Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was het schuiven nu ook echt beu.
" goed voorbeeld doet volgen"
IMG_0667.jpg
IMG_0669.jpg
IMG_0671.jpg

Bij de Gamma een beuken latje gescoord en met karton de drie mallen geknipt.
Daarna met een ouderwetse figuurzaag uitgezaagd en in mat zwart gespoten.
 
Probleem is dat carbon in hoogglans niet in dikkere maten te krijgen is, de gewone finish lijkt me niet echt geschikt (deze heeft meestal nog een lichte structuur). Verder, als de kop van het carbon gefreesd is, is deze zonder finish, die koppen zijn het meest zichtbaar en deze afzonderlijk lakken is niet op een mooie manier te doen. Dan zou alles nog eens blanke lak moeten krijgen...
 
Probleem is dat carbon in hoogglans niet in dikkere maten te krijgen is, de gewone finish lijkt me niet echt geschikt (deze heeft meestal nog een lichte structuur). Verder, als de kop van het carbon gefreesd is, is deze zonder finish, die koppen zijn het meest zichtbaar en deze afzonderlijk lakken is niet op een mooie manier te doen. Dan zou alles nog eens blanke lak moeten krijgen...
Wellicht dat je het houten frame op een nette manier met carbon-fineer kunt afwerken?
 
Probleem is dat carbon in hoogglans niet in dikkere maten te krijgen is, de gewone finish lijkt me niet echt geschikt (deze heeft meestal nog een lichte structuur). Verder, als de kop van het carbon gefreesd is, is deze zonder finish, die koppen zijn het meest zichtbaar en deze afzonderlijk lakken is niet op een mooie manier te doen. Dan zou alles nog eens blanke lak moeten krijgen...

Zitten de gefreesde kanten in het zicht dan?
Ik snap als je van grote platen uitgaat dat je alleen de stukken aan de randen van de plaat mooi kan uitfrezen.
 
Een gefreesde kant is netter dan de kopse kant van een fabrieksplaat hoor. Alleen zit er op hoogglans carbon een lak en die kopse kant is dan in feite grijs na frezen en die heeft ook geen carbon structuur. Beetje te vergelijken met houtnerf en de kopse kant van hout.
Hoe dunner de plaat hoe minder het opvalt natuurlijk.
Het zijn misschien maar details maar voor een wagen van rond de 100k mag het mijn inziens wel ietsjes meer zijn dan mdf o.d.
 
Een dodehoekspiegel zou wel prettig zijn. Vanochtend voor de zoveelste keer geconfronteerd met zo'n gast die in je dode hoek blijft rijden om je auto te bewonderen. Levensgevaarlijk!

Of dat ze bij Tesla eens een voorbeeld nemen aan de Side Assist functie van Audi: lichtjes in je buitenspiegels die als een gek gaan knipperen van zodra er zich iets in één van je dode hoeken bevindt. Had ik mijn A5, en - eerlijk gezegd - ik mis het enorm in mijn MS...
 
Een dodehoekspiegel zou wel prettig zijn. Vanochtend voor de zoveelste keer geconfronteerd met zo'n gast die in je dode hoek blijft rijden om je auto te bewonderen. Levensgevaarlijk!

Is meestal maar een kwestie van uw spiegels "juist" in te regelen. De meeste stellen ze zo in dat je de zijkant van de auto ziet, dat is niet nodig. Als de spiegel meer naar buiten gericht staat en uw binnenspiegel goed afgeregeld is hoeft er geen blinde hoek te zijn.

Proper Mirror Setting - YouTube

Het is wel even wennen.
 
Is meestal maar een kwestie van uw spiegels "juist" in te regelen. De meeste stellen ze zo in dat je de zijkant van de auto ziet, dat is niet nodig. Als de spiegel meer naar buiten gericht staat en uw binnenspiegel goed afgeregeld is hoeft er geen blinde hoek te zijn.

Proper Mirror Setting - YouTube

Het is wel even wennen.
ik heb dit net geprobeerd, maar de linker spiegel gaat niet ver genoeg naar buiten