Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Toch wat nuances. Een verzekeraar maakt wel degelijk onderscheid op persoonlijke basis. Een dure sloep voor de deur van ons huis, met camerabewaking en vertreksignalering, leverde een 40% lagere verzekeringspremie op in vergelijking met het verzekeren van diezelfde sloep in een jachthaven.
Ons huis op een eiland, daar komt ie weer, levert een forse premiekorting op op het onderdeel diefstal. Er is hier in 100 jaar geen diefstal geweest. Een flink aantal huizen heeft zelfs geen slot op de voordeur. Overigens is er wel een onafhankelijke inspecteur namens de verzekering langs geweest om de risico's - als zeer gering - in te schatten.
En per saldo is de bonus malus regeling toch ook een persoonsgebonden maatregel.
Wim, ook hier een (elektrisch aangedreven) sloep aan de steiger in de achtertuin en ja ook een zelf gebouwd huis op een eiland in Rotterdam (!!!!)
Waar het hier om gaat is niet hoe exclusief jij woont of ik en of je daardoor op je sloep (wat een exclusief geval is waardoor individuele korting krijgt) dat de Tesla (inmiddels) gemeengoed is en dat de verzekerings premies navenant zijn.......
 
Is het er dan ook niet in vier minuten weer uit te halen?

De LoJack is niets meer dan een zwart pijpje van pakweg 15 centimeter... hij wordt nergens op aangesloten en zou dus gewoon in de auto gelegd kunnen worden. Kunst is om het ding goed te verbergen - die 4 minuten zegt dus niets. Je kan het in 4 minuten zo goed verbergen dat je'm ook na een uur zoeken niet vindt. -;). Voordeel is (schijnt te zijn) dat het apparaat niet te traceren.
 
Da’s niks voor Sander, meer iets voor Wim:p
Ik heb een haat-liefde verhouding met de ANWB. Ben platinum lid (meer dan 50 jaar), maar ze wilden mijn Tesla niet verzekeren.
En ja, ik rij als een omaatje, in 60.000 km nog nooit een krasje op mijn 21" velgen gemaakt. Tesla kreeg dit overigens wel tot 2x voor elkaar. Werd natuurlijk keurig opgelost.
Ik zou door een tracker waarschijnlijk als een voorbeeldige chauffeur worden bestempeld ;)
 
Is het er dan ook niet in vier minuten weer uit te halen?
Wat ik me trouwens afvraag, zijn er gestolen Tesla's ooit weer terug gevonden, al dan niet met Lo-Jack of ander volgsysteem?
Als het antwoord nee is, waarom laten we ons dan als makke lammeren op de slachtbank van verzekeraars leggen?

Moet je eerst de vraag stellen: is er überhaupt al eens Tesla gejat met een LoJack (of dergelijk systeem) ;)? Die eisen zijn ze pas sinds kort gaan stellen... Duzz time will tell.
 
Dat heb ik dan dus ook niet gedaan. Deze soms lompe koe heeft zich er met hand en tand EN succes tegen verzet:).
Verstandig. Heb in september wel een Lo-jack in de auto van een medewerker laten monteren en afgelopen woensdag kreeg ik het volgende bericht.

“Zoals telefonisch met u besproken, heeft uw huidige Tesla verzekeraar AMLIN besloten haar verzekeringsactiviteiten in de klein zakelijke markt niet langer voort te zetten. Door dit besluit zal uw Tesla verzekering per 1 januari 2018 komen te vervallen. Deze beleidsbeslissing van de verzekeraar betreuren wij zeer.”

Lekker dus. Heb ze zelf trouwens niet eens gesproken.
 
Verstandig. Heb in september wel een Lo-jack in de auto van een medewerker laten monteren en afgelopen woensdag kreeg ik het volgende bericht.

“Zoals telefonisch met u besproken, heeft uw huidige Tesla verzekeraar AMLIN besloten haar verzekeringsactiviteiten in de klein zakelijke markt niet langer voort te zetten. Door dit besluit zal uw Tesla verzekering per 1 januari 2018 komen te vervallen. Deze beleidsbeslissing van de verzekeraar betreuren wij zeer.”

Lekker dus. Heb ze zelf trouwens niet eens gesproken.

Bij welke verzekeraar loopt de polis?
Ik heb mijn x verzekert bij assicuro, ook bij amlin, maar dit nog niet mogen vernemen.
 
Hier hetzelfde verhaal. En ik vraag me dit ook af. Als klant zit je er een jaar aan vast, maar een verzekeraar mag blijkbaar zonder consequenties op ieder moment klanten royeren? Vreemd...
Meestal hanteert een verzekeraar bij zakelijke klanten een jaarlijkse contractdatum (meestal 1 januari). Als je halverwege het jaar een verzekering neemt loopt de verzekering geen 12 maanden maar tot aan de eerstvolgende contractdatum.
Let ook goed op de kleine lettertjes, soms laat een verzekeraar je de jaarpremie betalen tot aan de contractdatum, ook al volgt die contractdatum na minder dan een jaar. Centraal Beheer heeft dat bij mij bijvoorbeeld geflikt in het eerste jaar. In maart 2014 voor een jaar (dacht ik toen) betaald, en vervolgens kwam de verlenging in januari 2015...
 
  • Informative
Reactions: Yero
Volgens de eerste berichten is InsureMyTesla niet meer dan een rebranded dienst van een bestaande verzekeringsmaatschappij. De uitgeschreven offertes blijken ook helemaal niet competitief.
Ik ben toch benieuwd. Ik kwam daarnet dit bericht tegen op Facebook:

Tesla strikes another deal that shows it's about to turn the car insurance world upside down

Het veronderstelt dat goedkoper verzekeren mogelijk is door de schadebeperkende functie van de autopilot in te calculeren, wat andere verzekeraars niet doen. Laat ik de discussie over de kwaliteit van AP2 niet oprakelen hier, maar dan moet er idd nog wel het nodige gebeuren. Ik geloof dat de schade die ik in juni geleden heb voorkomen had kunnen worden als ik autopilot had gehad, maar vooralsnog vind ik het verschrikkelijk nerveus rijden met AP2, dus ik gebruik het gewoon niet. Maar als Tesla goedkopere verzekeringen denkt aan te kunnen bieden, dan geeft dat misschien wel aan dat zij vertrouwen hebben in (de toekomstige versies van) autopilot.
 
Het veronderstelt dat goedkoper verzekeren mogelijk is door de schadebeperkende functie van de autopilot in te calculeren, wat andere verzekeraars niet doen.

Ik hoop dat er snel een deal komt in Nederland, het lijkt er op dat voor Belgie er al een optie is: www.insuremytesla.be.

De NL site geeft een privacy waarschuwing, dat kan ook gewoon een foutje zijn.

Op dit moment lijkt het er op dat de enige alternatieven Delta Lloyd en Centraal Beheer zijn, die beide voor mij net onder de 2600,- per jaar uitkomen...
 
Ik hoop dat er snel een deal komt in Nederland, het lijkt er op dat voor Belgie er al een optie is: www.insuremytesla.be.

De NL site geeft een privacy waarschuwing, dat kan ook gewoon een foutje zijn.

Op dit moment lijkt het er op dat de enige alternatieven Delta Lloyd en Centraal Beheer zijn, die beide voor mij net onder de 2600,- per jaar uitkomen...

Als je de certificaat-waarschuwingen negeert, dan kom je op een login-pagina terecht met het logo van Mees en Zoonen:

Screen Shot 2017-10-22 at 13.08.13.png

Deze heeft trouwens wél een ander logo dan de 'officiële' website van Mees en Zoonen, maar wellicht zinvol om eens met hun contact op te nemen?
 
  • Like
Reactions: Pepp
Ik heb vanmorgen een akkoord gekregen vanuit Allianz voor de verzekering, zonder extra verplichte toevoegingen als voertuigvolgsystyeem etc.
Op basis van; nieuwe S 75, 5 schadevrije-jaren, 20k km per jaar, € 1.591,-- per jaar inclusief poliskosten & assurantie belasting.

Ze gaven mij een quote van 4.100,- per jaar... ook met 5 schadevrije jaren, wel een 100D en 35k km/jaar. Vind ik wel een groot verschil...