Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
ik

Hilden is nu de mooiste laadplek van Europa. Leuke fotos en die met alle zonnepanelen op het dak nodigt uit tot een rekensommetje toen ik daar de laatste keer met een duitse cappucino in het zonnetje zat:
14 x 52 panelen maal 300W maal 1,8 voor de andere kant maal 8u per dag geeft ca 3 MWh per etmaal aan zonnestroom. Bij 30kWh per laadbeurt kunnen dan dagelijks 100 evs op 100% zonne-energie worden opgeladen

weet je of er daar accu's voor staan?
 
weet je of er daar accu's voor staan?
2MW aan accus van Tesvolt

Vor allem aber betreibt Roland Schüren inzwischen schon zwei Ladeparks. Der neuste wurde im Oktober 2020 unter dem Namen "Seed&Greet" am Autobahnkreuz Hilden eröffnet – mit Tesla- und Fastnet-Schnellladern, die bis zu 300 kW abgeben. In der endgültigen Ausbaustufe plant der 54-Jährige 40 Tesla Supercharger, 22 Fastned- und 52 AC-Ladepunkte, dazu Photovoltaik auf den Schleppdächern, Klein-Windkraftanlagen und zwei Megawatt-Akkuspeicher von Tesvolt.


 
Die Ronald Schuren is naast ondernemer en eigenaar van SUC Hilden ook een bijzonder sympathieke gast. Toen ik samen met mijn vrouw, maar ieder apart (ik de Tesla S, zij de net nieuw gekregen Renault Zoe) wilden laden bleken er problemen met de laadpas en kon zij niet laden in Hilden met nog maar weinige kilometers op de teller. Hij heeft ons toen doorverwezen naar zijn hoofdkantoor een paar kilometer verderop en zijn eigen laadpas meegegeven. Met instructies hoe we bij zijn laadpaal (het was zondag) konden komen en in vol vertrouwen dat de pas wel weer terugkwam (die kon dan gewoon in de brievenbus). Legitimatie oid was niet nodig (“ik vertrouw u”).

Dat zijn dan voor mij de ondernemers waar je dan nog jarenlang uit loyaliteit blijft terugkomen, de broodjes smaken er prima en het toilet is 24/7 gratis bereikbaar. Zal ook een kwestie van vertrouwen zijn.

Absolute aanrader dus!
 
Die Ronald Schuren is naast ondernemer en eigenaar van SUC Hilden ook een bijzonder sympathieke gast. Toen ik samen met mijn vrouw, maar ieder apart (ik de Tesla S, zij de net nieuw gekregen Renault Zoe) wilden laden bleken er problemen met de laadpas en kon zij niet laden in Hilden met nog maar weinige kilometers op de teller. Hij heeft ons toen doorverwezen naar zijn hoofdkantoor een paar kilometer verderop en zijn eigen laadpas meegegeven. Met instructies hoe we bij zijn laadpaal (het was zondag) konden komen en in vol vertrouwen dat de pas wel weer terugkwam (die kon dan gewoon in de brievenbus). Legitimatie oid was niet nodig (“ik vertrouw u”).

Dat zijn dan voor mij de ondernemers waar je dan nog jarenlang uit loyaliteit blijft terugkomen, de broodjes smaken er prima en het toilet is 24/7 gratis bereikbaar. Zal ook een kwestie van vertrouwen zijn.

Absolute aanrader dus!
Je zag dat ook hierin terug. Gratis zuigen en lucht... iets wat fossiel lang, lang geleden al lang heeft losgelaten....
DSCF5746.jpg
..
 
Vannacht was ik bij Hirschberg, maar die had problemen kreeg het laden niet aan de praat.. Behoorlijk in de stress gezien ik nog maar zo'n 8% SOC had en nog naar NL moest en de volgende Supercharger niet kon bereiken. Had inmiddels 6 stalls geprobeerd welke het allemaal niet deden, auto een reset gegeven, toen zag ik ineens op het scherm maar 3 stalls beschikbaar terwijl ik toch echt de enige persoon er was. Vervolgens heb ik ze allemaal geprobeerd en gelukkig de laatste deed het. Toch wel prettig, als je nog zo'n 500KM moet rijden en je met een kleine meid in de auto zit en je vrouw 😀

Stel dat ze het niet deden, wat zou je dan moeten doen? Ik wilde eigenlijk Tesla bellen om te vragen of ze iets konden zien waarom het laden niet lukte, maar of ze dat kunnen doen in het midden van de nacht..
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Ik wilde eigenlijk Tesla bellen om te vragen of ze iets konden zien waarom het laden niet lukte, maar of ze dat kunnen doen in het midden van de nacht..

Had je zeker moeten doen, misschien komt er wel iemand achter je die geen geluk heeft bij de laatste stall en ook niet weet wat doen...
Altijd bellen, kunnen ze niet helpen, so be it... maar dan heb je het toch geprobeerd.
Waarschijnlijk kunnen zij wel op één of andere manier een reboot van de SuC doen en is er helemaal niets aan de hand.
 
Had je zeker moeten doen, misschien komt er wel iemand achter je die geen geluk heeft bij de laatste stall en ook niet weet wat doen...
Altijd bellen, kunnen ze niet helpen, so be it... maar dan heb je het toch geprobeerd.
Waarschijnlijk kunnen zij wel op één of andere manier een reboot van de SuC doen en is er helemaal niets aan de hand.
Inderdaad, heb het uit eindelijk afgebroken. Ik had het "pech" nummer gebeld via het service menu in de auto. Maar dan moet je aangeven dat het spoed is en je langs de kant van de weg staat of je niet meer in de auto kunt. Ik had denk ik toch voor deze optie moeten kiezen ;) Op dat moment, deed de laatste stall het. Maar is dat iets wat vaker gebeurd? Ik maak alleen gebruik van Superchargers op vakantie en verder alleen van Destination Charging.
 
Stel dat ze het niet deden, wat zou je dan moeten doen? Ik wilde eigenlijk Tesla bellen om te vragen of ze iets konden zien waarom het laden niet lukte, maar of ze dat kunnen doen in het midden van de nacht..
Zeker kan dat. Al een paar keer gehad. Sterker, als er staat reduced service bel ik op de route alvast om te vragen welke stalls niet beschikbaar zijn. Scheelt trial and error.

Tesla zou natuurlijk elke stall een lampje moeten geven om beschikbaarheid te zetten.

Rood = out of service
Geel = minder snel door stall pairing
Groen = volle bak laden

Via het scherm zou ook prima zijn maar helaas is dat er allemaal niet.
 
Zeker kan dat. Al een paar keer gehad. Sterker, als er staat reduced service bel ik op de route alvast om te vragen welke stalls niet beschikbaar zijn. Scheelt trial and error.

Tesla zou natuurlijk elke stall een lampje moeten geven om beschikbaarheid te zetten.

Rood = out of service
Geel = minder snel door stall pairing
Groen = volle bak laden

Via het scherm zou ook prima zijn maar helaas is dat er allemaal niet.
Bedankt voor de info! Er was geen melding op het scherm met reduced service oid. Leer moment voor de volgende keer :)
 
Afgelopen paar dagen zoveel files gezien bij benzinepompen. SuC’s waren bijna uitgestorven. In Villach gisteren wel gezien dat er wachttijd was maar toen ik daar 3 min later aankwam stond er 1 model3 te laden. Uit statistieken van teslamate blijkt dat laden bij V3 wel echt sneller is dan V2.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Zeker kan dat. Al een paar keer gehad. Sterker, als er staat reduced service bel ik op de route alvast om te vragen welke stalls niet beschikbaar zijn. Scheelt trial and error.

Tesla zou natuurlijk elke stall een lampje moeten geven om beschikbaarheid te zetten.

Rood = out of service
Geel = minder snel door stall pairing
Groen = volle bak laden

Via het scherm zou ook prima zijn maar helaas is dat er allemaal niet.
Elke stall heeft een lamp, namelijk de rode Tesla letters. Als die letters geen licht geven is de stall out of service.

Bij fel zonlicht is het een beetje moeilijk waar te nemen, maar bij schaduw en in het donker goed te zien.
 
Stau bei der SuC (Sangerhausen), wieso ?
Nog meer bij Lutterberg, minstens drie wagens aanschuiven per pomp en slechts 2 à 3 Tesla's voor de ganse SuC. Jammer genoeg had ik wel een lichte file bij het toilet halen van de koffie. Wagen was opgeladen toen ik de eerste hap van onze zelf meegenomen lunch kon nemen. Overigens trieste bedoening daar, ik zie niet veel verschil met de gemiddelde snelwegparking. Van der Valk-locaties voelen dan wel erg premium aan.

Hilden dan weer dik in orde.
 
Vannacht in alle rust van Brescia naar Zeist gereden. Geen kip te beleven. Bij Hilden werd het wat drukker rond een uur of 9 vanmorgen. Was daar nog niet eerder geweest. Wat wordt dat een leuke en inspirerende plek zeg!
 
Nog meer bij Lutterberg, minstens drie wagens aanschuiven per pomp en slechts 2 à 3 Tesla's voor de ganse SuC. Jammer genoeg had ik wel een lichte file bij het toilet halen van de koffie. Wagen was opgeladen toen ik de eerste hap van onze zelf meegenomen lunch kon nemen. Overigens trieste bedoening daar, ik zie niet veel verschil met de gemiddelde snelwegparking. Van der Valk-locaties voelen dan wel erg premium aan.

Hilden dan weer dik in orde.
Lutterberg gisteren ook geweest, toen ik aankwam was het goed druk en moest ik een stal delen. Idd binnen ook lange files bij broodjes en toilet (en ook bij de pomp buiten). Na een klein uurtje (door alle file binnen), was ik vol (van 12 t/m 95% geladen, kwam door de drukte binnen) stonden er bijna geen auto's meer te laden, dus zal hier ook wel een harmonica effect zijn.
 
Elke stall heeft een lamp, namelijk de rode Tesla letters. Als die letters geen licht geven is de stall out of service.
Dit kan zo zijn maar dit is bij mij nog nooit voorgekomen. Verlichting staat gewoon met een stall out of service.

Wellicht is dat zo als er bij de betreffende charger cabinet een probleem is maar met een kapotte stekker of kabel bij de stall niet?

Anyway.. mij tip blijft van kracht. Als je en route bent en je ziet die melding staan gelijk bellen.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and Krisja