Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn plan voor dit jaar: Vertrekken op donderdagavond na de spits, dan doorrijden tot half Duitsland.
Op vrijdag rustig naar noord Italië via de Gotthardpas (niet de tunnel) en dan op zaterdag laatste stukje naar Toscane.

In de zomer op zaterdag in 1 stuk zou ik nooit doen. Er staan dan veel te veel files dat je inclusief laadstops zo lang onderweg bent en dus laat in de avond pas aankomt. Dan veel liever relaxed rijden en de reis al zien als vakantie.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Mijn plan voor dit jaar: Vertrekken op donderdagavond na de spits, dan doorrijden tot half Duitsland.
Op vrijdag rustig naar noord Italië via de Gotthardpas (niet de tunnel) en dan op zaterdag laatste stukje naar Toscane.

In de zomer op zaterdag in 1 stuk zou ik nooit doen. Er staan dan veel te veel files dat je inclusief laadstops zo lang onderweg bent en dus laat in de avond pas aankomt. Dan veel liever relaxed rijden en de reis al zien als vakantie.

Idd nooit op zaterdag. Vrijdag ook niet. Door de week en dan vroeg weg.
 
Hier van hetzelfde; vrouwlief en dochter vliegen op een donderdagavond voor een paar tientjes naar Bergamo. Ik rijd de ochtend daarvoor op m'n gemakkie en met m'n eigen muziek van Eindhoven via wat passen naar Bergamo. Dames oppikken en dan door voor twee dagen strand naar Chioggia (leuk hotel gevonden dankzij Tesla's DeC kaart!). Daarna nog twee weken in een huisje in de buurt van Arezzo. Hopelijk met m'n nieuwe P100D - vandaag nog snel bestellen om gratis superchargen mee te pikken... Grappig hoe we het al een tijdje niet meer over laadmogelijkheden hebben, was een paar jaar geleden wel anders!
 
  • Like
Reactions: HWS
Hier van hetzelfde; vrouwlief en dochter vliegen op een donderdagavond voor een paar tientjes naar Bergamo. Ik rijd de ochtend daarvoor op m'n gemakkie en met m'n eigen muziek van Eindhoven via wat passen naar Bergamo. Dames oppikken en dan door voor twee dagen strand naar Chioggia (leuk hotel gevonden dankzij Tesla's DeC kaart!). Daarna nog twee weken in een huisje in de buurt van Arezzo. Hopelijk met m'n nieuwe P100D - vandaag nog snel bestellen om gratis superchargen mee te pikken... Grappig hoe we het al een tijdje niet meer over laadmogelijkheden hebben, was een paar jaar geleden wel anders!
Heb je nog een referralcode nodig @SMU??:D:D:D
 
Hier van hetzelfde; vrouwlief en dochter vliegen op een donderdagavond voor een paar tientjes naar Bergamo. Ik rijd de ochtend daarvoor op m'n gemakkie en met m'n eigen muziek van Eindhoven via wat passen naar Bergamo. Dames oppikken en dan door voor twee dagen strand naar Chioggia (leuk hotel gevonden dankzij Tesla's DeC kaart!). Daarna nog twee weken in een huisje in de buurt van Arezzo. Hopelijk met m'n nieuwe P100D - vandaag nog snel bestellen om gratis superchargen mee te pikken... Grappig hoe we het al een tijdje niet meer over laadmogelijkheden hebben, was een paar jaar geleden wel anders!
Voor de wintersport doen wij het ook zo. Ik vertrek vrijdag ochtend en haal vrouw en kinderen s’avonds op in München/ Genève enz. Zaterdag ochtend nog een paar uurtjes rijden tot aan bestemming.
 
Bij ons gaat het om de kinderen. Die moeten meestal vrijdag nog naar school. Na school naar Schiphol en vliegen en we kunnen s’avonds allen samen eten en de volgende dag zonder files naar je bestemming.
Dat is nu het voordeel van Venlo. Binnen vijf minuten al in Duitsland. Wij rijden ook op vrijdag weg, maar zijn 's avonds in ons hotel bij Bregenz en rijden op zaterdag door naar onze bestemming. Hoef dan niet alleen te rijden, is toch wat gezelliger.
 
Iemand nog een goede tip waar te zoeken naar een overnachting halverwege Toscane met laadmogelijkheid en slaapplek voor 2 volwassenen en 3 kleine kinderen tegen een normale prijs?
Dacht zelf zo rond basel uit te komen en de volgende dag door te rijden tot de camping in San Vincenzo.
Andere tips of ideeën zijn zeker welkom.
 
Iemand nog een goede tip waar te zoeken naar een overnachting halverwege Toscane met laadmogelijkheid en slaapplek voor 2 volwassenen en 3 kleine kinderen tegen een normale prijs?
Dacht zelf zo rond basel uit te komen en de volgende dag door te rijden tot de camping in San Vincenzo.
Andere tips of ideeën zijn zeker welkom.
Hotel Eckert, Grenzach-Wyhlen, net over de grens bij Basel in Duitsland.
 
Iemand nog een goede tip waar te zoeken naar een overnachting halverwege Toscane met laadmogelijkheid en slaapplek voor 2 volwassenen en 3 kleine kinderen tegen een normale prijs?
Dacht zelf zo rond basel uit te komen en de volgende dag door te rijden tot de camping in San Vincenzo.
Andere tips of ideeën zijn zeker welkom.
Airport Hotel in Basel, met rode stekkers in de kelder :)
 
Dit hotel in Straatsburg is ook goed alternatief. Is zakelijk gericht (Europa) maar in weekende prima prijzen. Schoon, niet duur en 3 DeC's.

IMG_7445.jpg
 
Iemand nog een goede tip waar te zoeken naar een overnachting halverwege Toscane met laadmogelijkheid en slaapplek voor 2 volwassenen en 3 kleine kinderen tegen een normale prijs?
Dacht zelf zo rond basel uit te komen en de volgende dag door te rijden tot de camping in San Vincenzo.
Andere tips of ideeën zijn zeker welkom.

Vorig jaar zijn we via Lermoos gereden.
Genoeg keuze in hotels (sporthotel erg goed bevallen) SuC om de hoek.
Zou het zo weer doen.
 
Hotel Eckert, Grenzach-Wyhlen, net over de grens bij Basel in Duitsland.
Ziet er mooi uit maar kids zijn 4,2 en 0 op moment van vakantie en grootste kamer is 3 persoons. En om ze nou op een aparte kamer te leggen is ook niet echt een optie.

Airport Hotel in Basel, met rode stekkers in de kelder :)
Kom ik uit op 397,- voor een nachtje op doorreis. Beetje gortig voor alleen een bed.

Dit hotel in Straatsburg is ook goed alternatief. Is zakelijk gericht (Europa) maar in weekende prima prijzen. Schoon, niet duur en 3 DeC's.
Niks beschikbaar op de gezochte datum helaas.

Vorig jaar zijn we via Lermoos gereden.
Genoeg keuze in hotels (sporthotel erg goed bevallen) SuC om de hoek.
Zou het zo weer doen.

Zal eens kijken of dat een interessante optie is.

Allen alvast dank voor het meedenken.
Andere opties hoor ik nog steeds graag.
 
@Tom X Mercure hotel met SuC in Straatsburg heeft familie kamers. Wij slapen aankomend weekend daar voor 120€ zonder ontbijt.

Wel even rechtstreeks mailen want ze bieden de familiekamers niet online aan.

Ander alternatief is een stukje verder bij SuC Sausheim bij Golden Tulipe. Vorige week geslapen voor 104€. Daar kan je online familiekamers boeken.
 
@Tom X Mercure hotel met SuC in Straatsburg heeft familie kamers. Wij slapen aankomend weekend daar voor 120€ zonder ontbijt.

Wel even rechtstreeks mailen want ze bieden de familiekamers niet online aan.

Ander alternatief is een stukje verder bij SuC Sausheim bij Golden Tulipe. Vorige week geslapen voor 104€. Daar kan je online familiekamers boeken.
Dank ik ga er eens naar kijken.
 
Last edited: