You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met wind tegen moet je dan ook over de snelweg laveren.X is een soort zeilboot. Met wind in de rug kom is soms tot onder de 160 Wh/km bij 105 km/uur.
Met diezelfde wind tegen ga ik dan naar 220 Wh/km.
110...105...
Met een 0-100 van minder dan 5 seconden ga ik niet zeilen op het rechtervak aan 105, sorry
Ik doe zo een 260Wh/km aan 127 km/u op GPS in België, 124/134km/u op Nederlandse snelwegen.
Dat zag ik enkel in de winter. Ik zit nu rond de 230-250 aan zo een snelheden.Gisteren traject Grobbendonk - Luik tegen 127 per uur zat ik toch rond de 280!
X90D met 22' sloffen
"Koude" batterij? Tegenwind?Gisteren traject Grobbendonk - Luik tegen 127 per uur zat ik toch rond de 280!
X90D met 22' sloffen
Liggen er ook 22ers onder bij jou? Die waarden lijken me wel erg laag...Dat zag ik enkel in de winter. Ik zit nu rond de 230-250 aan zo een snelheden.
Het verbruik valt me juist heel erg mee Wooter, scheelt weinig op zelfde traject met een S85 met AP, die had ook moeite om de 300km daar te halen.Het probleem is dat NEDC wat vraagt van acceleratie en eigenlijk weinig van rijden op snelheid (de piek is 110 km/u, en kort). Tesla’s presteren heel goed bij accelereren omdat je als je dit via de cruise control laat doen, je quasi even veel verbruikt als je bij het vertragen terug wint aan regeneratief remmen. De grootste energie wordt dan getrokken om de snelheid aan te houden, en in echte wereldse omstandigheden heb je dan last van luchtweerstand. Luchtweerstand stijgt naar mate de snelheid stijgt, maar het NEDC profiel heeft dus zeer weinig snelheid en dat verklaart waarom de NEDC waarden van Tesla een range toelaten tot diep in de 500km, maar in realiteit je er met moeite 300km uit perst als je dus wat snelweg gaat doen.
Het probleem is dat NEDC wat vraagt van acceleratie en eigenlijk weinig van rijden op snelheid (de piek is 110 km/u, en kort). Tesla’s presteren heel goed bij accelereren omdat je als je dit via de cruise control laat doen, je quasi even veel verbruikt als je bij het vertragen terug wint aan regeneratief remmen. De grootste energie wordt dan getrokken om de snelheid aan te houden, en in echte wereldse omstandigheden heb je dan last van luchtweerstand. Luchtweerstand stijgt naar mate de snelheid stijgt, maar het NEDC profiel heeft dus zeer weinig snelheid en dat verklaart waarom de NEDC waarden van Tesla een range toelaten tot diep in de 500km, maar in realiteit je er met moeite 300km uit perst als je dus wat snelweg gaat doen.