 14 km per uur. In 24 uur heb je dan al snel 250 to 300 km bijgeladen. Als de eigenaar niet in of naast de Agriturismo woont is het wel de vraag of je er slim aan doet het vooraf te vragen. Een verhuurder denkt al snel dat hij een enorme stroomrekening krijgt, en dat valt reuze mee.
Er zijn inderdaad vervelender dingen om je mee bezig te houden -
Makkelijkste is natuurlijk als je gewoon op je locatie kunt laden - als je toch niet veel rijdt (weet je het wel zeker, midden in mooie Toscane ? - ) maakt de lage snelheid van laden zeker niet uit. UMC dus meenemen. Ik zou het inderdaad gewoon vragen en aangeven dat het gewoon aan een stopcontact kan. Zeggen ze nee - wat ik betwijfel - dan heb je ter plekke altijd nog diverse opties: uiteindelijk kan het gewoon wel (als ze het zien), je gaat naar een van de drie/twee destination chargers in de buurt, of je vraagt een lokale wijnboer.. Of je vraagt een pas bij Dueenergie aan om in Volterra (en elders) te laden.. (heb je in een dag of twee in huis)
Als je nog niet geboekt hebt zou je ook hier naar kunnen kijken: My Italiy. Via deze site kun je agriturismo's selecteren op het hebben van een laadpunt.
Het hoeft je dus zeker er niet van te weerhouden met die X op pad te gaan.
Ik heb een week geboekt bij een accomodatie met destination charger in Toscane, en een week via MyItaly.nl
Het is eigenlijk de bedoeling dat jullie dat dus niet doen, want anders staan we alsnog op elkaar te wachten bij die blauwe stekker .
@Charly: ik ben benieuwd welke response je krijgt als je contact zoekt met een hotel met destination charger. Ik gok dat je daar mag laden als je er overnacht, dineert, de spa gebruikt en vijftig flessen zelfgemaakte olijfolie afneemt.
Hoe leg je uit dat de kosten niet schrikbarend zijn voor ze?
Bedoel je de accomodatie van de DeC of de agriturismo waar je verblijft?
De laatste zou ik namelijk eerst eens vragen of je bij hun kan opladen.
Grote kans van wel want de meeste agriturismos hebben krachtstroomaansluitingen.
Ik heb voor een rondtrip door Toscane alle agriturismo's die we op het oog hadden gemaild met de vraag of we konden laden, bij de meeste kon dat. Een ging zelfs speciaal voor ons een blauwe stekker op de parkeerplaats aanleggen. Bij de anderen kon het middels een verlengsnoer, of desnoods een stekker in de keuken
Ik denk dat voor komend jaar het alleen maar makkelijker zal worden; de mogelijkheid om met een simpele laadmogelijkheid Tesla rijders als klant te kunnen lokken zal daar echt wel als een lopend vuurtje in de rondte gaan.
ps....ben benieuwd naar - en jaloers op! - de aandacht die je met de MX komend jaar in Italie zal krijgen !
Ik bedoel de agriturismo. Goed te horen dat jij positieve ervaringen hiermee hebt! MX zal tegen die tijd ook niet meer heel bijzonder zijn ben ik bang
Goed dat jullie destination chargers niet met hoofdletters schrijven. Dat is voorbehouden aan de Tesla chargers bij o.a. hotels. Die staan in de Navi en ik heb me laten vertellen dat er de komende weken, zeg tot de Kerst, nog heel veel bij gaan komen in de vakantielanden.
Ook steeds meer in niet van die enorm dure hotels. Er is een wachtlijst en de uitlevering geschiedt in batches.
Ik bedoel ook de Tesla chargers bij hotels. Vaak hebben ze er maar één, dus hoe te verdelen of geldt wie eerst komt die eerst maalt of op reservering?
Bij je reservering aangeven dat je van de lader gebruik wil maken lijkt me.Hoe zit het trouwens met destination chargers onderweg in Europa als er maar 1 charger is en in hoog zomerseizoen meerdere Tesla rijders zelfde hotel en zelfde nacht boeken?