Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Als je de certificaat-waarschuwingen negeert, dan kom je op een login-pagina terecht met het logo van Mees en Zoonen:

View attachment 255419
Deze heeft trouwens wél een ander logo dan de 'officiële' website van Mees en Zoonen, maar wellicht zinvol om eens met hun contact op te nemen?

Met hen contact gezocht en de volgende reactie ontvangen:
‘Wij zijn druk bezig met het verzorgen van een nieuwe verzekering, speciaal gericht op Tesla automobielen in samenwerking met Marsh en Tesla.

Op dit moment zijn wij nog niet up-and-running. Ik stuur uw bericht daarom even door naar een van de deskundigen bij Marsh. Zodra er definitief groen licht is rond deze verzekeringsoplossing, wat wij in de komende weken verwachten, zullen zij u berichten.’

Ik ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik heb vanmorgen een akkoord gekregen vanuit Allianz voor de verzekering, zonder extra verplichte toevoegingen als voertuigvolgsystyeem etc.
Op basis van; nieuwe S 75, 5 schadevrije-jaren, 20k km per jaar, € 1.591,-- per jaar inclusief poliskosten & assurantie belasting.

Ik ben al een week of anderhalf bezig met het vinden van een verzekeraar die mij accepteert (en geen 5000 euro per jaar vraagt zoals Turien). Ik heb ook een nieuwe S 75, 5 schadevrije jaren en ben al een week aan het wachten op de (hopelijk) goedkeuring van Allianz. Probleem blijkt 'm voornamelijk in mijn leeftijd (25 jaar) te zitten. Hoe lang heb je op goedkeuring moeten wachten en heb je deze via Allianz aangevraagd of via een bemiddelaar?

Ik hoop overigens van harte dat dit verzekeringsprobleem vanuit Tesla of een welwillende verzekeraar wordt opgelost. Ik ben misschien jong, maar heb 7 jaar en flink wat kilometers op mijn naam. Ik zit nu met een enorm waardevolle auto waarvan niet zeker is of deze morgen nog (volledig casco) verzekerd is.
 
Ze gaven mij een quote van 4.100,- per jaar... ook met 5 schadevrije jaren, wel een 100D en 35k km/jaar. Vind ik wel een groot verschil...
Ik denk dat dit komt door de veel hogere cataloguswaarde (heb ik ook met een 90D voorraadmodel, waarvoor ik aanzienlijk minder heb betaald). De premie was (met 9 schadevrije jaren, onbeperkte km) nog best redelijk (iets van 1650/jr), maar vanwege de catalogusprijs werd bij een total loss dan de dagwaarde uitgekeerd (ipv nieuw) en bovendien was het eigen risico € 1500 per schadegeval.
 
Het is niet verplicht he. Alleen gaat je premie met ~ 500 euro omhoog per jaar.
Tot nu toe is een Teslaverzekering nooit langer dan een jaar meegegaan, dus als de extra premie evenveel is als de kosten van de vereiste apparatuur zijn, kun je net zo goed de extra premie betalen. Want volgend jaar is alles toch weer anders.

Vreemd ook dat mijn auto steeds minder waard word, wat de uit te keren dagwaarde sterk verminderd, maar dat de premie en verzekeringseisen elk jaar fors omhoog gaan. Ik vind het echt verbazingwekkend hoe moeilijk een nauwelijks gestolen auto te verzekeren blijkt.

Privacy is belangrijk, maar een voertuig beveiliging op basis van GPS is zo gek niet.
Eens. En Tesla doet natuurlijk hetzelfde, maar dat is mijn eigen keuze.

Verder heb ik liever niet dat een een stel nauwelijks opgeleide autohobbyisten met de bedrading van mijn high-tech auto gaan prutsen. Als je ooit gezien hebt hoe after-market geluidsinstallaties en alarmsystemen worden ingebouwd, weet je wat ik bedoel.

Daarnaast lijkt het mij geen gezonde situatie dat mijn verzekeringsmaatschappij inzage heeft in waar, wanneer en hoe ik rijdt. Met de database die ze daarmee opbouwen is er altijd wel iets te vinden om niet tot uitkering over te gaan. Ook heb ik geen enkele inzage in die informatie, geen inzicht in wat ermee gebeurd of wie er toegang toe heeft en hoe het allemaal beveiligd is. Brrrr, the horror!

Afkloppen.. maar het lijkt erop dat alleen verzekerden met een laag aantal schadevrije jaren eruit gezet worden. Ik heb nog niets gezien met 21 schadevrije jaren.
Ik heb 9 schadevrije jaren en toch kan ik elk jaar opnieuw op zoek naar een nieuwe verzekering. Het hele drama begint dat opnieuw, want alle voorgaande verzekeringen hadden een vaste premie, waardoor de verzekeringsmaatschappijen niet geïnteresseerd zijn in royementsverklaringen van de voorganger, of in staat zijn zelf een nieuwe royementsverklaring voor de opvolger te verstrekken.
 
  • Informative
Reactions: Qualiture
Verder heb ik liever niet dat een een stel nauwelijks opgeleide autohobbyisten met de bedrading van mijn high-tech auto gaan prutsen. Als je ooit gezien hebt hoe after-market geluidsinstallaties en alarmsystemen worden ingebouwd, weet je wat ik bedoel.
In het geval van een lo-jack wordt er niet met draden geknoeid. Deze werkt geheel autonoom; heeft een eigen batterij, simkaart, zender, etc. Je hoeft hem alleen ergens te verstoppen.