Het is niet verplicht he. Alleen gaat je premie met ~ 500 euro omhoog per jaar.
Tot nu toe is een Teslaverzekering nooit langer dan een jaar meegegaan, dus als de extra premie evenveel is als de kosten van de vereiste apparatuur zijn, kun je net zo goed de extra premie betalen. Want volgend jaar is alles toch weer anders.
Vreemd ook dat mijn auto steeds minder waard word, wat de uit te keren dagwaarde sterk verminderd, maar dat de premie en verzekeringseisen elk jaar fors omhoog gaan. Ik vind het echt verbazingwekkend hoe moeilijk een nauwelijks gestolen auto te verzekeren blijkt.
Privacy is belangrijk, maar een voertuig beveiliging op basis van GPS is zo gek niet.
Eens. En Tesla doet natuurlijk hetzelfde, maar dat is mijn eigen keuze.
Verder heb ik liever niet dat een een stel nauwelijks opgeleide autohobbyisten met de bedrading van mijn high-tech auto gaan prutsen. Als je ooit gezien hebt hoe after-market geluidsinstallaties en alarmsystemen worden ingebouwd, weet je wat ik bedoel.
Daarnaast lijkt het mij geen gezonde situatie dat mijn verzekeringsmaatschappij inzage heeft in waar, wanneer en hoe ik rijdt. Met de database die ze daarmee opbouwen is er altijd wel
iets te vinden om niet tot uitkering over te gaan. Ook heb ik geen enkele inzage in die informatie, geen inzicht in wat ermee gebeurd of wie er toegang toe heeft en hoe het allemaal beveiligd is. Brrrr, the horror!
Afkloppen.. maar het lijkt erop dat alleen verzekerden met een laag aantal schadevrije jaren eruit gezet worden. Ik heb nog niets gezien met 21 schadevrije jaren.
Ik heb 9 schadevrije jaren en toch kan ik elk jaar opnieuw op zoek naar een nieuwe verzekering. Het hele drama begint dat opnieuw, want alle voorgaande verzekeringen hadden een vaste premie, waardoor de verzekeringsmaatschappijen niet geïnteresseerd zijn in royementsverklaringen van de voorganger, of in staat zijn zelf een nieuwe royementsverklaring voor de opvolger te verstrekken.