Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zet de stuurbekrachtiging maar eens een tijdje op 'Sport'; dan heb je beter door dat er heel wat gewicht rechtdoor wil in de bochten.
Die schijnbaar moeiteloos genomen snelle bochten kosten gewoon veel rubber.

Staat altijd op sport maar tegenwoordig voel je amper verschil behalve bij sturen in een bocht.

Ik ben me heel erg bewust van het gewicht en je wilt niet zien hoe ik meestal een rotonde neem :-D
 
Ik ga voor de Conti! Stiller door minder grof profiel. Hierdoor ook minder cupping dan de Michelin’s. Pirelli verdenk ik van veel hogere slijtage.
Als ik beetje de reviews lees zit er verschil in deze drie banden, maar je kan bijna geen 'foute' keuze maken en het verschil is klein. Misschien dat de Conti's iets meer comfort bieden, met klein handling verschil.

Dus zat ook naar de prijs te kijken, wat opvalt is dat de Pirelli P-zero echt een stuk goedkoper is €156 ipv €185. Voor een 245/45/R19.
Scheelt toch maar zo ruim 18%. Zouden ze ook 18% sneller slijten?

Heeft iemand ervaring met de GoodYear Eagle F1 Asymmetric? Komt ook goed uit de tests: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 VS Continental PremiumContact 6 Test - Tyre Reviews
En ook weer iets goedkoper: €168.

Gaat mij niet echt om die paar tientjes per band, maar valt wel op ;)
 
Staat altijd op sport maar tegenwoordig voel je amper verschil behalve bij sturen in een bocht.

Ik ben me heel erg bewust van het gewicht en je wilt niet zien hoe ik meestal een rotonde neem :-D
Blijkbaar hebben wij niet dezelfde rijstijl. Jij slijt voorbanden en ik slijt achterbanden. Nu heb ik met mijn winterbanden wel netjes gereden omdat ik mezelf bewust was dat ik een paar millimeter over moest houden om in de sneeuw nog wat te presteren. En daar heb je ze voor. Ik heb wel lang moeten wachten op mijn Arachnid set en daarom te lang op mijn winterbanden door moeten rijden. Mijn bandenboer vond het namelijk niet zo’n goed idee om de banden nog een keer te verwisselen. Heb jij ook 21” ? Ik had laatst een loner op 19” en die vond ik wel beduidend stiller dan de mijne met 21” en Michelin Pilot Sport.
 
Zet de stuurbekrachtiging maar eens een tijdje op 'Sport'; dan heb je beter door dat er heel wat gewicht rechtdoor wil in de bochten.
Die schijnbaar moeiteloos genomen snelle bochten kosten gewoon veel rubber.

Hoeveel vermogen stuurt ie naar voorwielen en achterwielen bij normaal (niet richting of op de limiet) autorijden?
Kan me voorstellen dat voorste motor misschien op lange afstanden meer werk verricht? En dus meer bandenslijtage voor?
 
Ziet er bekend uit....
66293807-EFCF-4386-911E-015CD0F297A3.jpeg
 
Heb begreoen van tesla dat ze spuiten de voorkeur geven boven poedercoaten. Nog liever hebben ze dat je de velgen origineel laat. Het poedercoaten zou de warmte afvoer via de velg nadelig kunnen beïnvloeden.

Ja in dit geval wel. In 150.000km 5 keer nieuwe remschijven en blokken geplaatst. Dit omdat ze continu krom trokken. Het bleek dat de after market velgen in dit geval de warmte niet goed kwijt konden en de temperatuur van de schijven dus veel hoger was. Dat was het probleem.

Zijn hier nog nieuwe insights over? After market velgen en/of gespoten velgen kunnen warmte niet goed kwijt waardoor remschijven/blokken krom trekken...
Ik vraag me dit af omdat mijn 21inch Arachnid velgen randschade hebben, en die wil ik laten herstellen. Ik neem aan dat bij herstel ze worden gespoten.
 
Zijn hier nog nieuwe insights over? After market velgen en/of gespoten velgen kunnen warmte niet goed kwijt waardoor remschijven/blokken krom trekken...
Ik vraag me dit af omdat mijn 21inch Arachnid velgen randschade hebben, en die wil ik laten herstellen. Ik neem aan dat bij herstel ze worden gespoten.
Ik ben toch wel sceptisch over die verhalen, vooral voor wat betreft de coating.
Alsof dat een groot verschil gaat maken m.b.t. temperatuur voor de remschijven?
 
Ik denk dat het hardnekkige verhaal van kromtrekkende remschijven iets is van klok en klepel. Een halve mm coating of lak substantieel bijdraagt aan de koeling van de schijf. Dat is wellicht wat anders op het circuit, waar de schijven roodgloeiend worden. Ik heb, ook na een rit met veel extra remmen, nog nooit de velg warm voelen worden, hooguit niet-koud.

Als je daar echt bezorgd over bent dan vraag je de spuiter toch om het raakvlak af te plakken? Dat is de enige plak waar evt heat transfer plaatsvindt.
 
Vorige week via Athlon/Euromaster zijn op mijn M3 AWD de standaard 18" Michelins vervangen door de bij het leasecontract bestelde all weather banden. De Goodyeaar Vector 4Seasons G2 Extra Load werden gemonteerd. Inmidels alweer 500km. mee gereden en ik ben positief. Qua bandengeluid is hij zeker niet slechter dan de Michelin zomerband, ik heb zelfs het idee dat ze nog wat stiller zijn.