FrugalFrank
Member
De Bridgestone Turanza T005 275/45 R20 110Y XL met velgrandbescherming (MFS) is ook een optie (efficiente band), 195 euro bij Autobandenmarkt.nl
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En het voordeel dat je wielen thuis beter tegen beschadiging beschermd kunnen worden. Per saldo meestal ook tijdwinst. Je hoeft niet heen en weer naar de bandenboer en de tijd dat je moet wachten voor je aan de beurt bent en de wielen gewisseld zijn kun je thuis direct besteden aan het zelf wisselen.Ik wissel zelf van voor naar achter en andersom. Een krikje gekocht, zelf pucks (draagpunten) gemaakt en binnenkort een momentsleutel. 1 keer een investering, maar is voor 2 tot 3 keer zelf doen goedkoper dan een paar keer het door iemand anders te laten doen. Het goedkoopste adresje wat ik in de Regio Haaglanden heb gevonden vraagt voor elke band/wiel Euro 12,50. Dan kan je het gereedschap ook nog voor andere klusjes gebruiken.
Wim, Dank je. Heb je een voorstel voor een elektrische slagmoersleutel of kan ik met een dop van de juiste grootte op mijn accuschroefboormachine volstaan?En het voordeel dat je wielen thuis beter tegen beschadiging beschermd kunnen worden. Per saldo meestal ook tijdwinst. Je hoeft niet heen en weer naar de bandenboer en de tijd dat je moet wachten voor je aan de beurt bent en de wielen gewisseld zijn kun je thuis direct besteden aan het zelf wisselen.
Overweeg naast de momentsleutel ook een elektrische slagmoersleutel, dan gaat het wisselen twee keer zo snel.
Nee, met je boormachine kun je geen met 175 Nm aangezette moer loskrijgen.Wim, Dank je. Heb je een voorstel voor een electrische slagmoersleutel of kan ik met een dop van de juiste grootte op mijn accuschroefboormachine volstaan?
Tevens: kans op verlies, kwijt raken en natuurlijk bij faillissement van garage of bandenhotel: aankloppen bij de curator.En het voordeel dat je wielen thuis beter tegen beschadiging beschermd kunnen worden.
Daarnaast: het inplannen bij een bandenwisselaar in piekperiode; thuis wisselen in het weekend of dag wanneer het jou uit komt. En niet meer op de terugweg met 4 vieze wielen in je auto. Bij een Model X, 6 zits passen de 20-inch wielen er eigenlijk niet eens in, zonder bandenafdruk op de achterzijde van 2de rij. Bij thuis wisselen maak je ze meteen schoon en berg je ze op. Na bezoek bandenwisselaar hoor je de bouten of moeren sowieso nog eens na te trekken na 50 km.Per saldo meestal ook tijdwinst. Je hoeft niet heen en weer naar de bandenboer
Is het los maken van de 175 Nm moer met de momentsleutel geen optie en dan vervolgens met de (accu-schroef-) boormachine verder los schroeven?Nee, met je boormachine kun je geen met 175 Nm aangezette moer loskrijgen.
Kijk even hier: Zelf wielen verwisselen (Met Güde ESS 350)
Natuurlijk kan dat, zo deed ik het voorheen. Met de slagmoersleutel doe je het in één keer.Is het los maken van de 175 Nm moer met de momentsleutel geen optie en dan vervolgens met de (accu-schroef-) boormachine verder los schroeven?
Ok, dank je voor alle info.Natuurlijk kan dat, zo deed ik het voorheen. Met de slagmoersleutel doe je het in één keer.
Bij de methode met de momentsleutel moet het wiel op de grond staan. Met de slagmoersleutel kan het wiel al omhoog gekrikt staan en nadat de moeren los zijn kan direct het wiel gewisseld worden.
Ik loop altijd een keer met een verlengde ratel rond de auto om alles net los te draaien. Daarna wiel voor wiel omhoog en met de gewone accuslagtol met een verlengde nijlongevoerde dop. Ik gebruik een aluminium garagekrik met een AliExpress steunvoet.Ok, dank je voor alle info.
Zal eens kijken of mijn Makita schroefboormachine op een 18V accu draait.Ali verkoopt een slagmoersleutel voor minder dan 25,- euro hier zit geen accu bij maar een 18 volt Makita accu past erin.
Als je al een Makita 18 volt accu schroef/boormachine hebt is dit een erg goedkope oplossing.
US $25.99 50% OFF|Pracmanu 18V Elektrische Borstelloze Slagmoersleutel Oplaadbare 1/2 Dopsleutel Power Tool Cordless Zonder Batterij & Accessoires op AliExpress
Musk heeft het alweer ontkend. 3 en Y krijgen geen luchtvering.Deze winter heb ik met enig risico nemen geen winterbanden aangeschaft. Dat heeft nu goed uitgepakt, maar volgende winter?
Misschien hoort de volgende opmerking wel of niet thuis is deze thread. Ik denk zo: de hele ophanging van het systeem met velgen, banden, vering e.d. zijn zo met elkaar verbonden dat het wellicht wel hier ter sprake kan komen. Als niet, geef commentaar. De geruchten over luchtvering voor de 3 worden steeds meer en frequenter. Luchtvering icm softwarematige aansturing voor verhoging en verlaging zou wel prettig zijn.
Musk heeft het alweer ontkend. 3 en Y krijgen geen luchtvering.
Ik heb 19” Tesla velgen met pirelli winterbanden onder een 2nd gen model S85D uit 2015 met luchtvering.
De ritten zijn nog niet zo comfortabel als verwacht.
Ik zie dat in bij vertrek een ‘koude’ banden spanning heb van 2,9 en dat dit tijdens het rijden kan oplopen tot ongeveer 0,4 bar hoger volgens de sensoren.
Nu ben ik van plan de spanning te verlagen naar 2,7 en vroeg me af wat jullie een acceptabele en comfortabele bandenspanning vinden?
ps. Ik ben zo’n rustige zondags rijder die door de bochten kruipt en sporadisch de 130-140 km/h aantikt, maar meestal rond de 110 rijdt op de snelweg.
Zijn er voor de Tesla Model S, 19" velgen ook ervaringen met All-Season banden die Duitsland Proof zijn? D.w.z. het berg icoontje met sneeuwvlok op de zijkant, zoals beschreven op de site van de ANWB?
Ben benieuwd of er aanbevelingen zijn qua all-season banden, of erg verschillende ervaringen zijn qua comfort/geluid, etc.
Ik heb op het forum en op internet vergelijking sites gekeken, en vond deze van Michelin. Op de site van de ANWB, staat erg overzichtelijk wat de standaard specificaties zijn, zoals snelheid, gewicht, etc.