Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben aan het kijken naar laadmogelijkheden in Florence. ik zie veel palen maar veel met een type 3A plug. Ik vermoed dat dit de Type 3 kabel is die ze ook in Frankrijk gebruiken of is dit een Italiaanse Shuko?
 

Attachments

  • 3Acharger.jpg
    3Acharger.jpg
    159.3 KB · Views: 46
Ik ben aan het kijken naar laadmogelijkheden in Florence. ik zie veel palen maar veel met een type 3A plug. Ik vermoed dat dit de Type 3 kabel is die ze ook in Frankrijk gebruiken of is dit een Italiaanse Shuko?
Dit is inderdaad dezelfde als de Franse type 3 plug.
Pas op met rijden in de binnenstad, daar mogen alleen lokale bewoners rijden en elektrische auto's, maar de handhaving daar herkent tesla nog niet als zodanig, met als gevolg een paar maanden later een boete op de mat. Bezwaar aantekenen kan, maar je kan beter ervoor zorgen dat je geen boete krijgt
 
ai, dank je wel! Ik hou niet zo van boetes.
en wellicht iemand die deze route ooit gereden heeft: Op daglievenmensen.nl/ hoogte, laat de routeplanner zien dat het van Cannes naar Varazze, 320 km typical zou kosten bij verbruik van 210 wh/km
Op A better routeplanner geeft die aan dat ik nog met 12% aan kom bij een 210 verbruik. Dat betekent het verschil tussen wel en niet aankomen voor een 60kw. Heeft iemand ervaring mee daar op die route hoeveel het verbruik is, en is de ene site nu accurater dan de andere?
 
en sorry nog een vraag over de verloop stekker. Ik heb op het forum gezien dat je 10A verloopstekkers kan bestellen. Maar kan je in de supermarkten in Italië ook hogere amperes vinden? Dat lijkt mij dan beter of maakt het niet zoveel uit en zal het laden toch langzaam gaan aan de Shuko?
gewoon naar doe het zelf gaan en zelf een shucko vrouwtje en 2,5mm2 kabel meenemen
 
ai, dank je wel! Ik hou niet zo van boetes.
en wellicht iemand die deze route ooit gereden heeft: Op daglievenmensen.nl/ hoogte, laat de routeplanner zien dat het van Cannes naar Varazze, 320 km typical zou kosten bij verbruik van 210 wh/km
Op A better routeplanner geeft die aan dat ik nog met 12% aan kom bij een 210 verbruik. Dat betekent het verschil tussen wel en niet aankomen voor een 60kw. Heeft iemand ervaring mee daar op die route hoeveel het verbruik is, en is de ene site nu accurater dan de andere?
Wij hebben twee weken geleden Santa Margherita Ligure - Mougins gedaan met een MS85D. Geen centje pijn, zelfs met file. In het geval van range anxiety heb je nog altijd deze: Keropetrol, in Loano : charging station in Loano
 
ik krijg die app van Enel niet aan de praat, na het invoeren van de credit card gegevens geeft hij een foutmelding. Heb alle eerder genoemde tips opgevolgd ( 3x opnieuw geïnstalleerd etc ) en 6x gebeld. De 1e 4 keer werd de verbinding verbroken bij waarschijnlijk een foutieve menukeuze ( is alleen in het italiaans ), de 5e keer kreeg ik iemand aan de lijn en toen ik vroeg of ze engels sprak zei ze "no" en verbrak de verbinding, de 6e keer werd ik keurig geholpen maar verwees ze mij door naar een 800 nummer van Enel Drive welke niet bereikbaar is vanaf buiten Italie. Toen via de messenger op hun site mbv google translate geprobeerd en die kwam weer met het 066 nummer van de website waarop ik het al 6x had geprobeerd....oftewel, niet heel klantvriendelijk allemaal.
Ik ga het wel vanaf vakantieadres proberen
 
ik krijg die app van Enel niet aan de praat, na het invoeren van de credit card gegevens geeft hij een foutmelding. Heb alle eerder genoemde tips opgevolgd ( 3x opnieuw geïnstalleerd etc ) en 6x gebeld. De 1e 4 keer werd de verbinding verbroken bij waarschijnlijk een foutieve menukeuze ( is alleen in het italiaans ), de 5e keer kreeg ik iemand aan de lijn en toen ik vroeg of ze engels sprak zei ze "no" en verbrak de verbinding, de 6e keer werd ik keurig geholpen maar verwees ze mij door naar een 800 nummer van Enel Drive welke niet bereikbaar is vanaf buiten Italie. Toen via de messenger op hun site mbv google translate geprobeerd en die kwam weer met het 066 nummer van de website waarop ik het al 6x had geprobeerd....oftewel, niet heel klantvriendelijk allemaal.
Ik ga het wel vanaf vakantieadres proberen
Italiaans adres geprobeerd ? Werkte bij mij overseas nemen en random italiaans adres
 
  • Informative
Reactions: Charly D
Heb zojuist Enel gemaild. Er zijn veel meer enel palen dan de GO app aangeeft. Kijk maar eens op de app van Next charge. Ben benieuwd wanneer deze met de GO app te bedienen zijn.

Bijvoorbeeld die bij Saxa Rubra (Rome). Ik.zie dat deze zojuist in onderhoud is gegaan. Zouden ze dat nu snel regelen nav de mail? Of ben ik te optimistisch?