Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantiehuis Met Lader

This site may earn commission on affiliate links.

dhr2

New Member
Nov 5, 2018
3
2
Hoorn
Nu het elektrisch rijden steeds meer zieltjes wint, zullen er steeds meer vakantiehuizen zijn met een "echte" lader, dus geen losse snoeren meer met haspels en stekkerdozen die te warm worden door het laden of te nat als het regent.
Ik stel voor om hier vakantiehuizen te verzamelen met een goede laadmogelijkheid.

Ik wil zelf dat dan wel ook bijhouden in een excelletje en deze (vast en/of regelmatig) publiceren.
Benodigde informatie:
Land - regio/provincie - plaats
Eigenaar - email - website
Type laadmode - type aansluiting - vaste kabel of socket
maximaal vermogen


Om af te trappen:
Italie - Friuli Venezia Giulia/ Pordenone - Castelnovo del Friuli
Kees de Heer - [email protected] - www.lidris.eu
Webasto mode 3 - aansluiting type 2 - vaste kabel
3,7 KW
 

Attachments

  • 2019-04-07 19.57.11-1.jpg
    2019-04-07 19.57.11-1.jpg
    254.5 KB · Views: 56
  • Like
Reactions: Gamechanger
Ik begrijp de gedachte, maar m.i. is voor vakanties elk stopcontact al voldoende. Zorgen dat je een zware verlengkabel mee neemt en laden op max 13a. We hebben al diverse vakanties gehad waarbij boven de 8a het laden al stopte. Dus lager instellen en prima. Omdat je toch niet dagelijks lange ritten doet is dat druppelsgewijs bijladen voor vakantie prima.
 
Ik begrijp de gedachte, maar m.i. is voor vakanties elk stopcontact al voldoende. Zorgen dat je een zware verlengkabel mee neemt en laden op max 13a. We hebben al diverse vakanties gehad waarbij boven de 8a het laden al stopte. Dus lager instellen en prima. Omdat je toch niet dagelijks lange ritten doet is dat druppelsgewijs bijladen voor vakantie prima.
Idd in elk huisje altijd wel kunnen laden. Wordt dan wel een hele lang lijst :D
 
  • Like
Reactions: BartJ
Natuurlijk kun je overal laden, maar met wat minder improvisatie en meer voorspelbaar en stabiel vind ik zelf wel prettig. En 40 uur laden op 8 amp duurt natuurlijk wel lang.
Dus als aanvulling op alle mogelijkheden vind ik het zelf prettig om voor een vakantiehuis te kunnen kiezen waar het laden goed geregeld is.
En dat zal ook voor anderen gelden, vandaar dit initiatief.
hgr
Kees
 
  • Like
Reactions: Jelger
Natuurlijk kun je overal laden, maar met wat minder improvisatie en meer voorspelbaar en stabiel vind ik zelf wel prettig. En 40 uur laden op 8 amp duurt natuurlijk wel lang.
Dus als aanvulling op alle mogelijkheden vind ik het zelf prettig om voor een vakantiehuis te kunnen kiezen waar het laden goed geregeld is.
En dat zal ook voor anderen gelden, vandaar dit initiatief.
hgr
Kees
Ach... Of ik op vakantie nu laadt met 8 tot 10a soms zelfs 12a met een verlengkabel of 16a op bovenstaande laadpunt, maakt me niet veel uit. Ik heb dan toch vakantie.

Even een andere vraag. Is dit huisje in Italië jouw eigen vakantiehuis? Even ter info, de moderators op dit forum houden niet zo van (verborgen ) reclame, Ivm betalende adverteerders.
 
Nu het elektrisch rijden steeds meer zieltjes wint, zullen er steeds meer vakantiehuizen zijn met een "echte" lader, dus geen losse snoeren meer met haspels en stekkerdozen die te warm worden door het laden of te nat als het regent.
Ik stel voor om hier vakantiehuizen te verzamelen met een goede laadmogelijkheid.

Ik wil zelf dat dan wel ook bijhouden in een excelletje en deze (vast en/of regelmatig) publiceren.
Benodigde informatie:
Land - regio/provincie - plaats
Eigenaar - email - website
Type laadmode - type aansluiting - vaste kabel of socket
maximaal vermogen


Om af te trappen:
Italie - Friuli Venezia Giulia/ Pordenone - Castelnovo del Friuli
Kees de Heer - [email protected] - www.lidris.eu
Webasto mode 3 - aansluiting type 2 - vaste kabel
3,7 KW

Ik heb het gevoel dat je nog niet zo lang Tesla rijdt, want ik heb gemerkt in de praktijk dat er laadmogelijkheden genoeg zijn, overal. Desnoods inderdaad met 8 ampere.
 
Nu het elektrisch rijden steeds meer zieltjes wint, zullen er steeds meer vakantiehuizen zijn met een "echte" lader, dus geen losse snoeren meer met haspels en stekkerdozen die te warm worden door het laden of te nat als het regent.
Ik stel voor om hier vakantiehuizen te verzamelen met een goede laadmogelijkheid.

Ik wil zelf dat dan wel ook bijhouden in een excelletje en deze (vast en/of regelmatig) publiceren.
Benodigde informatie:
Land - regio/provincie - plaats
Eigenaar - email - website
Type laadmode - type aansluiting - vaste kabel of socket
maximaal vermogen


Om af te trappen:
Italie - Friuli Venezia Giulia/ Pordenone - Castelnovo del Friuli
Kees de Heer - [email protected] - www.lidris.eu
Webasto mode 3 - aansluiting type 2 - vaste kabel
3,7 KW

Misschien even de kosten erbij vermelden? 50 euro per week voor het gebruik van het laadpunt is behoorlijk.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Misschien even de kosten erbij vermelden? 50 euro per week voor het gebruik van het laadpunt is behoorlijk.

De meest komen met een vrij lege accu aan (-> bij vertrek weer vol) en rijden in de vakantie ook nog eens 750 km. Als je dit bij elkaar optelt en het aantal kW met 25 cent vermenigvuldigd dan kon je toch wel uit richting de Euro 50,-- Als je weinig* met de auto op pad gaat is het veel maar met een Tesla is het wel verleidelijk om af en toe even een bergpasje te nemen ;)

Daarnaast is benzine-tanken een heel stukje duurder :p
Maar de prijs voor laden expliciet erbij vermelden lijkt me wel zo handig (nu was het inderdaad bij toeval ontdekken dat er iets bijgeboekt kon worden voor Euro 50,-- / week)

*=ik noem bewust maar geen andere merken EV welke ik zou laten staan in de vakantie :mad:
 
Ik begrijp de gedachte, maar m.i. is voor vakanties elk stopcontact al voldoende. Zorgen dat je een zware verlengkabel mee neemt en laden op max 13a. We hebben al diverse vakanties gehad waarbij boven de 8a het laden al stopte. Dus lager instellen en prima. Omdat je toch niet dagelijks lange ritten doet is dat druppelsgewijs bijladen voor vakantie prima.
En 40 uur laden op 8 amp duurt natuurlijk wel lang.

40 uur Ga jij dan vanaf de vakantieplaats uitstappen doen van 400km zonder mogelijkheid tot een pauze aan een (tesla-)lader?
 
Het lijkt er op dat ik de enige ben die het prettig zou vinden om makkelijk huisjes te kunnen vinden met een goede laadmogelijkheid, van TMC gebruikers of van anderen dat is dan minder relevant.
Dus ik stel voor om de discussie hier mee te sluiten.
 
Ach trek het je niet aan. Ik vind het ook niet zo belangrijk, maar kan me voorstellen dat anderen er wel van willen horen. En zou het niet knap zijn als elk huisje een campingstekker of zelfs een hele echte Type 2 laadpoort ter beschikking heeft?

Ter info, het Landal park 'Mooi Zutendaal' (BE) heeft laadpalen ter beschikking die braaf op NewMotion staan.
 
Ik vraag me meer af hoe ethisch het is om 'zomaar' even je UMC in te prikken middels een verlengsnoer. Shuko's zijn in vele huisjes aanwezig, maar zullen zonder voorafgaande toestemming alleen bedoeld zijn voor de koffie, de stofzuiger etc. Je kunt er niet vanuit gaan dat de verhuurder 'zomaar' instemt als je tientallen kWh's aftapt voor je EV.

Ik heb recent in Noorwegen bij een hotel een Destination Charger gebruikt (lijkt me evident) en in twee hotels een shuko, beiden nadat ik gevraagd had of men EV voorzieningen had en men aangaf de shuko's te gebruiken. In twee andere huisjes was ik niet in staat om dat na te vragen dus heb ik dat niet gedaan (afgezien van het feit dat de afstand ook te ver was). Bij een van die huisjes waren bij buren met een Model S én X en zag ik de volgende morgen dat men een verlengkabel en UMC door het badkamer raampje hadden hangen.

Het gaat er mij dus niet om of het kan maar hoe netjes het is om het zonder schriftelijke of mondelinge instructie of goedkeuring te doen.