Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb deze in de frunk met een compressor op 12 volt.
HBM 57 Delige Bandenreparatieset

Me too, alleen toch maar gekozen voor een dubbelcilinder voetpompje, die doet t in principe altijd en overal. Hier een kijkje in mijn frunk.
upload_2019-6-8_15-22-4.png


De metertjes op dat soort vrij goedkope pompjes zijn is mijn ervaring 0,0 waard, vandaar ook de Michelin bandenpomp, bij de vrienden van Herman Buitelaar ook weer erg scherp geprijsd zie ik.
 
Me too, alleen toch maar gekozen voor een dubbelcilinder voetpompje, die doet t in principe altijd en overal. Hier een kijkje in mijn frunk.
View attachment 416994

De metertjes op dat soort vrij goedkope pompjes zijn is mijn ervaring 0,0 waard, vandaar ook de Michelin bandenpomp, bij de vrienden van Herman Buitelaar ook weer erg scherp geprijsd zie ik.
En startkabels aan boord. Wat doe je daar mee? Is dat voor jezelf of om anderen te helpen?
Metertjes heb je verder niet nodig. Zitten in je auto. Na een lekke band zie je zelf wel of de band weer klaar is om verder te rijden.
 
Bedankt Wim.
Duidelijk een ander fabrikaat. Staat wel netjes in wat de ET waarde, velgmaat en maximale belasting is. Dit in tegenstelling tot EV wheels. Dus het prijsverschil is wel te rechtvaardigen denk ik. Alle waar naar zijn geld!

Door de inscripties denk ik dat de wielen EV wheels idd anders zijn dan die van Tsportline.
Prijsverschil zit vaak in het gewicht maar ook in tolleranties en die zullen dan dus hopelijk beter zijn bij de Tsportline velgen.

Maar zijn de wielen van Wheelclinic dan wel hetzelfde als van Tsportline?
Daar zit namelijk nog een fors prijsverschil in. 1730 euro voor de Tsportline (incl btw en invoeren) en 2323 euro voor die van Wheelclinic.

Als ze hetzelfde zijn betekent het dat Wheelclinic er 600 euro per set op verdient.
 
Door de inscripties denk ik dat de wielen EV wheels idd anders zijn dan die van Tsportline.
Prijsverschil zit vaak in het gewicht maar ook in tolleranties en die zullen dan dus hopelijk beter zijn bij de Tsportline velgen.

Maar zijn de wielen van Wheelclinic dan wel hetzelfde als van Tsportline?
Daar zit namelijk nog een fors prijsverschil in. 1730 euro voor de Tsportline (incl btw en invoeren) en 2323 euro voor die van Wheelclinic.

Als ze hetzelfde zijn betekent het dat Wheelclinic er 600 euro per set op verdient.
Wheelclinic (teslawheels) heeft de inderdaad Tsportline op de velgen staan. Geen idee of er in NL meerdere leveranciers zijn. In US velgen kopen lijkt me lastig. Zeker als er ooit een garantie issue zal zijn.
 
En startkabels aan boord. Wat doe je daar mee? Is dat voor jezelf of om anderen te helpen?
Metertjes heb je verder niet nodig. Zitten in je auto. Na een lekke band zie je zelf wel of de band weer klaar is om verder te rijden.

P158 Model 3 Owners Manual ( 16 Mei 2019 versie )
...
Let op!: Als de batterij helemaal leeg
raakt, moet u deze weer opladen. Als u de
batterij gedurende langere tijd leeg laat,
kan het zijn dat de Model 3 niet meer op
te laden of te gebruiken is zonder de auto
met startkabels te starten of de 12V-
batterij te vervangen (zie Aanwijzingen
voor sleepdiensten op pagina 201 voor
instructies voor het starten met
startkabels). Als u de Model 3 gedurende
lange tijd
...

Oh ja.. alleen van een andere auto naar de Model 3, NOOIT andersom, zie vanaf p 201 ev. Daar staat een uitgebreide Laadkabelinstructie.

Metertjes... die doen het pas, tenminste in onze Model 3, als je een 300m oid gereden hebt.
 
Last edited:
P158 Model 3 Owners Manual ( 16 Mei 2019 versie )
...
Let op!: Als de batterij helemaal leeg
raakt, moet u deze weer opladen. Als u de
batterij gedurende langere tijd leeg laat,
kan het zijn dat de Model 3 niet meer op
te laden of te gebruiken is zonder de auto
met startkabels te starten of de 12V-
batterij te vervangen (zie Aanwijzingen
voor sleepdiensten op pagina 201 voor
instructies voor het starten met
startkabels). Als u de Model 3 gedurende
lange tijd
...

Oh ja.. alleen van een andere auto naar de Model 3, NOOIT andersom, zie vanaf p 201 ev. Daar staat een uitgebreide Laadkabelinstructie.

Metertjes... die doen het pas, tenminste in onze Model 3, als je een 300m oid gereden hebt.
meestal komen die 12v compressoren amper aan de 3,5 bar. Ik zie het als pechhulp dus alles Boven de 2,5bar is goed.
 
Wat is de J waarde van die velgen?



13 kg voor een 275/35/20 band met wiel?


Dat klopt ja. Waar deed jij dat mee? schuurpapier korrel paar 1000?
J waarde heb ik niet paraat. Het feit dat ik deze velgen zo zwaar vond maakte mij nieuwsgierig waardoor ik ze ben gaan wegen. 20” tov 21” maakt niet zoveel maar ze waren echt heel veel lichter. De Audi rijdt nu in Griekenland dus dat kan ik niet meer achterhalen. Beginnen met 300 afhankelijk van impact. Bij Tesla is het wat makkelijker want de S8 had een heel dun uitstekend randje. En blank gelakt dus niet te plamuren. Als laatste gewoon polijsten met schijf op de accutol en polijstpasta.
 
P158 Model 3 Owners Manual ( 16 Mei 2019 versie )
...
Let op!: Als de batterij helemaal leeg
raakt, moet u deze weer opladen. Als u de
batterij gedurende langere tijd leeg laat,
kan het zijn dat de Model 3 niet meer op
te laden of te gebruiken is zonder de auto
met startkabels te starten of de 12V-
batterij te vervangen (zie Aanwijzingen
voor sleepdiensten op pagina 201 voor
instructies voor het starten met
startkabels). Als u de Model 3 gedurende
lange tijd
...

Oh ja.. alleen van een andere auto naar de Model 3, NOOIT andersom, zie vanaf p 201 ev. Daar staat een uitgebreide Laadkabelinstructie.

Metertjes... die doen het pas, tenminste in onze Model 3, als je een 300m oid gereden hebt.

Begrijp ik goed dat je met een M3 geen starthulp mag geven? Wat is daar de reden achter?
 
J waarde heb ik niet paraat. Het feit dat ik deze velgen zo zwaar vond maakte mij nieuwsgierig waardoor ik ze ben gaan wegen. 20” tov 21” maakt niet zoveel maar ze waren echt heel veel lichter. De Audi rijdt nu in Griekenland dus dat kan ik niet meer achterhalen. Beginnen met 300 afhankelijk van impact. Bij Tesla is het wat makkelijker want de S8 had een heel dun uitstekend randje. En blank gelakt dus niet te plamuren. Als laatste gewoon polijsten met schijf op de accutol en polijstpasta.

Veel lichter geloof ik wel ja maar 13kg is wel erg weinig.
Mijn Michelin 275/30/20 band alleen al weegt 12 kg....

Tsportline verkoopt een lichtgewicht 20 inch 10J velg en die weegt met band 21,9 kg.

Unplugged performance verkoopt ook lichtgewicht velgen voor Tesla's:
20 inch lightweight is 10kg (met band dus ca 22kg)
20 inch superlightweight is 8,9kg (met band ca 21kg)
20 inch carbon is 7,6kg (met band 19,6kg)

En voor die laatste betaal je dan ook fors, 16.000 dollar per set (zonder banden)

Nou zullen die originele Audi S wielen ook niet goedkoop zijn maar met band zit je toch al snel op 20kg.
 
Ik vermoed dat de accu dat niet trekt. Normaliter geef je starthulp met draaiende (ICE) motor waardoor er wat meer Ampjes ter beschikking staan. Geen idee hoe het laad system van een M3 de gewone accu voorziet van sap en dat moet wel anders houdt die er vanzelf mee op.

Zo klein is de accu in een M3 toch niet zou je denken?

Misschien eerder omdat bij te lang doorstarten je de accu zover kan ontladen dat dan de M3 niet meer vooruit wil...

O well.