Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dus gekozen voor de Continental wintercontact ts 850 p xl fr, maar had precies die andere 3 ook op mijn shortlist.

Pirelli en Michelin waren samen met Continental mijn keuzes. En inderdaad, Vredestein viel af door de slechte regen eigenschappen. Uiteindelijk is het Continental geworden aangezien ik een goede prijs kreeg en ze er de volgende dag al onder konden.

Dat allemaal gezegd hebbende: De Tesla voelt fijner op de zomerbanden, ook bij dit weer. De winterband is echt anders rijden en je merkt gewoon dat je minder grip hebt. Al dat gelul met < 7 graden is onzin. De winterbanden heb ik om het simpele feit dat ik niet verrast wil worden met sneeuw en ijzel. Ik woon in Blaricum en op de wegen daar word het spekglad bij de minste winterse neerslag.

Voor de referentie, dit was het aanbod van de Michelins:

245/45R19 102W MICHELIN pilot alpin pa4 xl

E1093.- alles dus in de btw, montage, balanceren en opslag zomerbanden.

Bij een partij die heel veel Tesla's doet, dat vond ik ook wel fijn. Mijn Continentals waren totaal 100,- duurder.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Ik heb bij Euromasters mat zwarte velgen besteld met sensoren en banden.
Wat is jullie advies Qua winterband?

Pirelli sottozero runflat
Vredestein Wintrac extreme
Michelin Alpin pa4.


Vredestein heeft weinig grip op nat wegdek volgens de site. Valt denk ik af

Graag jullie input.

René.
Runflat banden hebben op een of andere manier een stijvere opbouw waardoor comfort minder wordt.
Bij lekrijden en een stuk doorrijden op die runflat, adviseren merken als Continental AG, Vredestein en Pirelli om een nieuwe band te kopen.
Ik rij zelf met Michelin Alpin PA4, goede band.

Goede winterbanden zijn zeker ook de Nokian WR44 19”
Nokian WR A4 245/45 R19 102 V
 
Last edited:
Woensdag winterbanden op mijn Model S laten leggen. Vanwege de waarschuwingen hier op het forum vooraf gevraagd of ze bekend waren met Tesla. Het antwoord aan de balie was: ja, we weten wat we doen. Toen de monteur mijn sleutels terugaf ook aan hem toch nog maar even gevraagd welk aanhaalmoment hij had gebruikt. 150 Nm zegt hij vrolijk, dat doen we altijd bij Tesla's. Ik leg hem uit dat dit toch echt 175 Nm moet zijn volgens het Tesla manual. Vervolgens zegt hij dat het alleen voor Model X 175 Nm is. Ik had mijn laptop bij me dus even het aanhaalmoment voor hem opgezocht in het manual. Hierna is hij overtuigd en past hij snel het aanhaalmoment aan.
Voor de zekerheid dit ook nog maar even bij het afrekenen aan de leidinggevende verteld.
 
  • Like
Reactions: Maarten and HWS
Woensdag winterbanden op mijn Model S laten leggen. Vanwege de waarschuwingen hier op het forum vooraf gevraagd of ze bekend waren met Tesla. Het antwoord aan de balie was: ja, we weten wat we doen. Toen de monteur mijn sleutels terugaf ook aan hem toch nog maar even gevraagd welk aanhaalmoment hij had gebruikt. 150 Nm zegt hij vrolijk, dat doen we altijd bij Tesla's. Ik leg hem uit dat dit toch echt 175 Nm moet zijn volgens het Tesla manual. Vervolgens zegt hij dat het alleen voor Model X 175 Nm is. Ik had mijn laptop bij me dus even het aanhaalmoment voor hem opgezocht in het manual. Hierna is hij overtuigd en past hij snel het aanhaalmoment aan.
Voor de zekerheid dit ook nog maar even bij het afrekenen aan de leidinggevende verteld.

en gaan ze nu een terugroepactie organiseren?;)
 
Woensdag winterbanden op mijn Model S laten leggen. Vanwege de waarschuwingen hier op het forum vooraf gevraagd of ze bekend waren met Tesla. Het antwoord aan de balie was: ja, we weten wat we doen. Toen de monteur mijn sleutels terugaf ook aan hem toch nog maar even gevraagd welk aanhaalmoment hij had gebruikt. 150 Nm zegt hij vrolijk, dat doen we altijd bij Tesla's. Ik leg hem uit dat dit toch echt 175 Nm moet zijn volgens het Tesla manual. Vervolgens zegt hij dat het alleen voor Model X 175 Nm is. Ik had mijn laptop bij me dus even het aanhaalmoment voor hem opgezocht in het manual. Hierna is hij overtuigd en past hij snel het aanhaalmoment aan.
Voor de zekerheid dit ook nog maar even bij het afrekenen aan de leidinggevende verteld.
Ik doe het lekker zelf, een uurtje werk. Het rijden naar een garage, het wachten tot de wielen gewisseld zijn, het weer terugrijden kost meer tijd. Het grote voordeel is dat ik geen wielen hoef te tillen, ik rol ze gewoon van de garage naar de auto en weer terug.
Natuurlijk kun je de wielen laten opslaan, maar ik heb ze liever in mijn garage.
 
  • Like
Reactions: Xfrank and Alain13
Ik doe het lekker zelf, een uurtje werk. Het rijden naar een garage, het wachten tot de wielen gewisseld zijn, het weer terugrijden kost meer tijd. Het grote voordeel is dat ik geen wielen hoef te tillen, ik rol ze gewoon van de garage naar de auto en weer terug.
Natuurlijk kun je de wielen laten opslaan, maar ik heb ze liever in mijn garage.
Wim, ik kom eind maart wel even bij jou langs voor de bandenwissel.
 
Winterbanden rule! Gezellig voor de early adoptor . SNP .. uit een spoor getrokken op de A12 bij Utrecht.
 

Attachments

  • 5D3F4397-D343-4AA0-BB4B-ECC02E15763A.jpeg
    5D3F4397-D343-4AA0-BB4B-ECC02E15763A.jpeg
    106.3 KB · Views: 73
@Duke-U Ziet er goed uit zeg! Mijn ervaring met BBS is dat het goede kwaliteitswielen zijn. Volgens mijn worden ze standaard met slotbouten geleverd (elk wiel eentje), tenminste dat deden ze een jaar of 5 geleden nog wel.
 
  • Like
Reactions: Duke-U
Ik ga maar niet volledig cross-posten, maar klopt het dan een X geen reset-optie heeft voor TPMS sensoren? Ik zie die optie niet (bij Service & Reset). Bij een S is die optie er wel. In het Amerikaanse deel van dit forum staat dat je mogelijk langs een SC moet gaan als je aftermarket sensoren gebruikt...