Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Nee, de classic geeft de druk niet weer, de non-classic wel, per band. Moet ie wel op de goede plek zitten of herkent ie dat ook? Mij is door tesla gezegd van niet.

Ik heb de TPMS sensoren van bij RS Trading zelf gemonteerd. Is een fluitje van een cent mits je de tools hebt om ze met het juiste draaimoment vast te zetten. Eens de wielen onder de wagen zitten is het een kwestie van seconden om ze in te laten lezen. En de wagen herkent zelf dat er andere wielen onder zitten wanneer hij de IDs van de oude sensoren tijdens het rijden niet meer kan detecteren.
 
Begrijp echt niet waarom jullie van de 19" af willen prachtige velgen vind ik dan, wel zo zuinig en in iedere kleur verkrijgbaar:smile:
Afbeelding.jpg


Super mooie combi! Gefeliciteerd.

Er komen veel standaard Tesla velgen op markt :)
 
Jan, nogmaals bedank voor je geheugen. Ik kon het zo snel niet meer vinden.

Maar on-topic; na gisteren de model S opgehaald te hebben in Tilburg, vanochtend door naar mijn bandenboer om mijn eerder bestelde grijze TSportline 19" velgen met Dunlop SP Wintersport 3D winterbanden 245/45 R19" te wisselen met de standaard 19" Tesla's. De genoemde Dunlops heb ik nu ook al onder mijn BMW liggen en ben er tevreden mee.

View attachment 104552

Die donkere velgen zien er gelijk een stuk beter uit dan de standaard zilveren/licht grijze Tesla's vind ik. Nu de aankomende maanden maar eens overdenken wat er de aankomende zomer onder te schroeven. Als iemand nog verlegen zit om vier standaard 19" Tesla velgen compleet met band een TPMS -sensoren, mail me maar.


Mooie combi hoor! Grijze wielen bij de grijze lak! Goede keuze :)
 
Begrijp echt niet waarom jullie van de 19" af willen prachtige velgen vind ik dan, wel zo zuinig en in iedere kleur verkrijgbaar:smile:

De zuinige zijn de Cyclone 19", niet deze standaard 19". Wat ik een zeer mooie afwerking vind, is grijs voor deze velgen + het bovenste stukje van de 10 spaken zilver.
Zou je deze combinatie eens kunnen wegen? Ik zou graag willen weten hoe ze zich verhouden met de T-Sportlines qua gewicht. Een T-Sportline met 245 PA4 weegt 25,6 Kg.
 
@Jan band en velg tesamen wegen 26,4kg. Ze gaan onder de nieuwe blauwe kijk al uit naar het resultaat:biggrin:

De zuinige zijn de Cyclone 19", niet deze standaard 19". Wat ik een zeer mooie afwerking vind, is grijs voor deze velgen + het bovenste stukje van de 10 spaken zilver.
Zou je deze combinatie eens kunnen wegen? Ik zou graag willen weten hoe ze zich verhouden met de T-Sportlines qua gewicht. Een T-Sportline met 245 PA4 weegt 25,6 Kg.
 
Ik ben nu een paar weken mijn T-Sportlines met Michelin PA4s aan het testen qua verbruik en ben zeer tevreden. Uiteindelijk is mijn conclusie dat deze banden al na ongeveer 350 km "ingelopen" waren. Na 9 maanden begin ik de techniek van het "zuinig" rijden ook al wat beter onder de knie te krijgen. :wink:

Zuinige rit rond 11 graden tussen 50 en 70 kph.jpg