Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met Online-velgen.nl? Ik ben op zoek naar winterbanden voor m'n trip naar Oostenrijk Februari, maar de Aero velgen zijn 2600 euro excl BTW bij Tesla zelf. Vind ik toch nogal prijzig voor een weekje.

Ik heb wat rond zitten kijken op Online-velgen, maar de totaalprijs is daar bijna de HELFT lager (1299 euro: 19 inch velgen voor Tesla Model S | Online-Velgen). Alleen de Sottozero's zijn gemiddeld gezien al 240 euro per band als je online zoekt, de velgen krijg je hier zowat "gratis" bij... Te mooi om waar te zijn?
 
Zijn er hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met Online-velgen.nl? Ik ben op zoek naar winterbanden voor m'n trip naar Oostenrijk Februari, maar de Aero velgen zijn 2600 euro excl BTW bij Tesla zelf. Vind ik toch nogal prijzig voor een weekje.

Ik heb wat rond zitten kijken op Online-velgen, maar de totaalprijs is daar bijna de HELFT lager (1299 euro: 19 inch velgen voor Tesla Model S | Online-Velgen). Alleen de Sottozero's zijn gemiddeld gezien al 240 euro per band als je online zoekt, de velgen krijg je hier zowat "gratis" bij... Te mooi om waar te zijn?

De originele 19 inch velgen zijn in April weer leverbaar door Tesla, ze kosten 2100 euro excl. meen ik me te herinneren, zonder TPMS.
Heb zojuist de 19 inch Brock B32 zilver velgen besteld met TPMS sensoren en Pirelli Sottozero winterbanden. Setprijs 1900 euro excl. Beter kan haast niet...
Misschien kom ik je nog tegen onderweg naar Oostenrijk. Vertrek je ook de 14e Februari?
 
Gisteren geschrokken.
Ik heb Pirrelli Zottozero 2 245 en 265

Gisteren in de regen reed ik mooi 120 op de CC en plots remde de auto af in Waarschijnijk plassen op de weg en de CC corrigeerde heftig door flink te versnellen.

Effect is niet prettig voor de bestuurder maar zelfs de passagiers schrokken en dachten dat ik plots vol gas gaf.

even later weer maar toen had ik de cc afgezet.
van 125 vertraagde de auto plots naar 118

Dit heb ik met vorige auto's niet zo meegemaakt.:cursing:
 
Na lang wel, niet, wel, niet, wel.... werd het uiteindelijk niet en heb ik 2 setjes Alloygators (rood en zwart, t/m 21") te koop. Nieuw in de verpakking, voor de prijs van €60.- per set excl. verzendkosten.
20140212_105434611_iOS.jpg
 
Eindelijk, na maanden van zoeken, twijfelen, vergelijken, wikken en wegen en een afgeketste aankoop (vervallen retourrecht omdat Tesla niet in database leverancier voor kwam), heb ik een set velgen en banden besteld voor de zomer. Het is de ATS Racelight 19x8.5" geworden met Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 banden, via Online Velgen. Voor 400 Euro extra leveren ze de Tesla TPMS sensoren erbij. In totaal ben ik 2.700 Euro kwijt (incl. BTW).

Een groot deel van de twijfel is dat ik liever 20" velgen zou willen, dat past qua grootte net iets beter bij de Tesla, maar het aanbod banden is in die maat kleiner. Met name als het gaat om energiezuinige banden. Het nadeel van de kleinere diameter heb ik op proberen te vangen door ten eerste voor antraciet-kleurige velgen te kiezen (springen er minder uit) en een model waarbij de spaken doorlopen tot aan de band. Daardoor lijken de velgen iets groter. Daarnaast had ik ook heel graag achter iets bredere velgen en banden gekozen, puur voor het uiterlijk. Maar niet als het ten koste gaat van het verbruik. Die energiemeter in de auto maakt meer kapot dan je lief is... :)

Bijkomend voordeel van dit wiel is 'ie een flinke klap lichter is dan het origineel, met hopelijk merkbaar effect op rijcomfort/-gedrag en energieverbruik.

Voorproefje (excuses voor de BMW):

2010+APP+StopTech+BMW+M3+4.jpg


Hopelijk snel foto's van deze velgen op de Tesla.

(PS: N.a.v. de post hierboven met de AlloyGators, ik heb een zilvergrijze set liggen die ik niet meer ga gebruiken. Laat het weten als je interesse hebt)
 
Iemand interesse?
Ik heb afgelopen vrijdag mijn zomerset weer onder de Model S gelegd en wil de winterset wel verkopen. PM mij als je interesse hebt in een nagenoeg nieuwe complete winterset van vier Corniche Challenge Matt black velgen met Vredestein Winter Xtreme 99W TL XL (maat 245/40R20) banden die plusminus 3.000 kilometer gereden hebben. Winterset heeft tevens juiste ventielsensoren die ingeregeld kunnen worden op de Model S. De set heeft mij nieuw exclusief BTW € 2.652 gekost en kan nog met BTW-factuur overgenomen worden als je ze als ondernemer wilt kopen.
 
Iemand interesse?
Ik heb afgelopen vrijdag mijn zomerset weer onder de Model S gelegd en wil de winterset wel verkopen. PM mij als je interesse hebt in een nagenoeg nieuwe complete winterset van vier Corniche Challenge Matt black velgen met Vredestein Winter Xtreme 99W TL XL (maat 245/40R20) banden die plusminus 3.000 kilometer gereden hebben. Winterset heeft tevens juiste ventielsensoren die ingeregeld kunnen worden op de Model S. De set heeft mij nieuw exclusief BTW € 2.652 gekost en kan nog met BTW-factuur overgenomen worden als je ze als ondernemer wilt kopen.




jij durft......ik wacht tot half maart in ieder geval voordat zomer er weer ondergaat......
 
Ik heb de winterwielen erop gelegd voor de wintersport en daarna er meteen weer afgehaald. Met deze temperaturen verdwijnt het profiel van winterbanden als sneeuw voor de zon... ;) Ik zie het ook niet meer gebeuren, al is het vasthouden van zo'n winterset totdat de winter echt voorbij is, zodat je ze erop kan leggen indien nodig, niet geheel onverstandig.
 
Die sensors passen wel.
Maar was jij niet de man van de über-vette Vellano's? Dan is 8x19 wel een beetje een zielige maat. Zelfs een watje als ik heeft al 8,5x19 voor de winterset. Voor de zomer zal het wel 8,5Jx20 i.c.m. 10Jx20 worden.