Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verwarming camera's Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam onderstaand filmpje tegen van Bjorn Nyland. Bij seconde 50 geeft hij aan dat het gebied rond de camera op de voorruit en rond de camera's in de zijstijlen verwarm worden tegen sneeuw en vorst. Klopt dat? Bij mijn Model 3 is dat namelijk niet het geval. Daar zit in de winter gewoon ijs.

 
Nee, dat klopt niet. De front camera wel, daar zit een verwarming die je inschakeld als je ook de spiegels/achterruitverwarming inschakeld.

Echter, de camera verbruiken stroom en dus is er restwarmte. Als je altijd Sentry Mode aan hebt dan zal het vast wel werken. Mijn probleem is dat in de ochtend er eerst vaak condens in de B-stijl cameras zit. In de winter is het grootste probleem trouwens de "Schmutz" zoals Tesla Bjorn het zo mooi zegt op de blinker en rear cams.

Hoe het bij de Model Y zit weet ik niet. Wellicht dat die wel actieve verwarming heeft want deze zou meer geschikt moeten zijn voor het koude klimaat.
 
cWvQBPSTlLWLHlRvhRkjqZlhIH315lwxMvaWvtPsnbdbfsmm2N7H4kancFaJIu9mJyiVdkr4llN9wGx5hpMciQaTWjwRQhr3AIKjvBj4mQfblEgiDmiBBIAAjpGOvQ8bYFy7PwWgzA0=s1000
Toch wel gek en ook verwarrend. Op een Amerikaans forum kwam ik deze foto tegen uit december 2017. Duidelijk is te zien dat het gebied rond de camera in de B-stijl ontdooid is.
 
Toch wel gek en ook verwarrend. Op een Amerikaans forum kwam ik deze foto tegen uit december 2017. Duidelijk is te zien dat het gebied rond de camera in de B-stijl ontdooid is.

Dat zag ik, restwarme. Als de cameras aanstaan is er warmte verlies. Je ziet ook de in de B-stijl bij de camera het zicht enigsinds vrij is. Er is niet zoveel warmte nodig om sneeuw te doen smelten. Als het daar +1 is door de electronica zal deze dus vrij blijven.

Er is geen actieve vervarming zoals wel bij de radar is bij de Model Y.