Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vermogen Model 3 Performance

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forummers,

Hoewel het antwoord op de vraag slechts belangrijk is op verjaardagsfeestjes, vraag ik mij af waar ik het vermogen terug kan lezen van een M3P (2020) ? Bijna elke site geeft andere waarden en daarbij vraag ik mij af of er nog verschil zit in systeemvermogen en bruikbaar vermogen ? Op sites kom ik waarden tegen van 450pk oplopend tot 580pk. Ik weet, het zal er ergens tussenin zitten en het is meer dan voldoende maar heeft iemand een concrete bron?

Misschien heeft het ook te maken met de updates welke deze auto's ontvangen en dat ze zijn begonnen bij 450pk, maar waar staat de meter nu op dan?
 
Ik weet niet of het vermogen het belangrijkste is wat je van de Tesla kunt vertellen maar volgens de laatste manual van Tesla zit het vermogen op:
AWD Performance (motor vóór) Max. vermogen: 158 kW bij 6622 rpm Max. koppel: 240 Nm bij 0-6200 rpm
AWD Performance (motor achter) Max. vermogen: 219 kW bij 5075 rpm Max. koppel: 420 Nm bij 325-4800 rpm
 
  • Like
Reactions: M13z1
Als ik in mijn teslamate kijk en alle ritten filter op max power dan geeft mijn M3P aan dat ik maximaal 409kW op een rit heb gehad. Wat 557pk zou betekenen. Bereikt tijdens een optrek actie van 0-120 bij een snelheid van 85km/h.

heb trouwens best wat ritten tussen de 400 en 409kW. Dus zal ergens in de range van 544 en 557pk zitten. Je kan makkelijk 550pk afgeven op een verjaardag ;)
 
  • Like
Reactions: M13z1
Misschien is dit de meest betrouwbare indicatie,
472 pk:

Tested: Tesla Model 3 Performance And Standard Range Plus Dyno Results

Pas op met het optellen van het maximale vermogen van de individuele motoren; het maximale vermogen dat de batterijen kunnen afgeven is gelimiteerd door het Battery Management System ("BMS") en de zekeringen.

Bij dat vermogen gaat de maximale stroomsterkte bij een spanning tussen de 350 en 400 Volt richting de 1000 Ampère...
 
Ga er vanuit dat het vermogen wat gemeten word door tesla zelf en de waarde die zichtbaar is in het canbus het meest accuraat is. Bjorn heeft al aangetoond dat via de canbus met enige regelmaat verschil te zien is na software updates

Weer opletten: Dat is het vermogen dat naar de motoren toe gaat, niet wat er uit komt. Dyno tests blijven uiteindelijk het meest objectief, mits goed uitgevoerd.