Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mij nieuwe setup op de M3P:

PLM lift kit 1.75".
Breyton Avalanche 9.0x19 ET45 rondom.
Spoorvereders per kant vóór 31,5mm en achter 40mm.
Kleber Quadraxer 3 255/40R19 all season rondom.

Is weer eens wat anders dan alle verlaagde M3's.
 

Attachments

  • 20240119_171227.jpg
    20240119_171227.jpg
    865.4 KB · Views: 57
  • 20240119_171257.jpg
    20240119_171257.jpg
    841.9 KB · Views: 36
  • 20240119_171336.jpg
    20240119_171336.jpg
    761.4 KB · Views: 29
  • 20240119_171400.jpg
    20240119_171400.jpg
    756.1 KB · Views: 34
Wel praktisch zo'n hoge Model 3. Wel benieuwd wat het met de efficiency doet. Ik heb trouwens ook spoorverbreders gehad (ook 4cm) op een A5, maar ik vond het maar niks. Het ziet er iets dikker uit, maar verder enkel nadelen. Je schraapt eerder langs de stoep, veel meer vuil op de achterschermen en ook hogere slijtage op het onderstel (vooral wiellagers).
 
Ik zie geregeld mensen die zoeken naar de bekende wieldoppen voor MY19inch van Ali-expres. Aangezien je daar met lange levertijden te maken hebt, heb ik wat amazon verkopers getest op kwaliteit en prijs. Hieruit kwam het volgende lijstje die snel leveren en tegen nagenoeg dezelfde prijzen als ALI (niet mijn winkel). Tevens geen dropshippers en ook allemaal prima te retourneren:

Uberturbine:

Blade:

Turbine met dunne spaak:

Gemini in het zwart:

Nogmaals... niet mijn winkel, heb ze alleen getest. Ik heb zelf nu de Uberturbine er onder liggen van de eerste link.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dat is ook mijn aanpak. Afgelopen weekend de winterbander eronder. Even de remmen en parkeerremmen schoon maken. De rubbers met siliconen sprayen. En winterwiel erop. Groot verschil met rijden. De zomerbanden hebben nu bijna 40k gereden en de winterbanden pas 12k Dat merk je gelijk.

Doe ook een model 3. Dat is daarbij wel handiger. Met de krik til je zowel voor als achter in 1x op.
serieus? maar hoe doe je dat dan, je hebt toch een puck voor en achter, krik je dan bij bijvoorbeeld de achterband of kan dit gewoon in het midden. Erg vreemd moet ik zeggen. Welke krik gebruik je dan hiervoor. Was afgelopen week 56 euro kwijt bij kwikfit om even te swappen van voor naar achter. Vond ik nog best prijzig
 
serieus? maar hoe doe je dat dan, je hebt toch een puck voor en achter, krik je dan bij bijvoorbeeld de achterband of kan dit gewoon in het midden. Erg vreemd moet ik zeggen. Welke krik gebruik je dan hiervoor. Was afgelopen week 56 euro kwijt bij kwikfit om even te swappen van voor naar achter. Vond ik nog best prijzig
Nooit buiten de krikpunten krikken!! Het kan het batterijpak beschadigen, nog eerder als je de hele zijde wilt krikken. Heb zelf ook een 4-tonskrik, maar heb nog nooit geroteerd omdat ik altijd winterbanden had. dit voorjaar zal ik dat wel eens gaan doen en omdat ik nog een tweede potkrik heb, ga ik die voor wiel 2 gebruiken, paar cm en voor de veiligheid. Die potkrik als eerste ook weer laten zakken uiteraard, want dat ding krijg ik er anders niet meer onder vandaan. Een schaarkrik (vijzel) zou ik voor wiel twee ook nog wel aandurven, die heeft nauwelijks iets te tillen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
serieus? maar hoe doe je dat dan, je hebt toch een puck voor en achter, krik je dan bij bijvoorbeeld de achterband of kan dit gewoon in het midden. Erg vreemd moet ik zeggen. Welke krik gebruik je dan hiervoor. Was afgelopen week 56 euro kwijt bij kwikfit om even te swappen van voor naar achter. Vond ik nog best prijzig


Gewoon een puck bij het achterwiel en opkrikken. Voorwiel komt mee omhoog.
Moet wel zeggen dat ie wat duurder is dan 5 jaar geleden.

Zie ook :
 
Last edited:


Gewoon een puck bij het achterwiel en opkrikken. Voorwiel komt mee omhoog.
Moet wel zeggen dat ie wat duurder is dan 5 jaar geleden.

Zie ook :
Ik heb een 2 ton krik en doe wiel per wiel. De wagen is maar 2 ton in totaal en je hoeft maar 1/4 op te krikken.
Wel een idee om te tillen tot het voorwiel ook van de grond gaat. Bespaart wat werk. Zal ik eens proberen.
 
Ik heb een 2 ton krik en doe wiel per wiel. De wagen is maar 2 ton in totaal en je hoeft maar 1/4 op te krikken.
Wel een idee om te tillen tot het voorwiel ook van de grond gaat. Bespaart wat werk. Zal ik eens proberen.
Beide wielen opkrikken gaat bij de Model 3 heel goed, ging vanzelf 😉. Waarschijnlijk ook voor de Model Y. Heb zelf ook een 2 ton krik bij HBM gekocht.
Bij de S zeker niet, al heb ik niet het max van de krik geprobeerd.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Sinds 20.000 km heb ik ook na kort parkeren last van vlakke kanten wat voelt als 8 hoekige banden de eerste 250 meter.

Mijn bandenspanning is zoals geadviseerd. Eenmaal onderweg rijdt het heerlijk, geen onbalans of iets.

Iemand tips ?

Dit schrijft tesla zelf

Vlakke kanten​

Als de Model Y gedurende lange tijd heeft stilgestaan, kunnen er vlakke kanten op de banden ontstaan. Deze vlakke kanten zullen een trilling veroorzaken wanneer u weer gaat rijden met de Model Y. Deze trilling verdwijnt vanzelf naarmate de banden warm worden en hun oorspronkelijke vorm weer aannemen.
U kunt de banden op de maximale spanning brengen om te voorkomen dat vlakke kanten ontstaan wanneer de auto langere tijd stilstaat. Vergeet niet om de banden eerst weer op de normale spanning te brengen voordat u met de auto gaat rijden.
 
Beide wielen opkrikken gaat bij de Model 3 heel goed, ging vanzelf 😉. Waarschijnlijk ook voor de Model Y. Heb zelf ook een 2 ton krik bij HBM gekocht.
Bij de S zeker niet, al heb ik niet het max van de krik geprobeerd.
Het chassis is inderdaad heel stijf om de batterij te beschermen.
Voor de MS best ook vermelden dat je een
Lage krik moet hebben, anders kan hij er niet onder.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1