You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SuCs zijn bedoeld voor onderweg. Meer dan voldoende toch? In elke richting 1. En als je zo ver niet moet geraak je heen en terug.Hier word je ook niet vrolijk van
Ja. Maar ze zijn niet bedoeld om er in de Stau te staan. Maar dat is weer een ander draadje.SuCs zijn bedoeld voor onderweg. Meer dan voldoende toch? In elke richting 1. En als je zo ver niet moet geraak je heen en terug.
Nu pas de reden van jouw post bemerkt.Ja. Maar ze zijn niet bedoeld om er in de Stau te staan. Maar dat is weer een ander draadje.
Je merkt toch wel dat de M3 ook best populair is in Italië. Tot voor de corona stond je bijna altijd alleen te laden. Dat is wel verleden tijd inmiddels. Geldt ook voor Duitsland, ook daar rijden veel M3's rond.Nu pas de reden van jouw post bemerkt.
Straf.
Vakantie in Italië begint nu pas. Maar het zullen wel buitenlanders zijn zeker.
Wel een waarschuwing: toen wij er drie weken geleden waren was het hotel dicht. Geen enkele mogelijkheid in de buurt om even naar de WC te gaan.Ik rij in de nacht van vrijdag op zaterdag van Suvereto (Toscane) naar lago d’Iseo (naast Brescia).
Heb formeel 1 stop in Forte dei Marmi. Ik ga om 04h00 rijden. Geheid plek. Ga niet met drie kinderen achterin in de rij bij een SuC staan als het niet hoeft.
En idd, dit is het eerste jaar dat ik Italiaanse Tesla’s zie.
Dit jaar ook al een paar keer gestopt bij FdM. Bar Renzo is op loopafstand en daar tegenover zit een goed bakkertje met lekkere pannini voor onderwegWel een waarschuwing: toen wij er drie weken geleden waren was het hotel dicht. Geen enkele mogelijkheid in de buurt om even naar de WC te gaan.
Dat hotel is al anderhalf jaar dicht. Net zoals het zusterhotel in Piacenza. Dat laatste ligt echt in een achterbuurt. De hoertjes tippelen langs de hoofdweg.Wel een waarschuwing: toen wij er drie weken geleden waren was het hotel dicht. Geen enkele mogelijkheid in de buurt om even naar de WC te gaan.
dat is dan weer eens wat anders dan tafeltennissen terwijl je wachtDat hotel is al anderhalf jaar dicht. Net zoals het zusterhotel in Piacenza. Dat laatste ligt echt in een achterbuurt. De hoertjes tippelen langs de hoofdweg.
Dat is een mooie plek. Weet niet of je Melide nog een alternatief is om te laden, mooier dan dat krijg je het bijna niet. Althans niet onderweg naar Italië.View attachment 696787Onderweg naar Italië bij de Beckenried Supercharger in Zwitserland
Dat is nog maar de vraag Egbert. De triple lader in de buurt van Meran was van Alperia en daarbij heb ik een aantal keren succesvol gebruik gemaakt van de CCS-aansluiting. Eergisteren in Arezzo wilde ik de CCS-aansluiting van een triple charger van Enel X gebruiken en die viel iedere keer na een paar seconden in storing. Eigenlijk wilde ik de moed al opgeven, toen ik me een video van Bjørn Nyland herinnerde waarin hij liet zien dat de zware kabels van CCS-laders er soms voor zorgen dat de communicatiepinnen onvoldoende contact maken waardoor het laden stokt. Daarom heb ik het nog een keer geprobeerd waarbij ik de aansluitstekker iets heb opgetild en toen ging het laden wel. Alleen had ik geen zin om een half uur te blijven staan met dat ding in de hand in de loeiende zon (38° in de schaduw). Klemzetten van de lader lukte ook niet, daarom heb ik het maar opgegeven.Dat zou betekenen dat het probleem in m'n auto zit.
Even de beloofde terugmelding; vanavond het 'flat fee' abonnement weer omgezet naar 'pay per use' en dat ging moeiteloos. Binnen twee uur was het gepiept. Als je in Italië (deels) afhankelijk bent van publieke laders dan is tijdelijke omzetting van het abonnement te overwegen. Niet alleen zijn de kosten per kWh lager maar geldt dat lagere tarief ook voor DC-laden. Verder is er de soms handige optie om laadpalen te reserveren.1. Ja, ik heb de omzetting naar maandabonnement pas in Italië geregeld. Een paar uur later was het actief;
2. Ik hoop van wel, maar dat ga ik volgende week uitvinden. Ik zal de resultaten hier posten.
Zo'n oncomfortabel momentje had ik vorige week in Arezzo. Daar heb ik mijn MX een paar uur aan een AC-lader van Enel X gehangen wat op zich prima ging, alleen kon aan het eind de kabel niet meer van de paal losgekoppeld worden. Dat heb ik twee jaar geleden ook al een keer gehad (zie: Vakantie - Italië ) maar nu was het telefoonnummer van Enel gelukkig wel voor buitenlandse telefoons te bereiken. Ik kreeg een goed Engels sprekende mijnheer aan de lijn die op afstand van alles heeft geprobeerd. Helaas tevergeefs, de laadpaal weigerde de kabel los te laten. De "technician" zou er pas na anderhalf uur zijn, dus heb ik vrouw en dochters eerst naar huis gebracht om vervolgens weer terug te rijden. Daar vond ik de kabel terug, 'netjes' om de laadpaal gewikkeld.Mmh net toch een wat oncomfortabel momentje. Geladen bij een nieuwe Enel paal vlakbij lago d’Iseo. Met de juiceapp aangezet. Dat ging goed, maar hij ging op de app niet naar ‘Charging’. Ook niet na een kwartier en opnieuw opstarten van de app.
Dus auto laadde prima maar kon hem niet meer loskoppelen. Heb Enel gebeld (om 20h ‘s-avonds).
Kreeg een waterval over me heen, maar heb gewoon gezegd ‘la spina e bloccata’ en het serienummer drie keer opgelepeld. En ja gezegd toen ik de plaatsnaam hoorde. En zowaar, klik en los.
Vertrouwen in de juiceapp heeft wel een deukje. Mijn travelcard pas werkt niet. Anders had ik die gebruikt ipv de app. Kan de Maingau pas nog proberen, maar denk dat ik avond voor vertrek maar even naar de SuC Brescia rijd op een kwartiertje afstand.