Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Precies was ik ook heb gemerkt.
Heb daar met mijn 20" totaal geen last van.

Bedankt voor de feedback iedereen, ik wacht nog wel even af dan :wink:
Vermoedelijk wordt het dan toch 20" zomer en de 19" winter om het nog wat betaalbaar te houden en enige kans op overleven te hebben op onze fantastische Belgische wegen. De Dunlop SP Sport MAXX RT 255/35 ZR18 op mijn huidige wagen zijn al een ramp, heb er nog nooit 1 van versleten...
 
Goed aan de Eagle RS-A2 vind ik de grip op nat wegdek, comfort en efficiëntie (energie label C).
Sinds gisteren weet ik dat ze in vergelijk met de 21 inch vrij slapjes zijn en dus wat scherpte missen.
Ook vind ik dat ze bij hoge snelheid (> 180 km/uur) wat zoekerig zijn, je moet veel corrigerende stuurbewegingen maken.

Wat voor type band zit er op de 21"? Het klinkt alsof je 19" vier seizoenen banden vergelijkt met 21" zomerbanden en daar zit meer verschil tussen dan alleen de diameter of wanghoogte. Toen ik van de standaard 19" RS-A2 overging naar 19" GoodYear Asymmetric 2 (zomerband) merkte ik ook een grote verbetering in grip en koersvastheid. Die zomerbanden sturen een stuk strakker door de grotere rubberen blokken. Kom een keer een ritje maken als je in de buurt bent.
 
Ik heb nu de Pirelli Pzero Nero 285/25 22, helaas niet de GT versie, op moment van bestellen nog niet uit. En ik heb van 0 tot 140 km geen enkel trillinkje meer. Ik weet echt niet wat ik meemaak.

Goed om te horen dat het opgelost is voor je, ik heb zelf iets vergelijkbaars gehad, is nu zo goed als verdwenen door de banden op de velgen te draaien en met een goede machine uit te laten lijnen. Resultaat was enorm.
Mag ik vragen welke banden je er nu op hebt liggen?
En is de trilling bij constante lage snelheid ook weg?
Ik voel zelf nog een klein beetje rond de 40-60 maar wel wetende dat er een meetbare (buiten spec) hoogteslag in 1 vd achterbanden zit wat evt de oorzaak zou kunnen zijn. Ze worden volgend voorjaar toch vervangen dus nog een paar weekjes volhouden. Bij Tesla vertelden ze dat het trillen bij lage snelheden ook aan motor of inverter kon liggen, en ik hoor/lees ook veel vergelijkbare verhalen dus vraag me af of dat bij mij aan de banden of aan de auto ligt.
 
Wat voor type band zit er op de 21"? Het klinkt alsof je 19" vier seizoenen banden vergelijkt met 21" zomerbanden en daar zit meer verschil tussen dan alleen de diameter of wanghoogte. Toen ik van de standaard 19" RS-A2 overging naar 19" GoodYear Asymmetric 2 (zomerband) merkte ik ook een grote verbetering in grip en koersvastheid. Die zomerbanden sturen een stuk strakker door de grotere rubberen blokken. Kom een keer een ritje maken als je in de buurt bent.

Dat is goed nieuws, want ik ben inderdaad op zoek naar het comfort en efficientie van de 19" RS-2A en de stuurprecisie en koersvastheid van de 21" zomerbanden.
Hoe is het met het geluid en het verbruik gesteld bij de GoodYear Asymmetric 2 ? Ik lees in de testen dat deze banden het ook heel goed op nart wegdek doen, kan je dat bevestigen ?
 
Vandaag buiten (garage deur open) in een T-shirt even de winterset vast van Alloygators voorzien. Heb nog getwijfeld of ik de winterset vast er onder zou zetten ;)

2d898294314ae67494419b6ef781a370.jpg


Was eerst bang dat ze niet zouden passen:

7e62cc2bc0736b5d47df4ae26408d63b.jpg


Gelukkig bleek het de verkeerde auto te zijn :-D

fa68a93835b9f1390b91dab84065a33c.jpg


Iemand een idee hoeveel psi de 20" nodig hebben?
De huidige set heeft 38 voor en 40 psi achter.
 
Vanmiddag bij het inrijden van de Kennedytunnel over de schakel van een grote spanband gereden, waarschijnlijk van een vrachtwagen gevallen, gelukkig met 265/60 R18 banden en zonder schade. Ik denk dat ik me er maar bij neerleg en dat groter dan 19" niet te verantwoorden is in België. :crying:
Toevallig heeft mijn echtgenote (en, hoorde we daarna van politie, nog meerdere andere chauffeurs) op dezelfde plaats 2 jaar geleden een band + velg in de vernieling gereden op een stalen profiel.
 
Kom er vandaag achter dat er nog 3mm op de 21" conti's achter zit en 5mm voor, en dat na 11dkm :eek:
Winterbanden gaan er nu op, denk er aan om in het voorjaar voor en achter te wisselen, zodat alles ongeveer gelijk slijt, en dan in 1x overgaan op de michelin pilot sport....
 
garage opknappen en je bent direct enkele maanden zoet:wink:

Ik ga niet met jou in duel, Frank. Dat haal ik nooit. :biggrin:

- - - Updated - - -

Een forum werkt ook heel therapeutisch. En, de earningscall natuurlijk. Maak je een verslagje?

Als er wat te melden valt, zal je het horen. Ben nu al nieuwsgierig wat het wordt. Jammer dat het bij hen altijd zo laat is. Normaal start het pas om 23u30.