Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben nu een paar weken mijn T-Sportlines met Michelin PA4s aan het testen qua verbruik en ben zeer tevreden. Uiteindelijk is mijn conclusie dat deze banden al na ongeveer 350 km "ingelopen" waren. Na 9 maanden begin ik de techniek van het "zuinig" rijden ook al wat beter onder de knie te krijgen. :wink:

View attachment 104762

van wie heb je die foto geleend ?
of ben je op cursus Photoshop geweest bij F ?
 
Ik dacht onlangs hier een foto gezien te hebben van iemand die de standaard 19 inch velg gepimpt had door wat zwarte elementen aan te brengen maar niet volledig zwart te maken. Helaas kan ik hem niet terug vinden, heeft er iemand nog een linkje naar? Of was het op het Engelstalige forum? Tnx!
 
bedoel je zo iets? originel velg laten spuiten.
Afbeelding.jpg
 
Top, thnx. Hoef je dus na een wissel bij de bandenboer niet bij tesla langs voor het correct inlezen. Als ik je weer punten mocht geven kreeg je ze.

Wat me wel opviel is dat t bij de P85D van een vriend binnen een paar seconden werkte en bij mij toch wel ruim een minuut voordat de sensoren ingelezen waren. In beide auto's meerdere keren gedaan met hetzelfde beeld.
 
En onze XFrank heeft ervaring met het plastidippen van zijn velgen dus hij kan mogelijk nog tips geven...

Ik heb nu twee sets velgen gespoten met plastidip. Op zich is het niet echt moelijk en het resultaat is mooi. Over duurzaamheid heb ik zo mijn twijfels. Toch regelmatig beschadigingen gehad door steenslag. Je kan het dan wat bijwerken, maar op den duur begin je verdikkingen te zien.

Normaal zou de plastidip er weer afgehaald kunnen worden. maar ik denk dat dit een job is waarin heel wat tijd gaat kruipen (misschien iets als Ishan uit Sri lanka volgend jaar weer bij ons is:wink:)

Selectieve stukken plastidippen zoals de velgen hier een paar posts boven lijkt me niet mogelijk omdat de plastidip niet hecht maar een huid vormt rond de vormen van de velg.

zou ik het nog doen? ik denk het niet:wink:
 
Wat me wel opviel is dat t bij de P85D van een vriend binnen een paar seconden werkte en bij mij toch wel ruim een minuut voordat de sensoren ingelezen waren. In beide auto's meerdere keren gedaan met hetzelfde beeld.

Misschien dat Tesla dit heeft gedaan ter compensatie voor het uitblijven van extra performance (tov een 85D / 90d) vanaf ca 50 km/u?:wink::tongue:
 
Mocht iemand nog interesse hebben in een viertal (nagenoeg) nieuwe originele 19" Tesla wielen? Ze zijn voorzien van de originele Tesla TPMS -sensoren en (origineel door Tesla geleverde) Michelin Pilot Sport 3, 245/45 R19 102Y zomerbanden. Ik heb er uitsluitend vanaf Tilburg mee naar Nijmegen gereden waarna ik de winterwielen onder de auto gegooid heb. Bij interesse, dan graag een PMmetje.

IMG_2927.JPG
 
Ik denk dat ik op dit soort lange reizen een reservewiel plus band mee zou nemen. Tesla repatrieert je gratis tot 100 km van een SeC. Daarbuiten gaat de teller heel hard oplopen. Een wiel kan in iedere plaats door een lokale garage worden vervangen.
Heb mijn reactie maar even hierheen verplaatst.

Tesla raakt helaas niks aan wat niet origineel tesla is of door hen geleverd:crying:. Daarnaast vermoede ik dat een prop voldoende zou zijn waar Tesla me 2 banden zou verkopen omdat hun merk, de Pirelli's er niet omheen liggen.
Gezien de commotie over de ANWB ben ik ook geneigd dit abonnement op te zeggen. Gelukkig had ik het nog en heb ze gisterenavond gebeld. Mijn probleem uitgelegd met de mededeling dat ik geen acute hulp nodig had omdat ik reeds bij mijn broer ben maar het wel graag deze morgen opgelost wilde hebben. Ik kreeg het advies dan morgen, vandaag dus, nog maar eens te bellen. Vanochtend de band nog eens gechecked en deze bleek niet verder leeg gelopen te zijn. Het viel me op dat t ventiel los zat dus ik vermoede dat het wellicht daarlangs lekte. Deze wat steviger in de velg aangedraaid en weer terug naar het tankstation gereden. Hij lijkt nu op druk te blijven. Hoop dat dit het probleem opgelost heeft.
 
Heb mijn reactie maar even hierheen verplaatst.

Tesla raakt helaas niks aan wat niet origineel tesla is of door hen geleverd:crying:. Daarnaast vermoede ik dat een prop voldoende zou zijn waar Tesla me 2 banden zou verkopen omdat hun merk, de Pirelli's er niet omheen liggen.
Mij werd een half jaar geleden verteld dat Tesla sowieso niet mag repareren, alleen vervangen.

- - - Updated - - -

Vanochtend de band nog eens gechecked en deze bleek niet verder leeg gelopen te zijn. Het viel me op dat t ventiel los zat dus ik vermoede dat het wellicht daarlangs lekte. Deze wat steviger in de velg aangedraaid en weer terug naar het tankstation gereden. Hij lijkt nu op druk te blijven. Hoop dat dit het probleem opgelost heeft.
En sinds dat half jaar rij ik nog steeds op dezelfde band die ik soms om de week, soms om de twee, drie weken moet oppompen. De bandenboer heeft m onder water gehouden en niets te vinden. Ik was van plan de band wat verder op te rijden tot aan de winterbandenwissel. Die nooit meer komt?