Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Noemde het al eerder in dit draadje, maar is weer paar pagina's weggezakt dus nog even herhaald. PMP (bij Turien) bleek voor mij de beste optie, overigens zonder aanvullende eis voor Lo-jack o.i.d. Hoewel ik mijn auto al weer anderhalve week geleden heb verzekerd, is dit wellicht nog actueel :)
Update: vandaag definiteve polis ontvangen van PMP en geen woord / opmerking over volgsysteem o.i.d. Gewoon conform offerte. Als het anderen helpt in de vergelijking: €1775,- per jaar inclusief belasting o.b.v. 17 schadevrije jaren.
 
Ik bankier idd zakelijk bij de Rabo, en heb de verzekering ook bij Interpolis. Die hobbel niet gehad dus.

Merkwaardig: ik bankier zowel prive als zakelijk bij Rabo/Interpolis maar ik krijg van de Rabo geen premie-inschattig of offerte zolang ik geen kenteken heb?!
Vandaag gebeld, maar ze wilde perse een kenteken. Ik: "Mevrouw, mijn auto staat nog op de boot, een kenteken heb ik niet." -"Oh, maar een dag van te voren mag ook hoor" zegt ze. Een beetje op tijd verzekeringen vergelijken is de Rabo vreemd. Ik heb via Facebook de Rabo om uitleg gevraagd. Wat doet het kenteken er nu toe? Ze beoordelen toch op de auto/type/waarde en gekoppeld risico profiel?

PMP neemt er trouwens ook de tijd voor. Het is nu bijna een week geleden dat ik online om een offerte vroeg. Een beller is sneller?

Blijft een vreemd wereldje...
 
Inderdaad vreemd dat Rabo/Interpolis geen premieberekening zonder kenteken kan/wil maken.
Bij PMP duurde het bij mij in eerste instantie ook iets langer, maar na een weekje een belletje ging het allemaal best snel.

EAS daarentegen vind ik dramatisch. Na een belletje van mij of ik nog een premieberekening kon verwachten (2 weken na het webformulier te hebben ingestuurd), kreeg ik na een week de berekening, waarbij de premie best hoog lag, plus verplicht een volgsysteem laten monteren. Op vervolgvragen, eventueel ons "wagenpark" bij hun onderbrengen werd wel enthousiast op gereageerd, maar is het vanuit hun kant vrij stil gebleven (ruim 3 weken).
 
Merkwaardig: ik bankier zowel prive als zakelijk bij Rabo/Interpolis maar ik krijg van de Rabo geen premie-inschattig of offerte zolang ik geen kenteken heb?!
Vandaag gebeld, maar ze wilde perse een kenteken. Ik: "Mevrouw, mijn auto staat nog op de boot, een kenteken heb ik niet." -"Oh, maar een dag van te voren mag ook hoor" zegt ze. Een beetje op tijd verzekeringen vergelijken is de Rabo vreemd. Ik heb via Facebook de Rabo om uitleg gevraagd. Wat doet het kenteken er nu toe? Ze beoordelen toch op de auto/type/waarde en gekoppeld risico profiel?

PMP neemt er trouwens ook de tijd voor. Het is nu bijna een week geleden dat ik online om een offerte vroeg. Een beller is sneller?

Blijft een vreemd wereldje...
Dan laat je toch een offerte maken op het kenteken van een vergelijkbare voorraad-auto van Tesla? :D
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: ebullio and nico180
PMP 2090 p/j
EAS 1973 p/j
Veenstra 1692 p/j

Voor een X 100D excl. btw verzekerd, bijna alle opties, Brabant, 18 schadevrije jaren 20,000 km p/j, 3 jaar nieuwwaarderegeling ook bij financial lease.

Veenstra biedt voor mij het fijnste contact, denken mee, ook proberen ze de peilzender eis te laten vervallen bij Turien.

De rest van de aanbieders is echt hopeloos zoals hierboven al aan de orde kwam. Poeh, nog nooit zoveel gedoe gehad om een auto te verzekeren. Maar: gelukt en morgen rijden :)
 
  • Like
Reactions: cvonken and HWS