You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb eerder vandaag reactie gehad dat de peilzender eis in mijn polis een foutje was en dat ze een nieuwe polis toezenden. Overigens werd wel medegedeeld dat er mogelijk later alsnog een peilzender vereist wordt maar dat Turien in dat geval haar klanten van tevoren hierover zou inlichten.@RvP S Ik zou over de peilzender bij Turien nog een keer bellen of mailen. Ik kreeg vandaag nog te horen dat dit een tijdelijke eis van Turien was en dat ze er nu weer vanaf hebben gezien. Het staat wel in de offertes omdat dit uit de offertemodule te halen is.
Dag allemaal. Ik ben nieuw op het forum. Mijn Tesla MS heb ik op 21 juli besteld, levering wordt verwacht eind september. Net als veel anderen ben ik aan het oriënteren op een verzekering. Duur grapje met maar zeven schadevrije jaren. Mijn vaste tussenpersoon kwam uit bij Turien, bijna 200 euro per maand. Ik heb een offerte liggen waarin een peilzender nog niet verplicht is. Echter, na berichten op het forum heb ik afgelopen vrijdag naar Turien gebeld en er werd mij heel duidelijk bevestigd dat een peilzender voor alle nieuwe vezekeringen verplicht is. En... de verzekeringen worden allemaal minimaal 15% duurder. Niet echt waar ik op zat te wachten.
Kan iemand mij nog laten weten hoe het definitef afsluiten van de offerte gaat? Kan dat als de leveringsafspraak is bevestigd, heb je dan alle gegevens die je nodig hebt (kenteken, etc.)?
En bij deze ook de premie van de zakelijke autoverzekering van Centraal Beheer Achmea: maar liefst bijna 2200,= per jaar.
"als u een paaltje raakt, dan moet vaak de accu vervangen worden en het aluminium plaatwerk en dat is allemaal erg prijzig".
Merkwaardig dat de consumenten premie bijna 1000,= per jaar goedkoper is.
Let op; CBA rekent bij diefstal/totalloss slechts de dagwaarde+10%!
Geen aftermarket alarm vereist, dat dan weer wel. Maar dat weegt niet op tegen de hoge premie.
Het plaatje tot nu toe:
View attachment 246953
Ik wacht nog op mijn tussenpersoon voor een (hopelijk) concurrent voorstel.
Heb je Assicuro ook gevraagd voor een offerte?
Exclusieve auto's
Dit gaat lekker zo. Weer een verzekeraar die zijn handen er niet meer aan wil branden. Ik ben wel benieuwd waar dit heen gaat, er blijven steeds minder verzekeraars over en bij de overblijvers gaan de premies alsmaar omhoog. Ik heb zelf ook schade gehad een paar maanden geleden en sloeg steil achterover toen ik het schadebedrag hoorde. Ik heb nu een Model X gekocht (nog niet geleverd) en hoop deze nog ergens enigszins betaalbaar onder te kunnen brengen, in de wetenschap dat die recente schade daar niet bij gaat helpen. Tegelijkertijd heb ik een paar geinteresseerden die mijn Model S misschien willen overnemen. Ik heb ze nog maar niet verteld dat die verzekering nog wel eens een tegenvallertje kan worden. Met de exorbitante kosten voor vervangende onderdelen prijst Tesla zich zo wel langzaam uit de markt, want ik kan me echt voorstellen dat die verzekering nog een showstoppertje kan worden voor mensen die zich net een Tesla occasion willen gaan veroorloven.Hi @FrankNL, dank voor je suggestie. Zojuist heb ik Assicuro gebeld.
Zij verzekeren sinds kort GEEN Tesla's meer, tenzij je reeds klant bij hen bent OF je wil meerdere voertuigen bij hen verzekeren.
Assicuro valt dus af.
...er blijven steeds minder verzekeraars over en bij de overblijvers gaan de premies alsmaar omhoog.
Let op; CBA rekent bij diefstal/totalloss slechts de dagwaarde+10%!
Ah, centraal beheer...is dat niet die partij die ons allemaal naar binnen lokte eind 2013, om ons vervolgens eind 2014 keihard te dumpen omdat ze zich compleet vertild hadden op die Tesla's? En dan nog een brief durven schrijven met een strekking als: 'het blijkt best duur te zijn, die Tesla's van jullie, we zijn dus helaas genoodzaakt om uw premie te verhogen, maar we vertrouwen er op u nog steeds een passende en concurrerende aanbieding te doen'. Vervolgens noemden ze zonder blikken of blozen een verviervoudiging van je premie, zonder dat je dat afgelopen jaar iets geclaimd had. Daar ga ik nooit meer heen, wat er ook gebeurt. En het lijkt me duidelijk dat zij nu een ontmoedigingsbeleid voeren, je kunt er alleen nog tegen idiote voorwaarden een Tesla verzekeren. Nou, dat blijkt dus.Voor wat het waard is in dit topic waar de waarheid per uur en per telefoontje met een maatschappij weer lijkt te veranderen: let op bij Centraal Beheer! Online waren zij voor mij ook veruit de goedkoopste, totdat ik ging bellen. Na twee keer doorverbonden te zijn kreeg ik een medewerker te spreken die verstand had van het verzekeren van Tesla's. En die mij wist te vertellen dat ze dat niet (meer) doen. Reden: geen categorie 5 alarm en ook niet te maken. Enige optie was de auto verzekeren zonder diefstaldekking, maar dat is nauwelijks een serieuze optie te noemen.
Om het nog wat duidelijker te maken met wie we te maken hebben. De toenmalige Centraal Beheer Tesla verzekering liep via Centraal Beheer Dealer Services (CBDS), inmiddels verzelfstandigd tot European Automotive Services (EAS), ook wel handelend als Tesla-Insurance.nlAh, centraal beheer...is dat niet die partij die ons allemaal naar binnen lokte eind 2013, om ons vervolgens eind 2014 keihard te dumpen omdat ze zich compleet vertild hadden op die Tesla's? En dan nog een brief durven schrijven met een strekking als: 'het blijkt best duur te zijn, die Tesla's van jullie, we zijn dus helaas genoodzaakt om uw premie te verhogen, maar we vertrouwen er op u nog steeds een passende en concurrerende aanbieding te doen'. Vervolgens noemden ze zonder blikken of blozen een verviervoudiging van je premie, zonder dat je dat afgelopen jaar iets geclaimd had. Daar ga ik nooit meer heen, wat er ook gebeurt. En het lijkt me duidelijk dat zij nu een ontmoedigingsbeleid voeren, je kunt er alleen nog tegen idiote voorwaarden een Tesla verzekeren. Nou, dat blijkt dus.
Helaas gebeurde met Delta Lloyd een jaar later hetzelfde en Turien is zijn voorwaarden dus ook al aan het herzien.
Ik geloof niet dat CBDS er toentertijd veel aan kon doen dat het moederschip onbetrouwbaar was toch?Om het nog wat duidelijker te maken met wie we te maken hebben. De toenmalige Centraal Beheer Tesla verzekering liep via Centraal Beheer Dealer Services (CBDS), inmiddels verzelfstandigd tot European Automotive Services (EAS), ook wel handelend als Tesla-Insurance.nl