Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben het plan om in mei voor twee weken naar Toscane te gaan met de Tesla. De route jaren geleden al eens met een ICE uitgevoerd, echter nu met de Tesla. Kan ik op locaties mijn bestaande kabel hiermee verlengen/aanpassen denken jullie? Deze kabel gebruik ik op een camping ook en bevat een verloopstuk voor Italië (3 pennen stekker).

IMG_3657.JPG IMG_5863.JPG IMG_9870.JPG
 
  • Disagree
Reactions: Guru3D
Wij hebben het plan om in mei voor twee weken naar Toscane te gaan met de Tesla. De route jaren geleden al eens met een ICE uitgevoerd, echter nu met de Tesla. Kan ik op locaties mijn bestaande kabel hiermee verlengen/aanpassen denken jullie? Deze kabel gebruik ik op een camping ook en bevat een verloopstuk voor Italië (3 pennen stekker).

View attachment 283869 View attachment 283870 View attachment 283871
Ook al gedaan met ongeveer zo'n 4 €-stukje. Zorg wel dat het amperage laag genoeg staat en er geen tractie op de stekker is.
 
  • Like
Reactions: peterpijpelink
Wij hebben het plan om in mei voor twee weken naar Toscane te gaan met de Tesla. De route jaren geleden al eens met een ICE uitgevoerd, echter nu met de Tesla. Kan ik op locaties mijn bestaande kabel hiermee verlengen/aanpassen denken jullie? Deze kabel gebruik ik op een camping ook en bevat een verloopstuk voor Italië (3 pennen stekker).

View attachment 283869 View attachment 283870 View attachment 283871
Hij staat “as we speak” te laden op 13a met het campingverloopstuk.
 
Iemand nog een goede tip waar te zoeken naar een overnachting halverwege Toscane met laadmogelijkheid en slaapplek voor 2 volwassenen en 3 kleine kinderen tegen een normale prijs?
Dacht zelf zo rond basel uit te komen en de volgende dag door te rijden tot de camping in San Vincenzo.
Andere tips of ideeën zijn zeker welkom.
Misschien nog net ver genoeg, maar als je enkel een bed wil en het goedkoop wil houden: in Colmar, met DeC:
Comparez les prix d'hôtels et faites des économies avec HotelsCombined.
 
Voor de laatste keer met mijn Toyota in ilBelpaese. Bedacht me, hebben de zonnekleppen in de MS ook zo'n bandje waar je het tolticket kunt bewaren? Zo handig. De Fiat heeft het...

nee, maar wel een spiegeltje met een klepje ervoor. Daar kan je dat ticket prima kwijt - werkt ook in Frankrijk enzo...
Leg het lig niet op de middenconsole. Menigeenis al een pas "kwijt geraakt doordat het in een gleuf naar achteren verdween.
 
Een nieuwe Supercharger in het zuiden van Zwitserland, zo’n 20km onder Monte Ceneri.
Handig want bij MC kwam ik toch altijd met te veel SoC aan doordat het na de Gothard tunnel alleen maar bergafwaarts gaat. En Milaan was weer te ver.
Bij een soort Madurodam zo te zien.
View attachment 297290
321 km naar SuC Forte dei Marmi. Haalbaar of zweten? MS 75
 
Last edited:
321 km naar SuC Forte dei Marmi. Haalbaar of zweten? MS 75
Ik gebruik EV Trip Planner om zulke vragen te beantwoorden.
Het moet in principe haalbaar zijn, verbruik wordt geschat op 60kWh; je hebt immers ook nog wat hoogte mee (300m).

Maar ik zou het niet doen. Er zijn nog suc op de route en dan moet je dus niet vol laden in Melide én je afvragen of je het haalt.
Maar goed, dat is mijn visie ;)
 
Ik gebruik EV Trip Planner om zulke vragen te beantwoorden.
Het moet in principe haalbaar zijn, verbruik wordt geschat op 60kWh; je hebt immers ook nog wat hoogte mee (300m).

Maar ik zou het niet doen. Er zijn nog suc op de route en dan moet je dus niet vol laden in Melide én je afvragen of je het haalt.
Maar goed, dat is mijn visie ;)
Much appreciated. Ik geloof dat Milaan de laatste is. Vóór Parma waar er ook een is sla ik rechtsaf naar La Spezia. Mss is de route richting Genua een alternatief. We gaan het wel ervaren. Maar zweten, nee, dat is het niet waard...
 
Much appreciated. Ik geloof dat Milaan de laatste is. Vóór Parma waar er ook een is sla ik rechtsaf naar La Spezia. Mss is de route richting Genua een alternatief. We gaan het wel ervaren. Maar zweten, nee, dat is het niet waard...
nog even het voorstel van EVTripPlanner.
Screen Shot 04-28-18 at 09.17 AM.PNG

Screen Shot 04-28-18 at 09.19 AM.PNG


Met deze route ga je dan langs Suc Melegnano en Suc Piacenza.
Via Genua ga je langs suc Dorno .

Dit is intussen het probleem met het Suc-netwerk : l'embarras du choix.;)
 
  • Informative
Reactions: Exiteer