Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
7C185366-31EA-4A92-B365-54E79BDD57B0.png
Ik tel 12 wachtenden...
en de duitse reaguursels onder het filmpje, onbetaalbaar
 
Nu zie je onderweg naar een SuC alleen hoeveel laadpalen bezet/ beschikbaar zijn.
Zou het niet handig zijn dat er ook een indicatie komt van hoeveel auto’s onderweg zijn naar een SuC (SuC in hun route opgenomen) en bijv. Komende uur de SuC aandoen? Voor een beter beeld van een te verwachten wachtrij.
Sommige bestuurders kunnen dan besluiten de SuC over te slaan.
 
Nu zie je onderweg naar een SuC alleen hoeveel laadpalen bezet/ beschikbaar zijn.
Zou het niet handig zijn dat er ook een indicatie komt van hoeveel auto’s onderweg zijn naar een SuC (SuC in hun route opgenomen) en bijv. Komende uur de SuC aandoen? Voor een beter beeld van een te verwachten wachtrij.
Sommige bestuurders kunnen dan besluiten de SuC over te slaan.
Klopt. Het is niet optimaal zo. Erg statisch
 
Ja. Is volgens mij al een oude wens. Zou het er ooit van komen?

Je zou denken dat het optimaliseren van laadsessies van voertuigen onderweg via de navigatie goedkoper en makkelijker is, dan het volplempen van de route met SUC's voor die paarden dat ze per jaar nodig zijn.

Bij het zien van de filmpjes en foto's vraag ik mij overigens wel af hoe groot het probleem nu daadwerkelijk was. Het is een mooi verhaal, dus het zou goed kunnen zijn dat die paar filmpjes/foto's ook alles was. En dan lijkt het mij wel meevallen.

Onze trip naar Frankrijk is erg goed bevallen. Gisterochtend om 8.45 weggereden op 1.000km van huis met 40% SOC, en was om 20.00 thuis inclusief avondeten. Overal plek en overal begonnen te laden met 145kW. Mijn zus was met haar Espace langer onderweg vanuit hetzelfde oord.

Overigens nog best veel geïnteresseerden gesproken tijdens laadsessies: op onze route veel Engelsen die huiswaarts keerden en die enkele ladende Tesla machtig interessant vonden. Als ik dan na 15min aangaf nog snel een plas te moet doen, omdat we weer op pad konden (M3 LR), was het genieten van de verbaasde blikken.
 
Ik word helemaal simpel van al die mensen die denken dat ik een ramp heb meegemaakt. Heb gewoon relaxt kunnen laden. Ontzettend jammer weer deze verkeerde voorstelling van zaken. Alles roept elkaar na. De Tubantia spreekt over uren wachten, terwijl ik niemand heb gehoord die meer dan een half uur heeft gewacht... Het verbaast mij ook dat iedereen er zo'n lol om heeft. Is het afgunst, onwetendheid of gewoon domheid?
 
Dit jaar toch maar met een plofmotor naar Wintersport gegaan (925 km in 7,5 uur). De reden om niet met de MS 75D te gaan was overigens niet de verwachtte drukte bij de SUC, hoewel dit wel een kleine rol heeft meegespeeld. Ik was nu ruim 4 uur eerder op de plaats van bestemming dan vorig jaar en dat is toch wel prettig. Vooral van Emsburen naar Kassel was het vorig jaar met de billen knijpen en 100km/u rijden over de autobahn. Daar komt bij dat ik "helaas" een 75D heb en die is door het beschermen van de accu een stuk langzamer gaan laden, 55-60kw per uur. Je moet al snel 1,5 uur laden tegenwoordig. Als ik dus dit jaar met de Tesla was gegaan dan was ik zeker 5 uren extra reistijd kwijt geweest (4x laden a 90 minuten). Als ze de laadsnelheid nog verder gaan verlagen ben je bijna net zo lang aan het laden als aan het rijden....Ik hoop voor alle andere Tesla rijder dat ze de laadsnelheid niet gaan knijpen.
 
Dit jaar toch maar met een plofmotor naar Wintersport gegaan (925 km in 7,5 uur). De reden om niet met de MS 75D te gaan was overigens niet de verwachtte drukte bij de SUC, hoewel dit wel een kleine rol heeft meegespeeld. Ik was nu ruim 4 uur eerder op de plaats van bestemming dan vorig jaar en dat is toch wel prettig. Vooral van Emsburen naar Kassel was het vorig jaar met de billen knijpen en 100km/u rijden over de autobahn. Daar komt bij dat ik "helaas" een 75D heb en die is door het beschermen van de accu een stuk langzamer gaan laden, 55-60kw per uur. Je moet al snel 1,5 uur laden tegenwoordig. Als ik dus dit jaar met de Tesla was gegaan dan was ik zeker 5 uren extra reistijd kwijt geweest (4x laden a 90 minuten). Als ze de laadsnelheid nog verder gaan verlagen ben je bijna net zo lang aan het laden als aan het rijden....Ik hoop voor alle andere Tesla rijder dat ze de laadsnelheid niet gaan knijpen.
Ik heb ook een MS75. Uit 2018. Is die van jou al zo oud dan?
 
Ik word helemaal simpel van al die mensen die denken dat ik een ramp heb meegemaakt. Heb gewoon relaxt kunnen laden. Ontzettend jammer weer deze verkeerde voorstelling van zaken. Alles roept elkaar na. De Tubantia spreekt over uren wachten, terwijl ik niemand heb gehoord die meer dan een half uur heeft gewacht... Het verbaast mij ook dat iedereen er zo'n lol om heeft. Is het afgunst, onwetendheid of gewoon domheid?
Ik wordt op Twitter en Facebook continue getagged in deze berichten, ook via WhatsApp krijg ik vragen.

De reacties zijn weer om te huilen. Ik denk dat het afgunst is? De rijke mensen in hun dure Tesla die moeten wachten? Ik heb geen idee anders.

Mensen lijken ook aan te willen nemen dat het vanaf nu altijd zo blijft: Met de huidige infra moeten we miljoenen EV’s laten rijden zonder een paal extra te plaatsen. Want dat is nu de status en zo blijft het.

Daarnaast moeten we miljarden investeren in het netwerk omdat wij als Tesla rijders willen laden
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik wordt op Twitter en Facebook continue getagged in deze berichten, ook via WhatsApp krijg ik vragen.

De reacties zijn weer om te huilen. Ik denk dat het afgunst is? De rijke mensen in hun dure Tesla die moeten wachten? Ik heb geen idee anders.

Mensen lijken ook aan te willen nemen dat het vanaf nu altijd zo blijft: Met de huidige infra moeten we miljoenen EV’s laten rijden zonder een paal extra te plaatsen. Want dat is nu de status en zo blijft het.

Daarnaast moeten we miljarden investeren in het netwerk omdat wij als Tesla rijders willen laden
Ja. Het is weinig genuanceerd allemaal. Die Plasterk spoort niet. Het kabinet waarin hij zitting had stimuleerde EV via de bijtelling. Zijn PvdA heeft vakkundig in een jaar tijd de bejaardenhuizen de nek omgedraaid. En nu is hij bezorgd over bejaarden die in de kou komen te zitten vanwege al die Tesla's. Het kan verkeren.

Energietransitie gaat geld kosten. Maar zodra het concreet wordt begint de politiek te mauwen.