Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ben in Arrezzo vorige week ook even langs gereden... bij de balie aangegeven dat ik 10 Euro voor 20 minuten zwemmen wel wat veel vond, waarna mijn dochter en ik een half uurtje gratis in het zwembad mochten rondzwemmen... maar wat gaat dat hotel inderdaad snel achteruit! Toiletten waren ook toen of vies of out of order.. kwam geen zeep uit de zeep-kranen, toiletdeuren-deuren konden niet op slot.. tegeltjes in het zwembad lieten los.. meubilair buiten verroest. Vond het de eerste keer al een vreemd hotel, nu nog meer eigenlijk...
Zonde!
Was zo'n unieke troef om de "beleving" van het laden naar een ander niveau te tillen.
 
Na de negatieve verhalen over SuC'sin Italië... Fano is wel goed. Staat vrijwel nooit iemand, Tag-resto is op 2 meter afstand met dus uitzicht op de auto's. grote Auchan op loopafstand (verse Sushi !), diverse whopper-zaken in de buurt en laden op 110 kw.. en maar 20 minuten bij ons vandaan!
 
  • Like
Reactions: Keezje
Er zijn diverse prima en mooie en goed gelegen SuC's in Italië, maar voor mij blijft de fact van de matter dat het niet klopt dat efficiënt laden betekent: ongeveer een half uur en weer door, terwijl je dan niet net zo efficiënt een bak koffie of een snack kunt scoren. Carpignano: prachtig. Versnapering: we mochten bij gratie dolci van het menu kiezen, vervolgens ben je niet alleen 40 Euro lichter, maar ook effectief drie kwartier kwijt terwijl de volgende stop vijf kwartier verderop ligt...
Ceprano: koffieapparaat stond om 11 uur ''s morgens al uit en gaf na een kwartier nog geen warme capuccini, terwijl iets erbij alleen kon omdat het ontbijtbuffet nog niet was afgeruimd.

Let wel: als ik hier mopper is het in de hoop dat Tesla meeleest. Doe mij maar een snelle laadstop bij een Autogrill'achtig ding, goed eten doe ik liever op een ander moment en niet per se tijdens een roadtrip.
 
  • Like
Reactions: FVO
Na de negatieve verhalen over SuC'sin Italië... Fano is wel goed. Staat vrijwel nooit iemand, Tag-resto is op 2 meter afstand met dus uitzicht op de auto's. grote Auchan op loopafstand (verse Sushi !), diverse whopper-zaken in de buurt en laden op 110 kw.. en maar 20 minuten bij ons vandaan!
Daar ben ik de afgelopen vakantie ook twee keer geweest. Tip is ook Pasticceria Orchidea dara om de hoek. Wij hebben daar rond 15.00 nog een heerlijke lunch gekregen.
En mocht iemand een hotel in de buurt zoeken: Ristorante Il Portico | Ristorante a Fano con piscina e camere - Homepage is geweldig. Slechts 6 (design) kamers dus heerlijk rustig bij het zwembad. Een heel goed restauarant erbij, en een ontbijt zoals je dat in Italië niet snel vindt.
 
Een ochtendje Volterra. Ik wist dat dat toeristisch is, maar niet dat om 10 uur 's ochtends al vier miljoen mensen op zoek zijn naar een parkeerplaats. Ik had mijn navigatie opdracht gegeven te koersen naar de enige Enel laadpaal hier, zodat ik die E-go app eens kon proberen. Waar inmiddels links en rechts dubbel geparkeerd werd, was tot mijn verbazing de plek bij de laadpaal beschikbaar, en ook nog eens op de dichtst mogelijke parkeerplaats bij de stadsmuren, pal boven het teatro romanum. En dan de Enel paal...E-go app openen, laadpaal kiezen, kabel in de auto, kabel in de paal en voor ik het wist was de laadsessie al gestart. Super!
 

Attachments

  • IMG_8625.JPG
    IMG_8625.JPG
    532.8 KB · Views: 61
  • Like
Reactions: HWS
Vandaag teruggekomen van bijna 3 weken in Toscane met Tesla model S 75. Vrouw en 2 dochters waren met vliegtuig en ik ben met zoon (van 9) gereden. De heenreis (uitgesmeerd over 2 dagen) ging prima. De SuC's werken prima en na 2-3 uur rijden is een stop erg welkom om zoon te laten rennen en wat te drinken / eten. Hotel onderweg met destination charger genomen waardoor in de ochtend helemaal opgeladen.
De eerste week was bij San Gimignano en bij trips naar Siena en Florence (gratis) kunnen opladen via de e-Go app met prima parkeerplekken. De tweede week was bij Lucca na een nachtje in hotel in Montecatini Terme waar ook een destination charger was (Parma E Oriente hotel). Vanuit Lucca ook tripjes gedaan (o.a. Viareggio) en geladen bij de SuC in Forte di Marni. Tenslotte nog 3 dagen Milaan en hotel had ook destination charger. De terugreis ook in 2 dagen gedaan via de Gotthardpas met overnachting in Mainz (met destination charger). Al met al was het zeer goed te doen en heerlijk gereden in de Tesla zo lang je maar instelt op de stops.
 
Vanmiddag in Siena in Via Garibaldi 4 laadplekken, 3 ge-iced en 1 door bouwschutting onbereikbaar. Ben gaan vragen bij de bar aan de overkant of ze wisten van wie die auto's waren. Niet natuurlijk. Dan moet ik de politie maar bellen, zei ik, en liep weg. Direct liep er iemand achter me aan dat ik moest wachten en er kwam een mobieltje te voorschijn. Binnen een paar minuten werd er een weggehaald. Een minuut later stopte er een polizia voor andere business, en ik kon niet laten te vragen hoe dat zat met die plekken. Twee minuten later zaten er twee bonnen achter ruitenwissers. :cool:

Helaas bleek de vrijgekomen paal niet in de ego App voor te komen. De nog bezette paal wel. Enel moet me nu, zeven uur later, nog steeds terugbellen. o_O

Vertrokken naar Via Vittorio Veneto. Aldaar drie palen, zes aansluitingen, echter weer slechts een (1) paal in de app. Why?? Wel vrij, slechts drie plekken ge-iced.

Fijn geladen op 83 km/u. App deed het prima.
 
  • Like
Reactions: FVO
Vind het nu toch allemaal wat gerommel in Italië. Vandaag tijdens lunch bijgeladen in Matelica (Marche, tussen Perugia en Ancona) - de Hera en Duo kaarten werkten niet. Moest hier de E-go app gebruiken - koste enige moeite om het werkend te krijgen. Maar wellicht omdat het de eerste keer was... Een paar dagen terug in Citta di Castello - zelfde type laadpunt waar de Hera-kaart prima werkte. Hoop dat ze dit snel standaardiseren. App-laden was wel erg goedkoop - €2,18 kwijt voor 125 extra typical: 1,7 cent per km. Dat haal ik thuisladend zelfs niet -;) Voordeel van een snelle lader in de auto.
Vervelender is dat de airco kuren geeft - sensor kapot. Morgen eerst maar eens contact met SeC Milaan - is minder plezierig bij temperaturen van 38 tot 42..
 
Vandaag teruggereden vanuit toscane naar oostenrijk.
In forte dei marmi zou ik meer dan een uur moeten laden om naar de eerst volgende SuC in dit geval Affi te kunnen komen.
De reden was dat SuC Campogalliano buiten gebruik is.
Tesla service gebeld om te vragen wat de werkelijke status was van deze SuC.
Ze konden geen probleem ontdekken en gaven aan dat deze normaal zou moeten werken, ondanks de "buiten gebruik" van deze SuC. vervolgens ben ik toch naar Campogalliano gereden en heb daar prinsheerlijk geladen zonder enig probleem.
Dus mocht je deze SuC nodig hebben dan kun je hem gewoon gebruiken. En scheelt extra lang laden op een andere SuC
Tesla service gaat er overigens nog wel voor zorgen dat de melding in de Nav hersteld wordt.
Heb het niet meer gecontroleerd, maar misschien is het opgelost.
Wederom weer top service vanuit Tilburg
 
  • Informative
Reactions: HWS
Dus mocht je deze SuC nodig hebben dan kun je hem gewoon gebruiken. En scheelt extra lang laden op een andere SuC
Tesla service gaat er overigens nog wel voor zorgen dat de melding in de Nav hersteld wordt.
Heb het niet meer gecontroleerd, maar misschien is het opgelost.
Nuttige info voor mijn terugweg aanstaande zaterdag, bedankt Bernie!
 
  • Like
Reactions: Bernie298
Gisteren midden in een mega hagelbui in Bardolino aan het Gardameer, hagelstenen zo groot als golfballen.
Onze Tesla s90d zit volledig onder de diepe deuken, motorkap poffertjespan, glazen dak gebarsten, voorraam gebarsten. Zie dit linkje .
Hele dag al bezig om ea gefixt te krijgen en we moeten nog 2 weken. Zucht......
 
Gisteren midden in een mega hagelbui in Bardolino aan het Gardameer, hagelstenen zo groot als golfballen.
Onze Tesla s90d zit volledig onder de diepe deuken, motorkap poffertjespan, glazen dak gebarsten, voorraam gebarsten. Zie dit linkje .
Hele dag al bezig om ea gefixt te krijgen en we moeten nog 2 weken. Zucht......

Ik zag de foto's op Facebook Edward (neem tenminste aan dat dat dezelfde is).
Wat een drama. Hoop dat dit technisch en qua verzekering allemaal goed opgelost wordt.
Met al die berichten over toenemende mega hagelbuien is een carport of parkeerplek binnen geen overbodige luxe.
 
Gisteren midden in een mega hagelbui in Bardolino aan het Gardameer, hagelstenen zo groot als golfballen.
Onze Tesla s90d zit volledig onder de diepe deuken, motorkap poffertjespan, glazen dak gebarsten, voorraam gebarsten. Zie dit linkje .
Hele dag al bezig om ea gefixt te krijgen en we moeten nog 2 weken. Zucht......
Sterkte er mee, zo lang je nog maar kunt rijden kun je in elk geval de vakantie maken. Het is wel komkommertijd bij Breda/vandaag, artikel over Bredase Tesla in Italië...
 
Klopt zelfde als op FB. Werden hierdoor gelijk door journalist benaderd. Absoluut balen maar hopen dat het allemaal word opgelost. Gaan na veel heen en weer bellen met Tesla Milaan en Nederland het raam en glazen dak laten maken bij een carglass in Desenzano. Hoop dat ze dat eerder gedaan hebben daar want na het bellen met het centrale nummer snapte ze niet wat een Tesla was......... wordt vervolgd
 
Klopt zelfde als op FB. Werden hierdoor gelijk door journalist benaderd. Absoluut balen maar hopen dat het allemaal word opgelost. Gaan na veel heen en weer bellen met Tesla Milaan en Nederland het raam en glazen dak laten maken bij een carglass in Desenzano. Hoop dat ze dat eerder gedaan hebben daar want na het bellen met het centrale nummer snapte ze niet wat een Tesla was......... wordt vervolgd
Sterkte.....als het rijdbaar is zou ik wachten tot terug in Nederland...........
 
  • Like
Reactions: EdwardV
Gisteren midden in een mega hagelbui in Bardolino aan het Gardameer, hagelstenen zo groot als golfballen.
Onze Tesla s90d zit volledig onder de diepe deuken, motorkap poffertjespan, glazen dak gebarsten, voorraam gebarsten. Zie dit linkje .
Hele dag al bezig om ea gefixt te krijgen en we moeten nog 2 weken. Zucht......
Dat is heel zuur. Het weer rond Garda en Como meer is berucht. Zo berucht zelfs dat storm en hagelschade door sommige verzekeringen daar is uitgesloten in polissen. Hoop voor je dat dit in jou geval niet zo is. Toi toi.
 
Met tussenkomst van Tesla service center en sec Milan toch naar Carglass Desenzano getogen. Aangekomen daar veel nee schuddende monteurs en een manager die het kennelijk niet zo begreep en vertelde dat het weken zou gaan duren. Hierna heb ik wederom sec Milaan en het Tesla service center gebeld en deze hebben contact opgenomen met de Carglass manager. Na een uur overleggen over en weer gaven wij aan dat we er geen vertrouwen in hadden dat deze zaak onze Tesla tiptop zou kunnen repareren. Ook sec Milaan gaf aan enkel een nood reparatie aan het dak te laten doen daar aangezien er geen apparatuur aanwezig was om na het vervangen van de ruit ea qua electronica opnieuw te laten inregelen. Advies was om de Tesla maar in Nederland te laten maken. Tijdens de noodreparatie kwamen nagenoeg alle monteurs van daar om de Tesla heen staan en waande ik me Chriet Titulaer in een aflevering van Tros wondere wereld. Hierna wij weer door met een gehavende Tesla hopend dat alles heel blijft tot in NL.

Al met al een dikke pluim voor de assistentie van Tesla service center medewerkers en sec Milaan.
 
Gisteren midden in een mega hagelbui in Bardolino aan het Gardameer, hagelstenen zo groot als golfballen.
Onze Tesla s90d zit volledig onder de diepe deuken, motorkap poffertjespan, glazen dak gebarsten, voorraam gebarsten. Zie dit linkje .
Hele dag al bezig om ea gefixt te krijgen en we moeten nog 2 weken. Zucht......
Holly S..t! Ik wilde daar ook zijn op die dag maar ben een dag langer in Oostenrijk gebleven. Sterkte en volgens mij is hagelschade wel verzekerd (het is iets anders dan stormschade namelijk)