Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ervaring van velen hier leert dat laden op het vakantieadres aan een gewoon stopcontact in de praktijk prima werkt. Je staat toch doorgaans het grootste deel van de tijd stil.
Zeker als je een vakantiehuis huurt lukt dat altijd wel. Als het je eigen huis zou ik overwegen een laatpunt te plaatsen - is ook een mooie pré bij verhuur!
 
Wij hebben dit jaar een huis in Santa Maria a Monte gehuurd en daar ging laden op een stopcontact prima met de Fivari lader.
Maar het had waarschijnlijk ook met de UMC gewerkt.
Wat je wel nodig hebt in Italië als je met de UMC laadt is een adaptor met dikke pinnen, die kun je bij de Coop kopen voor een paar euro:
2053AC06-1495-46BC-9432-299BBF6FAB32.jpeg


Of je koop er een voor 110 euro bij tesla (als ie niet uitverkocht is):
4E202A52-8890-4523-B02C-4C58E8253F37.jpeg

Voor beide geldt dat je in de gaten moet houden of de stekker die de muur in gaat niet te warm wordt.
 
Heren goedenavond. Even iets anders. Ik sta in Antwerpen in de Parkeergarage Diamant naast 8x 22kw laadpunten. Na telefonisch contact met zowel Newmotion als de eigenaar van de laadpalen gaat er niks geladen worden omdat mijn pasje waarschijnlijk de oorzaak is.

Maar de oplossing is mogelijk nabij.
Een Antwerpse Tesla rijder houdt zijn pasje bij laadpaal nummer 4 en geeft mij zijn contact gegevens zodat ik hem later de kosten kan terugbetalen.

Welke Belgische forummer woont hier in de buurt? Ik ben hier tot zaterdagochtend.

Thnx Peter
 
Heren goedenavond. Even iets anders. Ik sta in Antwerpen in de Parkeergarage Diamant naast 8x 22kw laadpunten. Na telefonisch contact met zowel Newmotion als de eigenaar van de laadpalen gaat er niks geladen worden omdat mijn pasje waarschijnlijk de oorzaak is.

Maar de oplossing is mogelijk nabij.
Een Antwerpse Tesla rijder houdt zijn pasje bij laadpaal nummer 4 en geeft mij zijn contact gegevens zodat ik hem later de kosten kan terugbetalen.

Welke Belgische forummer woont hier in de buurt? Ik ben hier tot zaterdagochtend.

Thnx Peter
He Peter, lang geleden zeg, hoe is het met de alfa’s?
Kan je niet helpen, maar denk dat de Antwerpenaar ook terug zal moeten komen om je af te melden.
Btw: sinds wanneer ligt Antwerpen in Italië?
 
Ervaring van velen hier leert dat laden op het vakantieadres aan een gewoon stopcontact in de praktijk prima werkt. Je staat toch doorgaans het grootste deel van de tijd stil.
Zeker als je een vakantiehuis huurt lukt dat altijd wel. Als het je eigen huis zou ik overwegen een laatpunt te plaatsen - is ook een mooie pré bij verhuur!
Wel over nagedacht maar dan moet ik de VvE om goedkeuring vragen. Zijn aardige mensen maar het is vooral praten en praten en niet besluiten. Typisch Italiaans...
 
Wij hebben dit jaar een huis in Santa Maria a Monte gehuurd en daar ging laden op een stopcontact prima met de Fivari lader.
Maar het had waarschijnlijk ook met de UMC gewerkt.
Wat je wel nodig hebt in Italië als je met de UMC laadt is een adaptor met dikke pinnen, die kun je bij de Coop kopen voor een paar euro:
View attachment 269141

Of je koop er een voor 110 euro bij tesla (als ie niet uitverkocht is):
View attachment 269142
Voor beide geldt dat je in de gaten moet houden of de stekker die de muur in gaat niet te warm wordt.
Die heb ik op voorraad. Ons huis had bij de oplevering gewone Westerse stopcontacten hoewel de makelaar anders beweerde.
Ruime voorraad...:(
 
Is gewoon niveau stopcontact - ga je langdurig boven 10 amp zitten dan wordt het allemaal veel te warm. Ik blijf altijd op 8 amp laden. Overigens zijn die dingen in Italië echt overal te krijgen. Waar ik wel last van heb - op de plek waar wij zitten (platteland Marche) - is een constant groot spanningsverschil. De UMC vindt dat niet leuk en stopt er dan mee. Ik gebruik altijd als alternatief de Juice Booster 1.
 
Zijn al die adapters max 10 amp? Van Brennenstuhl kan je ze ook online kopen voor 5 euro. Vind het een prettige gedachte hem vast bij me te hebben als ik deze zomer in sassoferrato of all places aankom.
Ik heb zelf in Italië een adapter gekocht met waar Max 1500W op staat, dat is dus 7A, maar ik heb met hogere ampères geladen daar, wel de adapter in de gaten gehouden, werd wel warm.
Bij bol.com zie ik deze:
bol.com | SKROSS Reisstekker Country Travel Adapter Europa Italië
Die is 10A, net als de brennenstuhl, die er ook degelijk uit ziet.