Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Doet bij jullie in de app de "my profile" page het? Mijn account doet het wel op de website maar niet in de app...en ben benieuwd of het dan wel werkt in Italië?
Als je in Italië bij een laadpaal van Enel staat, open je (met je mobiel) de app. Je zoekt naar de locatie waar je staat en daarmee kun je toegang krijgen tot het laden. Dan pas kun je de kabel aan de paal aansluiten. Zorg dus vooraf dat je app goed werkt en dat deze is gekoppeld aan je creditcard. Succes.
 
Als je in Italië bij een laadpaal van Enel staat, open je (met je mobiel) de app. Je zoekt naar de locatie waar je staat en daarmee kun je toegang krijgen tot het laden. Dan pas kun je de kabel aan de paal aansluiten. Zorg dus vooraf dat je app goed werkt en dat deze is gekoppeld aan je creditcard. Succes.

Daarom was ik benieuwd of de "my profile" sectie het doet in de app bij jullie? ;) want ik krijg een error...en heb wel met succes geregistreerd en gekoppeld aan de creditcard( koste een euro volgens mij )
 
Als je in Italië bij een laadpaal van Enel staat, open je (met je mobiel) de app. Je zoekt naar de locatie waar je staat en daarmee kun je toegang krijgen tot het laden. Dan pas kun je de kabel aan de paal aansluiten. Zorg dus vooraf dat je app goed werkt en dat deze is gekoppeld aan je creditcard. Succes.
Kun je een linkje plaatsen naar de pagina waar je je gegevens kunt invoeren? Ik kom er niet door (misschien moet ik mijn bestaande account, een jaar of twee geleden aangemaakt om de nooit ontvangen Enel kaart aan te vragen, maar verwijderen en opnieuw beginnen...)
 
Dan kom je verder dan ik. Ik heb wel een account, maar kan nergens de info invoeren die voor de app nodig lijkt te zijn: Codice fiscale, creditcard gegevens... Wie helpt me op weg?
Zelfde probleem hoor. In de app krijg ik een error bij het openen van My Profile (ook na herinstalleren van de app) en op de site kom ik niet voorbij de eerste pagina van de registratie omdat hij alleen Italiaanse gemeenten en plaatsnamen e.d. lijkt te accepteren. Ik heb ze vanuit de app een mail gestuurd.
 
Ik heb het ook nog even met de chat geprobeerd, maar mijn italiaans was zo goed (not) dat me werd aangeraden een gratis nummer te bellen. Dat lukte natuurlijk niet vanuit het buitenland, dus terug in de chat kreeg ik een ander nummer. Dat deed het wel maar na een menu van zes minuten kwam de mededeling dat er alleen tijdens kantooruren kan worden gebeld. Déjà-vu, maar ik ben benieuwd hoe @Edi99 en @Vegan_white zijn binnengedrongen.
 
Net geboekt in 'Roseto Degli Abruzzi, 64026, Italië'. Schrikbarend weinig laadpalen in die regio... (op 40 minuten rijden zit een supercharger, dus dat is een optie).

Leuk en goed hotel om te stoppen! Advies pak 2 nachtjes rijd een stuk rustiger en de omgeving is super

Ps waar kon ik hotels aanmelden die zorgen dat je Krachtstroom krijgt etc en waar je heel heel goed kan eten
 
(misschien moet ik mijn bestaande account, een jaar of twee geleden aangemaakt om de nooit ontvangen Enel kaart aan te vragen, maar verwijderen en opnieuw beginnen...)
Dat was idd de oplossing. Met een oud account dat niet als 'Overseas' was geregistreerd kon ik de benodigde aanpassingen niet meer maken. Account verwijderd, en in de app een nieuwe aangemaakt, als een zonnetje :cool:
 
  • Like
Reactions: Vegan_white
Dat was idd de oplossing. Met een oud account dat niet als 'Overseas' was geregistreerd kon ik de benodigde aanpassingen niet meer maken. Account verwijderd, en in de app een nieuwe aangemaakt, als een zonnetje :cool:
Hou heb je je account verwijderd Kees? Bij mij lukt het nog niet, ook als ik een compleet nieuw account aanmaak krijg ik uiteindelijk (zelfs bij het Overseas kiezen) een vage error melding waarin nog iets over een code fiscale te lezen valt.
 
Op de website inloggen (E-mobility | Enel Energia) en naar je persoonlijke gegevens. In de It versie rechtsboven 'il tuo profilo' en dan 'Elimina profilo'. Succes :)
Gelukt! Profiel verwijderd op de site, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nieuw account aangemaakt, geactiveerd via de link in de mail die je krijgt, inloggen op de app (time-out error), nog eens inloggen op de app (time-out error)....uren later voor de tiende keer inloggen op de app (time-out error), de app dus nog maar een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd... en ja hoor, ik ben er nu door!
Nu maar hopen dat mijn auto voor de vakantie opgelapt is en ik niet met een ICE naar Italië hoef...
Bedankt in elk geval Kees.
 
WIj hebben Italiē inmiddels achter ons gelaten en zijn doorgereden naar Zuid Frankrijk, de rit naar Italië was de eerste echte beproeving van de Tesla. Nu was het ook onze eerste beproeving met een kleine smurf op vakantie dus stoppen moesten we sowieso met enige regelmaat. Maar goed, voor kinderverhalen hebben ze andere fora bedacht dus houd ik het maar even bij de ervaringen met de Tesla naar Italie. ik kan niet anders zeggen dat het uitermate relaxed was en in tegenstelling van de gebruikelijk door ons toegepaste rijstijl - gas erop en enkel stoppen om te tanken - beviel dit prima. M'n vriendin was natuurlijk - hoe kan het ook anders bepaald niet enhousiast te krijgen en zag het natuurlijk al gebeuren dat we ergens in het mooi, schilderachtig en authentiek Toscaans dorpje - met uitzicht over de akkers en olijfbomen zouden stranden. En wat denk je...., mooi niet gebeurd, ze is zelfs enthousiast geworden!

De reis zelf, ernaartoe was goed te doen. Superchargers op prima afstand in Duitsland en ook in Zwitserland stond ie keurig waar we hem nodig hadden - Egerkingen (bij het Mövenpick, voor ons was het etenstijd maar voor fijnproevers loont het vast de moeite om nog even te zoeken naar een ander etablissement). Daarna via de altijd fijne Gothard naar Como gereden en van daaruit - na een overnachting - door naar Toscane. So far so good, Italiē staat om veel bekend maar niet om haar uitgebreide netwerk van Tesla superchargers, dat is nog behoorlijk mager - tenminste als je de toerist uit wil hangen zoals wij dan doen. Onze laatste boost was ca. 100km voor de bestemming en dan maar zien of het aldaar allemaal werkt. We hadden natuurlijk al gevraagd of we op de bestemming konden laden omdat we met een elektrische auto kwamen - "si si, no problemo", dan weet je natuurlijk dat het goed zit.

Op de bestemming aangekomen waren ze erg onder de indruk van de auto, dat hadden ze eigenljk niet zovaak gezien, en al helemaal niet als je erbij moest vertellen dat je "helemaal" vanuit Nederland op stroom naar Italiē was gereden, die gekke Hollanders. Maar zo gek waren we ook niet, de gewone Tesla lader werd netjes in een stopcontact geplugd en laden maar, niets extras nodig! Het ging niet snel (ca. 12km/u) maar we waren ook niet van plan om iedere dag rondjes te gaan rijden. Het rijden aldaar was heerlijk, de wegen natuurlijk autenthiek onderhouden en af en toe met wat passen en meten - wat is ie breed - overal netjes aangekomen. De laatste dag nog is flink wat stroom opgeslurpd en de accu tot het nokkie gevuld zodat we eens flink konden doortrappen naar Zuid Frankrijk - en daar zijn we nu. We hebben enkel de supercharger in Varezzo (ten westen van Genua) een bezoekje gebracht en na wat beleefdheden te hebben uitgewisseld met wat andere Tesla coureurs konden we weer verder. Onze eindbestemming is Cannes, met een supercharger in Mougins (ca. 10 min vanaf Cannes) en een destination charger bij het hotel kun je je lol op. Wij genieten ervan en hopen dat iedereen die deze zomer plannen heeft om met de Tesla Europa te ontdekken dat zeker doet, en met veel plezier. Mijn sceptische vriendin is genezen verklaard en met een beetje plannen een voorbereiding - en soms wat minder haast - kun je zonder problemen met je Tesla heel wat van Europa zien.

IMG_2294.jpg