Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg dit van Allsecure terug

Ik ben het even nagegaan. Het is van belang om na te gaan bij Tesla of het volgsysteem, wat momenteel op de auto zit, overeenkomt met het TV01 systeem. Als Tesla aangeeft dat dit het geval is, is dat voldoende.
Ik ben erg benieuwd of Tesla gaat aangeven, dat hun systeem gelijk is aan TV01.
Allsecure gaf mij aan dat ik bij de volgende prolongatie van de verzekering rekening moest houden met de eis van een TV01 systeem.
 
Ik ben erg benieuwd of Tesla gaat aangeven, dat hun systeem gelijk is aan TV01.
Allsecure gaf mij aan dat ik bij de volgende prolongatie van de verzekering rekening moest houden met de eis van een TV01 systeem.
Misschien heb je hier iets aan. Een keer ontvangen van Tesla per mail.
 

Attachments

  • Foto 29-05-19 om 20.37.jpg
    Foto 29-05-19 om 20.37.jpg
    93.5 KB · Views: 197
k geen vrije keuze qua reparatie (maar, benieuwd hoe ze dat bij een Tesla doen)
Hmm, als dat zo is blijft dus eigenlijk alleen nog maar Centraal Beheer over volgens mij? Ik hoop vrijdag mijn kenteken te krijgen en ga dan ook eens rond bellen.

Wanneer je auto zakelijk aanschaft is CB niet interessant. Zodra de auto op je balans staat, kan je alleen terecht bij CB Zakelijk, en deze zijn een stuk duurder als CB.

cameleon kan je m3 ook verzekeren zonder extra alarm eisen wanneer die niet meer dan 60.000 kost. Prive is dat 60.000 inclusief btw, zakelijk is dat 60.000 ex btw. Zorg er wel voor dat je deze veronderstelling bevestigd krijgt via de email.
 
Wanneer je auto zakelijk aanschaft is CB niet interessant. Zodra de auto op je balans staat, kan je alleen terecht bij CB Zakelijk, en deze zijn een stuk duurder als CB.

cameleon kan je m3 ook verzekeren zonder extra alarm eisen wanneer die niet meer dan 60.000 kost. Prive is dat 60.000 inclusief btw, zakelijk is dat 60.000 ex btw. Zorg er wel voor dat je deze veronderstelling bevestigd krijgt via de email.
Geldt dat van Centraal Beheer ook als je een eenmanszaak hebt, maar de auto wel op de balans staat? Toen ik hen een paar weken geleden belde, vertelden ze mij dat ik zelf kon bepalen of ik een zakelijke of privé verzekering nam.

Cameleon is ook nog een goede tip ja! Die was ik weer vergeten. Zal hen ook nog even bellen.
 
Ik ben erg benieuwd of Tesla gaat aangeven, dat hun systeem gelijk is aan TV01.
Allsecure gaf mij aan dat ik bij de volgende prolongatie van de verzekering rekening moest houden met de eis van een TV01 systeem.

Hmms, net m'n verlengingsvoostel binnen voor de 3, huidige loopt begin juli af (had verzekering oude auto aangepast).
Daar indertijd bij bevestigd gekregen via mail :

"Zoals besproken bevestiging ik bij deze dat het alarmsysteem van Tesla model 3 automatisch de vereiste beveiligingsklasse heeft conform onze acceptatierichtlijnen. Bij een Tesla mogen geen wijzigingen worden aangebracht anders dan door Tesla zelf. Om deze reden is daarom de afspraak gemaakt dat het optionele veiligheidspakket dat Tesla heeft voldoende is voor onze acceptatie. Dit pakket is vergelijkbaar met de oude SCM 3 beveiligingseis."

Nergens in verlengingsvoorstel wordt gesproken over TV01, maar dat zit natuurlijk ergens weggestopt in de voorwaarden.
Hoe heb jij dit gehoord van Allsecur?

Toch maar weer eens klantenservice contacten dan...
 
Hmms, net m'n verlengingsvoostel binnen voor de 3, huidige loopt begin juli af (had verzekering oude auto aangepast).
Daar indertijd bij bevestigd gekregen via mail :

"Zoals besproken bevestiging ik bij deze dat het alarmsysteem van Tesla model 3 automatisch de vereiste beveiligingsklasse heeft conform onze acceptatierichtlijnen. Bij een Tesla mogen geen wijzigingen worden aangebracht anders dan door Tesla zelf. Om deze reden is daarom de afspraak gemaakt dat het optionele veiligheidspakket dat Tesla heeft voldoende is voor onze acceptatie. Dit pakket is vergelijkbaar met de oude SCM 3 beveiligingseis."

Nergens in verlengingsvoorstel wordt gesproken over TV01, maar dat zit natuurlijk ergens weggestopt in de voorwaarden.
Hoe heb jij dit gehoord van Allsecur?

Toch maar weer eens klantenservice contacten dan...
Op welke datum is het verlengingsvoorstel door Allsecur opgesteld? Van verschillende medewerkers heb ik vernomen dat het vorige week maandag (20 mei) nog niet speelde. De verplichtstelling TV01 voor Tesla Model 3 is na de 20e vorige week ingevoerd.
 
Op welke datum is het verlengingsvoorstel door Allsecur opgesteld? Van verschillende medewerkers heb ik vernomen dat het vorige week maandag (20 mei) nog niet speelde. De verplichtstelling TV01 voor Tesla Model 3 is na de 20e vorige week ingevoerd.
Als tesla bevestigd dat het tesla systeem TV01 is, dan is er geen probleem. Tesla dient dit dan schriftelijk aan te geven.
 
Als tesla bevestigd dat het tesla systeem TV01 is, dan is er geen probleem. Tesla dient dit dan schriftelijk aan te geven.

Heeft iemand deze bevestiging al ontvangen van Tesla? Ik had Tesla net aan de telefoon en de persoon die mij helpt wist niks over een TV01 systeem.

Op deze e-mail van Tesla

Hierbij stuur ik u de informatie omtrent ons alarmsysteem:

De Tesla heeft een uitgebreid alarmsysteem (security package), deze is echter niet SCM gekeurd; dus geen officiële alarmklasse. Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet.

- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.

- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.

Buiten dit om is de Tesla nog door u te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten.

Ontvang ik van Allsecure deze reactie

Ik heb het net even nagevraagd. De beveiligingsysteem die je aangeeft is goed, alleen moet hij nog aangevuld zijn met terugvindsysteem (TV01). Voldoet hij ook hieraan?