Keezje
Active Member
Ik probeer het meteen met de laadpaal in Sorrento, met de mededeling dat ik 'm a.s. Vrijdag nodig heb (en dikke complimenten voor de App erbij gedaan)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nou ik ben minder enthousiast over de E-go app, volgens deze app hang ik nog steeds aan een paal in Pisa ( die mij geen stroom wilde leveren ).Ik probeer het meteen met de laadpaal in Sorrento, met de mededeling dat ik 'm a.s. Vrijdag nodig heb (en dikke complimenten voor de App erbij gedaan)
Ik ook (nog) niet, registreren is natuurlijk al een zootje, ik heb m nog niet gebruikt, en het lijkt vreemd dat je zelf moet voorstellen om bestaande palen toe te voegen... Maar misschien helpt het om enthousiast te doen als je iets voor elkaar wilt krijgen.Nou ik ben minder enthousiast over de E-go app
Deze draad volgend is het voor mij duidelijk dat er niet één (1) juiste inlogprocedure is, maar bij mij ging het vlekkeloos NADAT ik mijn oude accountgegevens van ooit (die heb jij wrsch niet?) had verwijderd. Daarna gewoon de stappen in de app doorlopen, geregistreerd als overseas, enz., geen enkele hobbel gezien.@ebullio
Wij vertrekken van de week voor een mooie rondreis naar Italie en willen ook de E-go app gaan gebruiken. Zo te lezen is registreren gelukt voor een aantal zou iemand ons de juiste inlog procedure kunnen dm en ? Alvast bedankt !
Deze draad volgend is het voor mij duidelijk dat er niet één (1) juiste inlogprocedure is, maar bij mij ging het vlekkeloos NADAT ik mijn oude accountgegevens van ooit (die heb jij wrsch niet?) had verwijderd. Daarna gewoon de stappen in de app doorlopen, geregistreerd als overseas, enz., geen enkele hobbel gezien.
(Ik hoop niet dat @ebullio een verzonnen Italiaans adres heeft gebruikt en nu...)
Vorig jaar van het Gardameer (San Felice del Benaco) naar Serfaus gereden zonder te laden. Rit van 300 km. Auto volgepakt met 5 inzittenden en dakkoffer. Ging prima.Zelfde ervaring toen ik vorige week in de dolomieten reed. Opvallend laag verbruik per saldo bij het de bergen in en weer uitrijden. Tot nu toen alleen 's winters ervaring in de bergen, en dan speelt de temperatuur nog een voorname rol.
Mooie rit!Afgelopen vrijdag een rondje bergen gedaan - in overleg dames in het zwembad achter gelaten. 466 km - van Varese langs Como-meer naar Sankt Moritz. Via de Maljolapas (1.815m), de Berninapas (2.330m) richting Tirano en vandaar westelijk tot Morbegno. Vandaar naar het zuiden 65 km over de San Marcopas (1.992m) richting Bérgamo. Vandaar gewoon 120 km snelweg terug naar Varese - met daar snelheden tot 140 km. Zie Google MyMaps voor de details en enkele foto’s. Met name het stuk over de San Marcopas en verder naar het zuiden is rustig en erg mooi rijden - bijna 50 km lang alleen maar bochten en vrijwel geen verkeer. Staat in Morbegno ook niet eens aangegeven. Gedurende een minuut of tien op dat stuk nog wat gedold met locals in eof sportscar - liet ze bij elke bocht bijkomen om daarna weer bij ze weg te spuiten. Dashcam filmpje is helaas wat te groot om met de trage wifi hier op te laden.
View attachment 239247
Met verbazing geconstateerd dat het overall verbruik over het hele stuk met 194 Wh/km lager lag dan wat ik normaal gemiddeld in Nl rij (220). In Sankt Moritz bijgeladen en de benen gestrekt - vetrokken met 420 typical en 56 km later een range over van 414. Dus 1,8 kWh verbruikt over die 56 km. Gemiddeld 32 Wh/km!. Laat nog maar weer eens zien dat in de bergen rijden niets meer energie hoeft te kosten dan op een vlak stuk gegeven dat je een belangrijk deel op gravity-power rijdt. Nog een voordeel tov een ICE die bij de afdaling slechts warme (en remstof) genereert.
View attachment 239248
Type 2 moet genoeg zijn, ik heb in vier vakanties in Italië nooit anders nodig gehad. Mocht je makkelijk een Type 3 kunnen regelen, dan geeft dat misschien gemoedsrust. Als je verder afhankelijk bent van laden bij een huisje of op een camping, dan vooraf even uitzoeken welke stekker ter plaatse kan worden gebruikt (if any) en kan een juicebooster of fivari aan te bevelen zijn voor het geval de spanning te laag of te onregelmatig is.@Keezje thankz ik ga ermee aan de slag. Verder nog kabel tips?
voorspellende geestMisschien wel finale damesvoetbal Nederland-Denemarken. Wordt t toch nog heet.
Bedankt voor de tips ! helaas geen booster of Fivari voor handen heb alleen de standaard teslalader.
Ik krijg zelfs te horen, oh hij heeft het gered.Die lange-afstands-koudwatervrees zit echt nog diepgeworteld bij de meeste mensen.