Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Zodra ik kan cross ik naar Italië. Kom nu in Zwitserland (Oostenrijk evenmin) de grens over en voor reizen in Italië heb je een document nodig. Is ook niet relevant want ik zou nu niet eens willen gaan.

Voor de die hards onder ons en de liefhebbers van Gomorra: via de Ziggo app kun je de eerste aflevering van zerozerozero terugkijken. Heel goede serie, over cocaïne via Mexico naar Calabrië. 5 sterren in de VK van vandaag. Buon divertimento
 
Wat denk je Limbo2121; gaan we komende zomer de Tesla's nog naar Italië kunnen sturen? Heb een huisje gehuurd in De Marken in Augustus maar vrees dat ik de Italiaanse SuC's niet nodig zal hebben....
Jazeker. Eind juni staat nog heel dunnetjes Sorrento in de agenda. Dat wordt moeilijk en mss ook onverstandig. Maar juli wordt zeker weten Toscane. Praktisch zeker weten...:confused:
 
Als je naar Milaan gaat is CH sowieso sneller, scheelt je alleen al iets van 250 km.
via ch kan je altijd nog over Chur of over de gotthard pass als het druk is. Met Oostenrijk heb ik ook niet altijd even goede ervaringen.
Denk dat het meer afhankelijk is wanneer je gaat rijden, welke dag.
 
Oostenrijk blijft nog tot eind augustus min of meer op slot (evenementen zijn gecanceld, o.a. Ötztaler Radmarathon eind augustus in Sölden) Ga er maar vanuit dat in (Noord)Italië het openbare leven tot en met augustus niet echt open gaat.

Geen vakantiereizen dus dit jaar naar welk land dan ook.
Blijft al dat vakantiegeld eens in Nederland. Ook niet slecht.
 
Als je naar Milaan gaat is CH sowieso sneller, scheelt je alleen al iets van 250 km.
via ch kan je altijd nog over Chur of over de gotthard pass als het druk is. Met Oostenrijk heb ik ook niet altijd even goede ervaringen.
Denk dat het meer afhankelijk is wanneer je gaat rijden, welke dag.

Ja klopt maar ga niet naar Milaan, maar naar Milano Marritima aan de Adriatische kust (richting Rimini zeg maar....). Ik vraag me af of de Brenner niet sneller is op een doordeweekse dag. Aan de andere kant is de SuC dichtheid een stuk hoger op de Zwitserland route. Chur/Bernadino vind ik eigenlijk de minst aantrekkelijke route.

Day dreaming continued...
 
Oostenrijk blijft nog tot eind augustus min of meer op slot (evenementen zijn gecanceld, o.a. Ötztaler Radmarathon eind augustus in Sölden) Ga er maar vanuit dat in (Noord)Italië het openbare leven tot en met augustus niet echt open gaat.

Geen vakantiereizen dus dit jaar naar welk land dan ook.
Blijft al dat vakantiegeld eens in Nederland. Ook niet slecht.
Nee. In Italië zijn ca. 4,2 mln. mensen afhankelijk van het toerisme. Dat land blijft echt niet tot de herfst op slot.
 
Ja klopt maar ga niet naar Milaan, maar naar Milano Marritima aan de Adriatische kust (richting Rimini zeg maar....). Ik vraag me af of de Brenner niet sneller is op een doordeweekse dag. Aan de andere kant is de SuC dichtheid een stuk hoger op de Zwitserland route. Chur/Bernadino vind ik eigenlijk de minst aantrekkelijke route.

Day dreaming continued...
Ik had het gegoogeld. Via Bologna. Dus via de A1. Daarom ook lijkt CH me het snelste. Gardameer of Venetië is wellicht sneller via de Brenner maar dat waar ik eigenlijk wel te betwijfelen.
Sowieso staat er echt niet altijd een file voor de Gotthard. En als het daar druk is zal het dat ook zijn in Oostenrijk.