Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heb zelf toch besloten om niet voor Promovendum te gaan ondanks dat ze veel goedkoper zijn. Lees er toch wat minder goede verhalen over, met name dat ze na 2-3 jaar de premie flink omhoog gooien. Is dus iets om rekening mee te houden, binnen 2 jaar misschien overstappen naar een andere verzekeraar. ;)

Interpolis valt ook af, raadt ik bij deze ook af voor iedereen. Kreeg te horen dat ze Tesla's niet verzekeren tegen diefstal. Snap hier de rede niet echt van, ook niet echt verder naar gevraagd en meteen maar het gesprek afgebroken. Wat een onzin.

Allsecur kan niet verzekeren, kenteken wordt niet herkend en kunnen ze verder niets mee doen. Dus die valt dan ook af denk ik.

Best lastig te regelen een verzekering voor een Tesla.. Handig ook dat ze mijn Model 3 al op naam hebben gezet terwijl ik nu pas dinsdag ga afhalen. Ben dus nu verplicht om een verzekering te hebben maar het lukt niet eens om ergens een verzekering af te kunnen sluiten voor een redelijke prijs.. Wel Nationale Nederlanden gevonden die ongeveer hetzelfde vraagt qua premie als Interpolis, daar maar eens proberen.
ik ben vandaag naar Carmeleon gegaan voor zakelijke verzekering. Alleen jammer dat ze geen no-claim beschermer hebben op een zakelijke verzekering
 
Zojuist keurige aanbieding gekregen voor €65.200,- cat prijs echter zakelijk dus kan ex btw verzekeren.

Bij Carmeleon deze laat zakelijk ook de TV01 SCM eis vallen. Heb helaas maar 2 schadevrije jaren.

Zijn er meer mensen die kiezen voor pechhulp in NL en Europa?

Voor mij is dit de goedkoopste!

Uw auto
Merk + model : Tesla Model 3
Cataloguswaarde : € 53.884,00 exclusief BTW
Brandstof : Elektrisch
Alarm : Geen
Jaarkilometrage : Onbeperkt

Uw verzekering
Betreft : Zakelijk
Dekking : WA met uitgebreid Casco (Allrisk)
Premie per maand : € 168,89
Schadeverzekering inzittenden : € 4,24
Rechtsbijstand : Nee
Pechhulp : € 6,96
Fiscale Bijtelling Beschermer : Nee
Totaal per maand : € 180,09 incl. assurantiebelasting
Bonus/malus : Schaal 7 (45,00% korting)
Aanschafwaarde garantie : tot 25-06-2024
 
Heb zelf toch besloten om niet voor Promovendum te gaan ondanks dat ze veel goedkoper zijn. Lees er toch wat minder goede verhalen over, met name dat ze na 2-3 jaar de premie flink omhoog gooien. Is dus iets om rekening mee te houden, binnen 2 jaar misschien overstappen naar een andere verzekeraar. ;)

Interpolis valt ook af, raadt ik bij deze ook af voor iedereen. Kreeg te horen dat ze Tesla's niet verzekeren tegen diefstal. Snap hier de rede niet echt van, ook niet echt verder naar gevraagd en meteen maar het gesprek afgebroken. Wat een onzin.

Allsecur kan niet verzekeren, kenteken wordt niet herkend en kunnen ze verder niets mee doen. Dus die valt dan ook af denk ik.

Best lastig te regelen een verzekering voor een Tesla.. Handig ook dat ze mijn Model 3 al op naam hebben gezet terwijl ik nu pas dinsdag ga afhalen. Ben dus nu verplicht om een verzekering te hebben maar het lukt niet eens om ergens een verzekering af te kunnen sluiten voor een redelijke prijs.. Wel Nationale Nederlanden gevonden die ongeveer hetzelfde vraagt qua premie als Interpolis, daar maar eens proberen.

Ik ben zelf voor Centraal Beheer gegaan. Gaat in vanaf morgen.
 
(Mijn Nederlands is niet zo goed, maar heeft wat hulp nodig)

Ik heb een afspraak om morgen mijn Tesla op te halen. Ik heb mijn VIN, mijn kenteken en meldcode (via e-mail), wat natuurlijk overeenkomt met de laatste 4 cijfers van het VIN. Verzekeringswebsites herkennen de keteken niet (hoewel RDW dat wel doet) en handmatige invoer op ANWB geeft bijvoorbeeld: "De ingevulde meldcode komt niet overeen met het kenteken. Controleer jouw kenteken en meldcode en pas deze indien nodig aan."

Ik heb Tesla teruggestuurd, maar is het probleem dat de RDW-pagina mijn VIN niet heeft geregistreerd tegen mijn kenteken?
 
(Mijn Nederlands is niet zo goed, maar heeft wat hulp nodig)

Ik heb een afspraak om morgen mijn Tesla op te halen. Ik heb mijn VIN, mijn kenteken en meldcode (via e-mail), wat natuurlijk overeenkomt met de laatste 4 cijfers van het VIN. Verzekeringswebsites herkennen de keteken niet (hoewel RDW dat wel doet) en handmatige invoer op ANWB geeft bijvoorbeeld: "De ingevulde meldcode komt niet overeen met het kenteken. Controleer jouw kenteken en meldcode en pas deze indien nodig aan."

Ik heb Tesla teruggestuurd, maar is het probleem dat de RDW-pagina mijn VIN niet heeft geregistreerd tegen mijn kenteken?

Dat probleem had ik ook en eigenlijk nog steeds bij een paar verzekeraars. Weet ook niet waar dit precies aan ligt. Heb zelfs het kentekenbewijs al en het wordt bij sommigen niet eens herkend. Gewoon wat andere verzekeraars proberen. Promovendum, Centraal Beheer en Carmeleon zijn 3 mogelijkheden waarbij bij mij wel het kenteken werd herkend.

Heb nu uiteindelijk zelf voor Centraal Beheer gekozen. Iets duurder maar tenminste geen gedoe met alarmeisen. Heb ook al ervaring met Centraal Beheer, ben toen altijd goed geholpen.

ANWB is binnenkort ook mogelijk, beveiligingseisen zijn daar nu wel nog streng maar ze zijn bezig om dit binnenkort aan te passen. Premie is daar erg goedkoop dus zodra ze de voorwaarden hebben aangepast zal ik daar verzekeren.
 
Dat probleem had ik ook en eigenlijk nog steeds bij een paar verzekeraars. Weet ook niet waar dit precies aan ligt. Heb zelfs het kentekenbewijs al en het wordt bij sommigen niet eens herkend. Gewoon wat andere verzekeraars proberen. Promovendum, Centraal Beheer en Carmeleon zijn 3 mogelijkheden waarbij bij mij wel het kenteken werd herkend.

Heb nu uiteindelijk zelf voor Centraal Beheer gekozen. Iets duurder maar tenminste geen gedoe met alarmeisen. Heb ook al ervaring met Centraal Beheer, ben toen altijd goed geholpen.

ANWB is binnenkort ook mogelijk, beveiligingseisen zijn daar nu wel nog streng maar ze zijn bezig om dit binnenkort aan te passen. Premie is daar erg goedkoop dus zodra ze de voorwaarden hebben aangepast zal ik daar verzekeren.
ANWB is goede optie omdat die inderdaad vaak scherp, heb zelf voor Carmeleon gekozen vanwege 5 jaar aanschafwaarde vergoeding bij total loss of diefstal
 
Dat probleem had ik ook en eigenlijk nog steeds bij een paar verzekeraars. Weet ook niet waar dit precies aan ligt. Heb zelfs het kentekenbewijs al en het wordt bij sommigen niet eens herkend. Gewoon wat andere verzekeraars proberen. Promovendum, Centraal Beheer en Carmeleon zijn 3 mogelijkheden waarbij bij mij wel het kenteken werd herkend.

Heb nu uiteindelijk zelf voor Centraal Beheer gekozen. Iets duurder maar tenminste geen gedoe met alarmeisen. Heb ook al ervaring met Centraal Beheer, ben toen altijd goed geholpen.

ANWB is binnenkort ook mogelijk, beveiligingseisen zijn daar nu wel nog streng maar ze zijn bezig om dit binnenkort aan te passen. Premie is daar erg goedkoop dus zodra ze de voorwaarden hebben aangepast zal ik daar verzekeren.

Central Beheer, Carmeleon & Promovendum werk niet, geen auto met deze kenteken is gevonden... (OR words to that effect)
 
Screenshot_20190620-194520.jpg


Het lijkt erop dat het gewoon niet geregistreerd was totdat ze vandaag het eigendom hebben overgedragen. Helaas is mijn auto vandaag achtergelaten, een scheur in het glas dat moet worden vervangen ?! Dus ik bezit nu een auto die ik niet kan openen en nog nooit heb gezien.
 
Ter info voor iedereen hier. Ik heb vandaag de verzekering voor mijn Model 3 geregeld. Bij ANWB. Ik vond de premie zeer meevallen. All-risk, 15 jaar schadevrij, 3 jaar aanschafwaarde voor €50,- p/m.

Het viel mij op dat de premie bij andere aanbieders veel hoger uitvalt (Promovendum, Centraal Beheer en FBTO bijvoorbeeld).

Iemand anders hier ervaring mee?
 
Ter info voor iedereen hier. Ik heb vandaag de verzekering voor mijn Model 3 geregeld. Bij ANWB. Ik vond de premie zeer meevallen. All-risk, 15 jaar schadevrij, 3 jaar aanschafwaarde voor €50,- p/m.
Heel bijzonder. Volgens mij heb ik hier heel veel meldingen gezien dat je bij ANWB helemaal niet terecht kan als het er op aan komt. Ben benieuwd of ze er op terug gaan komen.
 
Ter info voor iedereen hier. Ik heb vandaag de verzekering voor mijn Model 3 geregeld. Bij ANWB. Ik vond de premie zeer meevallen. All-risk, 15 jaar schadevrij, 3 jaar aanschafwaarde voor €50,- p/m.

Het viel mij op dat de premie bij andere aanbieders veel hoger uitvalt (Promovendum, Centraal Beheer en FBTO bijvoorbeeld).

Iemand anders hier ervaring mee?

Zijn erg goedkoop ja maar eisen momenteel wel een alarm met SCM certificaat. Dit heeft de Tesla Model 3 standaard niet. Ze zijn bezig dit aan te passen waardoor het binnenkort wel gewoon mogelijk is zonder SCM certificaat maar nu dus nog niet. Tenzij je dus een extra alarm met SCM certificaat laat inbouwen ben je niet goed verzekerd bij de ANWB. Dit staat in de slotverklaring net voordat je de verzekering wil afsluiten.

Bij Promovendum en Centraal Beheer hebben ze geen alarm eisen bij een catalogusprijs beneden de 75.000 dacht ik. Deze zullen daarom dus ook wel wat duurder zijn. Promovendum op zich nog best goedkoop maar dit is waarschijnlijk alleen de eerste 2-3 jaar, verhalen gelezen dat ze daarna de premie flink omhoog gooien. FBTO weet ik niet, daar werd mijn kenteken niet eens herkend.
 
Ter info voor iedereen hier. Ik heb vandaag de verzekering voor mijn Model 3 geregeld. Bij ANWB. Ik vond de premie zeer meevallen. All-risk, 15 jaar schadevrij, 3 jaar aanschafwaarde voor €50,- p/m.

Het viel mij op dat de premie bij andere aanbieders veel hoger uitvalt (Promovendum, Centraal Beheer en FBTO bijvoorbeeld).

Iemand anders hier ervaring mee?
Promovendum
M3 LR RWD
11 schade vrije jaren
52€ p/m All-risk
En geen extra peilzender nodig
 
Thx, dat valt erg mee. Zit nu bij Promovendum met bestaande auto. Toch nog even bellen morgen.

Is het Model 3 alarmsysteem niet een VbV/SCM goedgekeurd systeem? In dat geval is dat inderdaad waardeloos. Morgen bellen en met ze dubbelchecken. Anders alsnog overstap naar Promovendum. Centraal Beheer is in mijn geval ongeveer €61,- p/m.
 
Carmeleon dekt de auto gewoon terwijl zij de administratie verwerken, dus geen zorgen

In de tussentijd verlenen wij u voorlopige dekking en bent u dus tijdelijk verzekerd, Deze voorlopige dekking is alleen van toepassing als u alle gegevens naar waarheid ingevuld heeft. Uiterlijk binnen 3 werkdagen ontvangt u per mail of de verzekering geaccepteerd is, u ontvangt dan uw polisblad en de polisvoorwaarden.
uiteindelijk is het rondgekomen met Carmeleon, al binnen 2 werkdagen. Snelle reacties, lage prijs, zeer heldere en goede communicatie. Top!
 
Zijn erg goedkoop ja maar eisen momenteel wel een alarm met SCM certificaat. Dit heeft de Tesla Model 3 standaard niet. Ze zijn bezig dit aan te passen waardoor het binnenkort wel gewoon mogelijk is zonder SCM certificaat maar nu dus nog niet. Tenzij je dus een extra alarm met SCM certificaat laat inbouwen ben je niet goed verzekerd bij de ANWB. Dit staat in de slotverklaring net voordat je de verzekering wil afsluiten.

Bij Promovendum en Centraal Beheer hebben ze geen alarm eisen bij een catalogusprijs beneden de 75.000 dacht ik. Deze zullen daarom dus ook wel wat duurder zijn. Promovendum op zich nog best goedkoop maar dit is waarschijnlijk alleen de eerste 2-3 jaar, verhalen gelezen dat ze daarna de premie flink omhoog gooien. FBTO weet ik niet, daar werd mijn kenteken niet eens herkend.

Je hebt helemaal gelijk. Net gebeld met ANWB en die kunnen voorlopig alleen verzekeren als auto een SCM certificaat heeft en dat heeft de Tesla niet.

Daarmee is de auto niet verzekerd voor diefstal en is de verzekering onzinnig. ANWB polis heb ik dus geannuleerd.

Ik ga kijken naar een alternatief zonder alarm eisen. Centraal Beheer lijkt deze eisen inderdaad pas op te leggen vanaf cataloguswaarde > €75.000,- en heeft een best scherpe premie. Goede tip, thx.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah