Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
wat zijn jullie ervaringen met SuC in DLD? genoeg plek onderweg of gezeur en een wachtrij?
Hier ook, Duitsland geen enkel probleem (tijdens zwarte weekend), Zwitserland, alleen bij Meride 'slechts' 2 van de 10 beschikbaar aan het begin van de middag (maar ook gedurende onze laadtijd (ongeveer 40 minuten) zijn niet alle stalls bezet geweest. Overige Suc's tot aan Arezzo nergens problemen ervaren, terugreis via Milan en Strasbourg evenmin.
Dus maak je geen zorgen!
 
En vergeet niet dat er altijd een kleine kans is dat je sowieso moet wachten, ook al ben je de enige Tesla.
Bij een stroomstoring. Heb ik gehad in Amsterdam, toen met de grote stroomstoring bij Diemen.
vorig jaar ook gehad in Le Caylar. Laatste laadstop voldoende geladen om redelijk leeg daar aan te komen, op de nav stonden toch alle plaatsen vrij. Bij aankomst bleek geen enkele suc te werken wegens stroomstoring op gans de aire. Na 4 keren van suc naar chademo gereden te hebben op de parking uiteindelijk de type 2 laadpaal aan de praat gekregen (die viel ook continu uit) en een beetje kunnen laden tot ik er gerust in was dat ik tot aan de Narbonne suc kon geraken aan 90km/h achter een camion. Misschien dat er ondertussen beter stroomstoringen doorgegeven worden naar de nav.

Nu kijk ik als ik op reis ben of de suc waar ik de volgende laadstop wil houden wel verandert van bezetting, kwestie van wat meer garantie te hebben dat de suc operationeel is.
 
  • Helpful
Reactions: OttoR
Ik zou er verder toch geen rekening mee houden. Gemiddeld valt op een willekeurige locatie ongeveer eens in de 7 jaar de elektriciteit uit, met een herstelduur van gemiddeld anderhalf tot twee uur. Dat is een erg kleine kans als je daar net wilt laden bij de SuC. Dat is precies de reden dat nog maar weinig Tesla-rijders dit eens meegemaakt hebben.

Denk hierbij ook aan de fossiele rijders, die kunnen ook echt niet tanken als er geen elektriciteit is.
 
Ik zou er verder toch geen rekening mee houden. Gemiddeld valt op een willekeurige locatie ongeveer eens in de 7 jaar de elektriciteit uit, met een herstelduur van gemiddeld anderhalf tot twee uur. Dat is een erg kleine kans als je daar net wilt laden bij de SuC. Dat is precies de reden dat nog maar weinig Tesla-rijders dit eens meegemaakt hebben.

Denk hierbij ook aan de fossiele rijders, die kunnen ook echt niet tanken als er geen elektriciteit is.
In Nederland ja. In Italië is het andere koek.
 
Wie-o-wie heeft op 3 augustus j.l. in Napels de nieuwe fastcharger van Enel als eerste gebruikt? Een olandese met een Tesla!!
 

Attachments

  • Banner_news[1].jpg
    Banner_news[1].jpg
    416.3 KB · Views: 78
  • Like
Reactions: Frank C
Vorige vrijdag probleem met insteken van 'tolkaart' in automaat te Brescia.
De 'vriendelijke' operator bleef maar herhalen dat ik de 'tolkaart' in de automaat moest steken, alsof ik motorisch gestoord was..
Na wat heen en weer gebabbel kreeg ik van de 'vriendelijke' operator een 'boete' (had ik pas later na het lezen van het ticket begrepen) van 67 EUR aangesmeerd omdat ik zogezegd mijn 'tolkaart' verloren was; ik heb nu 15 dagen om te betalen.:eek:

Heb natuurlijk een klachtenmail gestuurd naar de 'vrienden' van autostrade.it, maar wou even weten of er iemand gelijkaardige ervaringen had met deze 'vriendelijke' mensen ?
 
Wie-o-wie heeft op 3 augustus j.l. in Napels de nieuwe fastcharger van Enel als eerste gebruikt? Een olandese met een Tesla!!
Puh, alsof dat allemaal kan door de Enel X fastchargers, ik was er vorig jaar juli "al" gewoon op SuC's :p
Maar het leven gaat daar wat trager. De boete voor het in diezelfde maand juli 2017 maar liefst 15 m de zona trafico limitato inrijden (pas daar kon ik omkeren) kwam ook pas in juni 2018 binnen, en het was toch echt een elektronisch controlesysteem o_O
 
Vorige vrijdag probleem met insteken van 'tolkaart' in automaat te Brescia.
De 'vriendelijke' operator bleef maar herhalen dat ik de 'tolkaart' in de automaat moest steken, alsof ik motorisch gestoord was..
Na wat heen en weer gebabbel kreeg ik van de 'vriendelijke' operator een 'boete' (had ik pas later na het lezen van het ticket begrepen) van 67 EUR aangesmeerd omdat ik zogezegd mijn 'tolkaart' verloren was; ik heb nu 15 dagen om te betalen.:eek:

Heb natuurlijk een klachtenmail gestuurd naar de 'vrienden' van autostrade.it, maar wou even weten of er iemand gelijkaardige ervaringen had met deze 'vriendelijke' mensen ?
Dat is raar. Ik was gewoon blijven staan totdat iemand naar me toe zou komen. Bureaucratie...
 
Puh, alsof dat allemaal kan door de Enel X fastchargers, ik was er vorig jaar juli "al" gewoon op SuC's :p
Maar het leven gaat daar wat trager. De boete voor het in diezelfde maand juli 2017 maar liefst 15 m de zona trafico limitato inrijden (pas daar kon ik omkeren) kwam ook pas in juni 2018 binnen, en het was toch echt een elektronisch controlesysteem o_O
Hoeveel mag je aftikken?