Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zat al te denken om uit te wijken naar Ionity laders ofzo, maar daar kun je de bezetting volgens mij niet op afstand van zien.

Ionity bezetting kan je gewoon zien in de ChargeMap app! Ik denk overigens dat het rustiger zal zijn bij de SuC dan bij Ionity op bijvoorbeeld de "zwarte zaterdagen" in de winter richting de alpen. Naar Ionity gaan uiteraard alle Audi's, Kona's etc etc die ook op wintersport gaan.

Overigens gewoon met je EV gaan. Ik ben zelfs in de winter met een Leaf 40kWh naar Oostenrijk gereden in 1 dag en vond het heerlijk, ook al vereiste het flink wat planning (max 46kW laadsnelheid, rapidgate, CHaDeMo). Het is altijd beter dan in die domme ICE's die dinosaur juice slurpen!
 
Maar jij hoeft je toch niet druk te maken? Tegen de tijd dat de 'randstad' via Arnhem of Venlo het land heeft verlaten, zit jij al bij Frankfurt ;)
Heen is meestal het probleem niet, vooral ook omdat we pas in de middag wegrijden en overnachten bij Bazel hoewel je natuurlijk altijd ook te maken hebt met het verkeer dat naar het noorden gaat.
Als we naar huis rijden echter is het altijd erg druk. Tussen Achern en Waldlaubersheim ligt niks, dat is dus ook nog eens super lang laden, ik vraag me af hoe je dat stuk kunt overwinnen met een MS 60.
 
Dat mannetje of vrouwtje heb ik al paar keer gezien bij Waldlaubersheim en Erfstadt. Maar deze doen niet zoveel behalve een paar vragen over DeC, laden enz.
Erftstadt probeer ik links, beter, rechts te laten liggen. Als ik met 100% weg rij lukt me dat net. Wat een desolate omgeving daar!
Maar goed, heb nooit iemand gezien daar behalve waarschuwingsborden dat je niet langer dan 30 minuten mag laden.

Ik vind mijn MS geweldig maar wat zal ik blij zijn als ik over 2 jaar een 3 heb.
 
Erftstadt probeer ik links, beter, rechts te laten liggen. Als ik met 100% weg rij lukt me dat net. Wat een desolate omgeving daar!
Maar goed, heb nooit iemand gezien daar behalve waarschuwingsborden dat je niet langer dan 30 minuten mag laden.

Ik vind mijn MS geweldig maar wat zal ik blij zijn als ik over 2 jaar een 3 heb.
Vroeger was Erfstadt mijn stop met de S vanuit Amsterdam. Waldlaubersheim was net te ver. Nu met de 3 met gemak en lekker doorrijden naar Waldlaubersheim of Gensingen.
 
Vorige wintertrip door Duitsland naar Oostenrijk (tijdens jullie "carnavals"-vakantie wisselweekend, ligt voor ons Belgen anders): soms wel druk aan een paar SuCs, maar op de echte knelpunten stond er een Tesla-mannetje de zaken in goede banen te leiden.

Komt wel goed, misschien een paar minuten extra geduld, maar het is vakantie! :cool:.
Met het aantal Tesla's dat afgelopen winters in Europa rond reed, sure. Maar het gaat natuurlijk om het aantal Tesla's dat deze winter in Europa rond rijdt.
 
Als je de verkoopcijfers ziet van dit jaar en alle enthousiastelingen hier op het forum die met de EV gaan. Is precies voor mij de reden om niet met de EV te gaan.

Voor wintersport ben ik nog afhankelijk van het hoogseizoen en als ik vorig jaar de rijen bij de SUC zag wordt het dit jaar alleen maar erger. Daar heb ik geen zin in. :) Daarnaast heeft regio midden tegelijk met Duitsland en België vakantie........

Wij rijden altijd op vrijdag ochtend en overnachten dan meestal op een uurtje voor onze bestemming. De meeste scholen in Zeist hebben inmiddels wel door dat 75% van de inwoners op vrijdag vertrekt en geven op die dag een studiedag. :D
 
Laten we in ieder geval hopen dat het zo gek niet gaat worden ....

Here's The Main Problem With Tesla's Supercharger Network

Ik begin de files bij de Nederlandse SC zorgelijker te vinden dan die in het buitenland. Die enkele keer op vakantie heb ik er niet zo'n probleem mee om te wachten en je kunt er ook om heen plannen. In Nederland even snel bijladen tijdens de spits wordt nu al lastiger. Zal blij zijn als er meer stalls komen of als het 'schluss' wordt met gratis laden. VInd het best vervelend dat er op sommige plekken legio taxi's (gratis?) staan te laden.
 
Als je de verkoopcijfers ziet van dit jaar en alle enthousiastelingen hier op het forum die met de EV gaan. Is precies voor mij de reden om niet met de EV te gaan.

Voor wintersport ben ik nog afhankelijk van het hoogseizoen en als ik vorig jaar de rijen bij de SUC zag wordt het dit jaar alleen maar erger. Daar heb ik geen zin in. :) Daarnaast heeft regio midden tegelijk met Duitsland en België vakantie........
We zijn weer fel de FUD aan het oppompen hier.
 
  • Like
Reactions: HWS
Laten we in ieder geval hopen dat het zo gek niet gaat worden ....

Here's The Main Problem With Tesla's Supercharger Network

Nou, reken er maar op dat dat wel het geval is. Voorjaarsvakantie alle hollanders op wintersport. Mijn heenweg was *bijna* vlekkeloos (meestal <50% maar wel defecte stalls) maar m'n terugreis was toch redelijk drama. Het grootste probleem is dat je gewoon echt niet verder kunt! Je moet wel aansluiten want je haalde de volgende SuC gewoon niet.

Vorig jaar zag je amper de Model 3 rijden. Nu moet je er bijna omheen slalommen :)

Ik voorzie een Tesla exodus in de voorjaarsvakantie en aangezien er geen SuC's bij zijn gekomen en ook zo te zien niet meer stalls op dezelfde route vorig jaar kan ik niet anders concluderen dat het zeer onverstandig zal zijn om op de zaterdag te reizen.

We zijn weer fel de FUD aan het oppompen hier.

Sorry @wooter , maar omdat jij het kennelijk niet heb meegemaakt wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat :)
 
  • Like
Reactions: JRY.
Ik zou graag met mijn EV op vakantie gaan en dat gaat ook vast gebeuren maar niet tijdens de voorjaars ski exodus. Ik ben blij dat ik lekker altijd thuis kan laden en dus eigenlijk alleen bij de SUC kom om mijn free 1500km op te maken. (Blijf hollander :p).

ff de snelweg af tanken, koffie en weer door. Ik heb geen behoefte om ergens evt een uur te moeten staan. Wij rijden met zijn drieen (ik, vrouwlief en zoonlief) en wisselen vaak.

Vakantie begint bij de voordeur maar als ik ergens een hekel aan heb is files in welke vorm dan ook, waarschijnlijk omdat ik er nooit in sta dat ik er niet aan “gewend” ben ofzo.