Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, deze week is het turien voorstel (via pmp) hier ontvangen: 4100 euro jaarpremie voor de model S uit 2013!

Sodeju, de premie was dacht ik 1800. Ook de premie voor onze X p100d is ongeveer de helft, deze is via assicuro verzekerd.

Bij de nieuwe offerte wordt overigens uitgegaan van 0 zuivere schadevrije jaren en 45% korting. Dat aantal klopt niet, een snelle berekening leert dat bij 75% de premie 1860 zou bedragen.

Ik baal er toch wel van dat wij ieder jaar weer opnieuw met de verzekering aan de slag moeten...
 
Er zijn een paar anekdotes van joy riding in het nieuws geweest, waar de politie de auto's na een 1 - 2tje met Tesla snel gelokaliseerd had, enkele jaren terug. (Ik ga ze nu niet opzoeken ;))
Ik probeer uit te vinden of de eisen voor een LoJack in die zin terecht zijn, dat er ook werkelijk Tesla's die zijn gestolen weer mee terug zijn gevonden. LoJack claimt dat hun signalen zelfs door staal kunnen worden gedetecteerd.
Een goed geprepareerde container met aan de binnenkant een sandwich van aluminium en carbon laat echt geen signaal door.
Signaal blokkeer folie | Spywebshop.nl
 
Nou, deze week is het turien voorstel (via pmp) hier ontvangen: 4100 euro jaarpremie voor de model S uit 2013!

Sodeju, de premie was dacht ik 1800. Ook de premie voor onze X p100d is ongeveer de helft, deze is via assicuro verzekerd.

Bij de nieuwe offerte wordt overigens uitgegaan van 0 zuivere schadevrije jaren en 45% korting. Dat aantal klopt niet, een snelle berekening leert dat bij 75% de premie 1860 zou bedragen.

Ik baal er toch wel van dat wij ieder jaar weer opnieuw met de verzekering aan de slag moeten...
Maatschappij heeft zeker een filmpje gevonden vd parkeerkwaliteiten van je vrouw:D.
 
Is dit een zakelijke autoverzekering of de polis voor particulieren? Veel autoverzekeraars verzekeren alleen particulieren.

Wat ik me afvraag, waarom maakt dat eigenlijk uit of je zakelijk of privé verzekert? Voor de verzekeringsmaatschappij zou dat toch geen verschil mogen maken?

Daarnaast, ik ben ZZP-er (dus geen rechtspersoon) dus hoewel de auto zakelijk op de balans staat, staat ie bij de RDW gewoon op mijn eigen naam. In dat geval kan ik m toch gewoon "particulier" verzekeren en de kosten opvoeren als zakelijke kosten?
 
Wat ik me afvraag, waarom maakt dat eigenlijk uit of je zakelijk of privé verzekert? Voor de verzekeringsmaatschappij zou dat toch geen verschil mogen maken?

Daarnaast, ik ben ZZP-er (dus geen rechtspersoon) dus hoewel de auto zakelijk op de balans staat, staat ie bij de RDW gewoon op mijn eigen naam. In dat geval kan ik m toch gewoon "particulier" verzekeren en de kosten opvoeren als zakelijke kosten?
Onze tesla's staan op naam van mijn bv, ik kan dan niet de verzekering afsluiten op een natuurlijk persoon. Bij samenloop van natuurlijk persoon / eenmanszaak zal dat denk ik geen probleem zijn.
 
  • Informative
Reactions: Qualiture
Kunnen Nederlanders zich daar ook verzekeren?
Zal iemand met meer kennis moeten antwoorden :(

Maar zojuist mijn tweede & derde offerte binnengekregen (AXA bank turnhout & privé verzekeraar)

Burgerlijke aansprakelijkheid: € 329,30
Volledige omnium € 650,03
Rechtsbijstand € 43,69
Pechverhelping € 76,11
Bestuurdersdekking € 45,48

Afschrijving in omnium bedraagt eerste 36 maanden geen afschrijving.
Vaste vrijstelling stoffelijke schade € 950,00

Is de vrijstelling altijd zo "normaal"? Bij BNP ligt die ook op 950 :confused:

privé verzekeraar offerte is rond de € 2500 Full omnium :oops: