Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
EAS kan er niets aan doen, dat Centraal Beheer alle premies omhoog gooide natuurlijk. En zie wat er nu weer gebeurt met Delta Loyd en andere. EAS gaat op zoek naar een alternatief. En anders hebben we die Asicuro ook nog achter de hand. Die bied dezelfde voorwaarden en dekkingen als met Delta Loyd voor een fractie hogere premie als afgelopen jaar met Delta Loyd. En dus veel veel lager dan met Turien & Co.
 
Gisteren een verzekering via Assicuro afgesloten. WA+Casco, eigen risico van EUR 1.000,-, Schadeverzekering inzittenden en Rechtsbijstand. Hun documentatie is wat minder fraai qua layout, maar de inhoud is m.i. prima. Geen 50%/100% verhogingen bij schades zoals de DeltaLoyd-polissen, en geen km-beperkingen.
Een, voor mij, nieuw product is de Fiscale Beschermer: Mocht je na diefstal of total loss een nieuwe auto moeten aanschaffen, en de overheid heeft de regelgeving in de tussentijd mbt 'eigen bijtelling' (4%) ongunstig gewijzigd, dan ben je ook verzekerd tegen deze schade. Deze optie heb ik niet genomen, maar toch...
 
Gisteren een verzekering via Assicuro afgesloten. WA+Casco, eigen risico van EUR 1.000,-, Schadeverzekering inzittenden en Rechtsbijstand. Hun documentatie is wat minder fraai qua layout, maar de inhoud is m.i. prima. Geen 50%/100% verhogingen bij schades zoals de DeltaLoyd-polissen, en geen km-beperkingen.
Een, voor mij, nieuw product is de Fiscale Beschermer: Mocht je na diefstal of total loss een nieuwe auto moeten aanschaffen, en de overheid heeft de regelgeving in de tussentijd mbt 'eigen bijtelling' (4%) ongunstig gewijzigd, dan ben je ook verzekerd tegen deze schade. Deze optie heb ik niet genomen, maar toch...
Welke premie hebben ze je aangeboden (inc/excl. ass. belasting?) als ik vragen mag?
 
Ik heb een tijdje geleden de Belgiesch verzekeringsmarkt bekeken en de bedragen die ik hier zie, zijn opmerkelijk lager dan wat ik tegenkwam op de Belgische markt. Daarnaast heb ik ook nog nooit gehoord van deze stijgingen, maar dat kan ook aan mij liggen aangezien ik mijn wagen nog niet ontvangen heb.

Hoe zit dat bij andere Belgische verzekerden? Waar hebben jullie jullie polis genomen een in welke prijsklasse komen jullie uit?
 
Hoe zit dat bij andere Belgische verzekerden? Waar hebben jullie jullie polis genomen een in welke prijsklasse komen jullie uit?

Ik heb 2 maand geleden zelfde zoektocht gedaan. Toen mijn eigen verzekering na mijn offerteaanvraag naar de PKs vroeg, wist ik dat dat niet goed zou komen.
Voor de helft van de prijs offertes gekregen van:
@Patrick Claerhout , actief hier op het forum:Patrick Claerhout
En bij Van Dessel (via Tesla Owners Club Belgium)

Het zijn vooral die namen die terug komen hier, en als ik goed geïnformeerd ben, zelf Teslarijders.
Evolutie in Nederland baart zorgen. Offerte van mijn vorige verzekeraar bedroeg 3700€. Nu betaal ik iets meer dan de helft.
Verzekeraars zouden rekening moeten houden met de aanwezigheid vsensoren, AP, beschikbaarheid van een log...
Aan de andere kant zouden herstellingen doorTesla wel heel duur zijn.
 
Idem. Volgens mij zijn de voorwaarden zelfs nog wat beter dan DL.
Denk naast de punten die jij noemt aan de nieuwwaarderegeling bij 4 of 5 jaar met vaste lage afschrijving.

Dan de Fiscale beschermer. Ze vragen € 150 per jaar en dekken uitsluitend de maximaal 5 jaar durende bijtellingsval.
Niet echt een deal. Interessanter zou zijn de KIA en MIA fiscale beschermer voor de 2013 instappers... Bij eigen schuld.
ECHTER, bij schuld wederpartij, val dit gewoon onder de te vergoeden schade valt en dan is deze beschermer onnodig:
Fiscale schade na ongeval met Outlander PHEV verhaalbaar?
ECLI:NL:RBAMS:2014:6715, Rechtbank Amsterdam, CV 14-24289
 
Omdat de tijd tot 1 januari wat begint te verstrijken ben ik maar eens wat minder passief geworden. Ik had me voorgenomen om Assicuro te benaderen en via PMP mijn polis bij Turien op te zeggen. Gisterenavond laat PMP dus een mail gestuurd met die intentie, en ik werd vanochtend gebeld. Ze zijn nog druk bezig. Zowel bij PMP als bij Turien zijn ze kennelijk geschrokken van de verschillen in premie bij Delta Lloyd en wat Turien nu biedt. Er liggen nu aangepaste voorstellen ter review bij PMP, die zullen ons dus binnenkort gaan bereiken begreep ik. Telefonisch is mij alvast verteld waar het voor mij op neer gaat komen, en het komt na weer een schadevrij jaartje verder redelijk in de buurt van wat ik hiervoor bij Delta Lloyd betaalde. Enfin, ik weet niet of er voor iedereen iets voordeligers aan zit te komen, maar ik meld het toch maar even, wellicht is het een geruststelling.
 
Ik had vorige week al mijn prolongatievoorstel van PMP binnen.
Verzekeraar: Delta Lloyd Schadeverz. N.V.
Wijziging per 31-12-2016, contractvervaldatum 31-12-2017
Cataloguswaarde: € 98.017,00 excl. BTW
Onbeperkt maximaal aantal kilometers
Premie:
- WA + casco € 1.156,24
- SVI. € 45,00
- Ass. belasting € 252,25
= Totaal € 1.453,49
 
  • Informative
Reactions: HWS
Ik had vorige week al mijn prolongatievoorstel van PMP binnen.
Verzekeraar: Delta Lloyd Schadeverz. N.V.
Wijziging per 31-12-2016, contractvervaldatum 31-12-2017
Cataloguswaarde: € 98.017,00 excl. BTW
Onbeperkt maximaal aantal kilometers
Premie:
- WA + casco € 1.156,24
- SVI. € 45,00
- Ass. belasting € 252,25
= Totaal € 1.453,49

Ik heb precies dezelfde premies gekregen van PMP. Prolongatie 28-12-2016. Ik blijf nog maar even zitten.
 
Ik had vorige week al mijn prolongatievoorstel van PMP binnen.
Verzekeraar: Delta Lloyd Schadeverz. N.V.
Wijziging per 31-12-2016, contractvervaldatum 31-12-2017
Cataloguswaarde: € 98.017,00 excl. BTW
Onbeperkt maximaal aantal kilometers
Premie:
- WA + casco € 1.156,24
- SVI. € 45,00
- Ass. belasting € 252,25
= Totaal € 1.453,49
Zit ik volgens mij toch iets hoger dan jij Paul:
Vorige week mijn prolongatievoorstel van Van Tol (= telapolis.nl) binnen.
Verzekeraar: Delta Lloyd Schadeverz. N.V.
Wijziging per 31-12-2016, contractvervaldatum 31-12-2017
Cataloguswaarde: € 95.372,00 excl. BTW
Onbeperkt maximaal aantal kilometers
Premie:
- WA € 281,25
- Casco € 968,75
- SVI. € 45,00
- OVI € 30,00
- RB € 41,75
- Ass. belasting € 280,72
= Totaal € 1.647,47
 
Zit ik volgens mij toch iets hoger dan jij Paul:
Vorige week mijn prolongatievoorstel van Van Tol (= telapolis.nl) binnen.
Verzekeraar: Delta Lloyd Schadeverz. N.V.
Wijziging per 31-12-2016, contractvervaldatum 31-12-2017
Cataloguswaarde: € 95.372,00 excl. BTW
Onbeperkt maximaal aantal kilometers
Premie:
- WA € 281,25
- Casco € 968,75
- SVI. € 45,00
- OVI € 30,00
- RB € 41,75
- Ass. belasting € 280,72
= Totaal € 1.647,47

Bij mij exact dezelfde bedragen voor een iets goedkopere auto (€ 89.864) via EAS bij Delta Lloyd, vervaldatum 16 maart 2017. Ik heb alleen de OVI en RB niet meeverzekerd.