Mooi dat Tesla dat toen deed, W.Een kleine maar wel belangrijke aanvulling.
Als je een probleem hebt aan je banden of uitlijning en je hebt 'after-market' velgen, dan gaat Tesla je probleem niet oplossen.
Tesla's zijn door de gemiddeld grote breedte van de banden, in combinatie met het grote gewicht, gevoelig voor 'roadforce'. Dit levert een wat 'zagend' geluid op. Toen mijn eerste Model S dit probleem had, heeft Tesla na 7.000 km alle vier de banden onder garantie vervangen.
Dat zou Tesla zeker niet doen bij het gebruik van 'after-market' velgen.
Maar ongeacht de vervanging van de banden had die auto toch gewoon een structureel uitlijningsprobleem? Dan kun je wel de banden blijven vervangen, maar het wegnemen van die oorzaak lijkt me toch een betere remedie. Iets met het stuurhuis, herinner ik mij.
M.a.w. ik heb liever dat Tesla naar een oorzaak zoekt, in plaats van uit coulance aan symptoombestrijding doet. In jouw geval zouden aftermarket velgen dus geen verschil hebben gemaakt, indien er meteen een juiste diagnose was gesteld. Welke trial-and-error weg men uiteindelijk bewandelde om tot die juiste diagnose te komen, was alleen maar verspilling van tijd en geld voor alle betrokkenen.