Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vraag over banden, ik ben van plan om onder mijn M3 Monaco GP6 velgen te laten plaatsen. Er wordt bij deze velgen een band "Hankook 235/40x19 96W ventus s1 evo3 k127" aangeboden. Nu zie ik ook in eerdere post(s) al TO (Tesla Only) banden voorbij komen. Ik raak in de war nu.

Er zijn dus "gewone" banden, dezelfde banden met TO indicatie maar ook met XL indicatie. En om het nog erger te maken zie ik ook TO banden die bijna het dubbele kosten omdat de schuimrubber aan de binnenkant hebben. Allemaal varianten van eigenlijk dezelfde band.

Als ik verschillende online configuratoren bezoek, krijg ik bij de ene TO banden te zien, of XL, of gewone versies...

Mijn gevoel zegt dat, omdat een Tesla een zware auto is, je daar wel rekening mee moet houden. Of valt dat wel mee!? Immers, de band heeft al een load index van 96. Of heeft de TO/XL indicatie invloed op de wangen van de banden o.i.d.?

Is die hele merk indicatie niet een mooie marketing truuk!?

Graag jullie ideeën hierover. Kan ik akkoord gaan met deze band, of moet ik toch een specifiekere versie vragen?
 
Vraag over banden, ik ben van plan om onder mijn M3 Monaco GP6 velgen te laten plaatsen. Er wordt bij deze velgen een band "Hankook 235/40x19 96W ventus s1 evo3 k127" aangeboden. Nu zie ik ook in eerdere post(s) al TO (Tesla Only) banden voorbij komen. Ik raak in de war nu.

Er zijn dus "gewone" banden, dezelfde banden met TO indicatie maar ook met XL indicatie. En om het nog erger te maken zie ik ook TO banden die bijna het dubbele kosten omdat de schuimrubber aan de binnenkant hebben. Allemaal varianten van eigenlijk dezelfde band.

Als ik verschillende online configuratoren bezoek, krijg ik bij de ene TO banden te zien, of XL, of gewone versies...

Mijn gevoel zegt dat, omdat een Tesla een zware auto is, je daar wel rekening mee moet houden. Of valt dat wel mee!? Immers, de band heeft al een load index van 96. Of heeft de TO/XL indicatie invloed op de wangen van de banden o.i.d.?

Is die hele merk indicatie niet een mooie marketing truuk!?

Graag jullie ideeën hierover. Kan ik akkoord gaan met deze band, of moet ik toch een specifiekere versie vragen?

De loadindex moet voldoende zijn. Verder is zo’n T0 vooral een manier om geld te verdienen.

Bij Porsche kan het nog handig zijn omdat daar ook echt opvolgende nummers bestaan (N0, N1, N2, enz), waardoor je weet of de banden een wijziging hebben ondergaan. Al is dat prima op te vangen door banden te nemen met een gelijke productieweek.

Zou er zelf geen cent aan uitgeven.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Vraag over banden, ik ben van plan om onder mijn M3 Monaco GP6 velgen te laten plaatsen. Er wordt bij deze velgen een band "Hankook 235/40x19 96W ventus s1 evo3 k127" aangeboden. Nu zie ik ook in eerdere post(s) al TO (Tesla Only) banden voorbij komen. Ik raak in de war nu.

Er zijn dus "gewone" banden, dezelfde banden met TO indicatie maar ook met XL indicatie. En om het nog erger te maken zie ik ook TO banden die bijna het dubbele kosten omdat de schuimrubber aan de binnenkant hebben. Allemaal varianten van eigenlijk dezelfde band.

Als ik verschillende online configuratoren bezoek, krijg ik bij de ene TO banden te zien, of XL, of gewone versies...

Mijn gevoel zegt dat, omdat een Tesla een zware auto is, je daar wel rekening mee moet houden. Of valt dat wel mee!? Immers, de band heeft al een load index van 96. Of heeft de TO/XL indicatie invloed op de wangen van de banden o.i.d.?

Is die hele merk indicatie niet een mooie marketing truuk!?

Graag jullie ideeën hierover. Kan ik akkoord gaan met deze band, of moet ik toch een specifiekere versie vragen?
Volgens mij staat er T0 op de band en niet TO. En is er ook iets als T1 T2 ... Net Als bij de Porsches.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Volgens GoodYear gaat het (vreemd genoeg) om Tesla Original, maar is het inderdaad wel T0, T1, T2, ...

What do the OE markings mean?

upload_2019-6-11_15-2-20.png


(sorry voor de duplicate post, maar het is al weer tig bladzijden terug)
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga voor de "normale" banden.

Die accoustic met schuimrubber aan de binnenkant.. ik geloof niet in dat dit het prijsverschil rechtvaardigt. Die dingen kosten het dubbele van de normale. Voor een beetje schuimrubber. Ik denk dat de M3 wel al zoveel stiller is dan m'n huidige auto, dat ik wel zonder accoustic kan leven ;).
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga voor de "normale" banden.

Die accoustic met schuimrubber aan de binnenkant.. ik geloof niet in dat dit het prijsverschil rechtvaardigt. Die dingen kosten het dubbele van de normale. Voor een beetje schuimrubber. Ik denk dat de M3 wel al zoveel stiller is dan m'n huidige auto, dat ik wel zonder accoustic kan leven ;).
Ik zou gewoon eens vragen bij he bandenboer. Accoustic is bij meerdere merken beschikbaar en niet altijd duurder. Continental had ze zelfs niet op de site maar waren wel gewoon leverbaar.
Bij normaal wegdek maakt het niet veel uit. Maar laatst reed ik met een BMW GT mee over een brugdek. Waar ik bijna niets hoor was het bij hem bij iedere richel Pangggggg en dat hoor je met accoustic niet meer. Het lijkt op het geluid van een stuiterende voetbal die goed op druk staat.
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga voor de "normale" banden.

Die accoustic met schuimrubber aan de binnenkant.. ik geloof niet in dat dit het prijsverschil rechtvaardigt. Die dingen kosten het dubbele van de normale. Voor een beetje schuimrubber. Ik denk dat de M3 wel al zoveel stiller is dan m'n huidige auto, dat ik wel zonder accoustic kan leven ;).
Ik heb mijn band van binnen gezien. Weet niet wat het effect is van de strook schuim, maar kijkend naar het gebruikte materiaal zou het voor mijn gevoel niet meer dan 5 euro per band extra mogen kosten.
 
Ik heb met de Jaguar I-Pace gereden en het viel me gelijk op dat die het niet hebben. Ik heb het in mijn winterbanden zelf aangebracht en is mij buitengewoon bevallen. maar blijkbaar is het niet geheel zonder risico. Als het loslaat heb je onbalans.
 
Heeft er iemand die compressor set van Tesla? Is dat wat voor die prijs?
Ja, besteld via SeC Duiven (Arnhem). Ziet er netjes uit, maar nog niet getest. Lijkt me dat als Tesla dit verkoopt het toch moet werken.
Heb dezer dagen ook een bandenreparatieset besteld bij HBM. Toch wel handig om in de auto te hebben liggen, voor het geval dat. Want een prettigere reparatie dan de band en TPM vol schuim te pompen.
 


Ik heb deze nu in huis. Werkt helaas niet echt super. Het rubber gedeelte is te stug waardoor (zelf met water) geen goed vacuüm te krijgen is op de enigszins bolle center-cap. De zuignap van de make-up spiegel van mijn vrouw doet het wel, maar daar krijg ik klachten over:p
Morgen even langs bij de Action. Daarbij vast wel wat vinden. Telefoonhoudertje ofzo.
 
Ik heb deze nu in huis. Werkt helaas niet echt super. Het rubber gedeelte is te stug waardoor (zelf met water) geen goed vacuüm te krijgen is op de enigszins bolle center-cap. De zuignap van de make-up spiegel van mijn vrouw doet het wel, maar daar krijg ik klachten over:p
Morgen even langs bij de Action. Daarbij vast wel wat vinden. Telefoonhoudertje ofzo.
Mijn ervaring is dat je de naafkap even schoon moet vegen met een nat doekje. Er zit vaak stof/vuil op, waardoor die geen vacuüm trekt.
 
Ja, besteld via SeC Duiven (Arnhem). Ziet er netjes uit, maar nog niet getest. Lijkt me dat als Tesla dit verkoopt het toch moet werken.
Heb dezer dagen ook een bandenreparatieset besteld bij HBM. Toch wel handig om in de auto te hebben liggen, voor het geval dat. Want een prettigere reparatie dan de band en TPM vol schuim te pompen.

En een krik en krik-adapter.
Je band zal er meestal af moeten om hem te repareren (handiger) en lukt het je wel terwijl die erop zit..... dan staat die op de velg (1800kg auto) en kans dat band langs de rand gewoon lucht lekt (dus krijg je hem niet opgepompt).
En als die er echt af is ...... de truuk met remvloeistof en aansteker.....
 
En een krik en krik-adapter.
Je band zal er meestal af moeten om hem te repareren (handiger) en lukt het je wel terwijl die erop zit..... dan staat die op de velg (1800kg auto) en kans dat band langs de rand gewoon lucht lekt (dus krijg je hem niet opgepompt).
En als die er echt af is ...... de truuk met remvloeistof en aansteker.....
Je auto is voorzien van een bandendrukcontrolesysteem dus ben je snel op de hoogte dat er een band lekt. Je moet wel erg ver met een lege band verder rijden om deze los van je velg te rijden. Hij staat niet op kruiwagenbanden! . Met de reparatieset kan je onder lichte tot normale druk gewoon je band repareren en de weg vervolgen. Accoustic foam heb je ook geen last van. Goede keuze dus om te zorgen dat je deze set bij je hebt.
 
  • Like
Reactions: Michel3
En een krik en krik-adapter.
Je band zal er meestal af moeten om hem te repareren (handiger) en lukt het je wel terwijl die erop zit..... dan staat die op de velg (1800kg auto) en kans dat band langs de rand gewoon lucht lekt (dus krijg je hem niet opgepompt).
En als die er echt af is ...... de truuk met remvloeistof en aansteker.....
Het klopt dat het beter is om het wiel eraf te halen. Maar ik heb de reparatieset juist gekocht voor onderweg, langs de weg. Wanneer (ik) geen krik bij me heb. De aangeschafte krikpunten liggen trouwens wel in de auto.
Wielen verwisselen doe ik wel zelf, maar banden repareren laat ik liefst over aan aan een banden specialist. Alleen kan dat niet altijd.

Wat bedoel je met de truc met remvloeistof (super brandbaar) en aansteker?