Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Huh, Amlin stopt er toch mee?

verzekering op mijn X, van sept loopt via EAS -> Meijers -> Amlin. Aantal weken geleden tel. gehad van EAS dat ze nieuwe offerte gaan aanbieden omdat hun maatschappij ermee stopt. Is dat Meijers Assurantien dan ...?
 
Krijg deze net binnen van Assicuro... een Lojack wordt verplicht gesteld...?

View attachment 260169
Wel, kreeg vandaag ook de mail van Assucuro. Kennelijk stopt Amin niet via hun.
Evenwel, gezien nieuw premievoorstel ga ik ook maar weer shoppen
 

Attachments

  • F17AB0FC-AEC8-4544-A79F-E2C3869A5E29.png
    F17AB0FC-AEC8-4544-A79F-E2C3869A5E29.png
    624 KB · Views: 49
Wel, kreeg vandaag ook de mail van Assucuro. Kennelijk stopt Amin niet via hun.
Evenwel, gezien nieuw premievoorstel ga ik ook maar weer shoppen
Dat ligt er aan. Is er al een bonus/malus verwerkt in die premie? Mijn bruto premie is € 3070, maar na bonus/malus kom ik toch best redelijk uit. Uit jouw mailtje kan ik niet veel opmaken.

Dit is via van Tol, die dat bij Turien verzekert. Ben erg blij met ze - ze communiceren geweldig. Ik heb inmiddels de rest van ons wagenpark daar ook ondergebracht. Scheelde een hoop 'gedoe' en door hun puzzelwerk ben ik een stuk goedkoper uit.

upload_2017-11-15_8-34-29.png
 
Dat ligt er aan. Is er al een bonus/malus verwerkt in die premie? Mijn bruto premie is € 3070, maar na bonus/malus kom ik toch best redelijk uit. Uit jouw mailtje kan ik niet veel opmaken.

Dit is via van Tol, die dat bij Turien verzekert. Ben erg blij met ze - ze communiceren geweldig. Ik heb inmiddels de rest van ons wagenpark daar ook ondergebracht. Scheelde een hoop 'gedoe' en door hun puzzelwerk ben ik een stuk goedkoper uit.

View attachment 260334
Hmm ik krijg via dezelfde club (van Tol / Turien) een WA bruto premie van €2172 voorgeschoteld en casco bruto premie van €3585 met een verzekerd bedrag van 90k€, dus 5k lager dan bij jou.
Zou leeftijd en woonplaats zoveel verschil maken? Of heb jij een 'prijsbewuste klant' vinkje achter je naam staan?
(overigens zit ik op dezelfde bonus/malus trede en schadevrije jaren en kom dan op WA €543 en casco €896, ex ass. belasting, zelfde eigen risico).
 
MS 100D (131k Inc btw) komt r aan, dus ook op zoek.
Casco, 11 jr schadevrij, n-Brabant, zakelijk, 46jr:

Turien: € 175-197 afhankelijk van tussenpersoon
Obv 75% korting, is de max.
LoJack Inc abo 5jr (tesland) € 361,79 inc
Eigen risico € 500
3 jr nieuwwaarde

Ps OTUA adverteert met gratis LoJack, hun premie is wel € 40/mnd duurder.....

Insuremytesla:
€ 176 mnd / € 517 kwartl / 1.015 halfjr / € 1970 jr
Geen LoJack nodig
Eigen risico € 500
2 jr nieuwwaarde
Mogelijke Extra’s: (per mnd)
- Ongeval inzittenden € 2,10
- Schade inzittenden € 4,84
- Bijtellingbeschermer € 2,15
- Geen eigen risico leenauto € 5,40
Laadpunt dekking (Connector schade)
b/m loopt door tot 80% korting bij 17jr schadevrij.
Kosten vervangend vervoer zie ik alleen nergens.

Iemand n mening?
 
Ik heb ook een mail gekregen van assicuro. Het valt me op dat die van mij op 1 januari 2018 al wordt aangepast.
Maar goed dat wordt dan weer shoppen.

@redevries die prijs ziet er wel goed uit, zit daar een kilometerbeperking op?
 

Attachments

  • Screenshot_20171115-111951.jpg
    Screenshot_20171115-111951.jpg
    344.6 KB · Views: 31
Ik heb ongeveer hetzelfde aanbod gekregen als René. Bij mij is de premie iets hoger maar mijn auto was ook iets duurder in nieuwprijs. Wat ik niet helemaal begrijp is hoe ze bij trede 14 komen. DL had een vast tarief zonder BM tredes. Het nieuwe aanbod is wel met BM. Maar ik zou hoger moeten zitten dan 14. Ik ga ze even bellen om te vragen hoe dat zit.

Edit: ze controleren de BM trede alsnog voor de verlengingsdatum
 
Last edited:
Gisteren een Kiwa SCM gekeurd voertuigvolgsysteem met jamming detectie en startonderbreking laten inbouwen. Heb nu de vereiste certificaten voor de verzekering.
X75, €116k, km onbeperkt, eig. ris. €1000, 8 jr. schadevrij, 50 jr., Tilburg.
FBTO € 107,67 /mnd. incl.
Komt €20 /mnd bij wegens abbo meldkamer volgsysteem.
 
Ik zoek eigenlijk een verzekeraar die het op een structurele basis delen van je auto toestaat, iets dat ik overweeg voor volgend jaar. Bijvoorbeeld via MyWheels. Hier komt steeds Centraal Beheer naar voren. Zijn er nog anderen?

Als je dat doet via een partij als Snapcar dan dekken zij dat voor je af. Verzekeraars sluiten die optie (delen tegen een vergoeding=verhuur) doorgaans uit.
 
Als je dat doet via een partij als Snapcar dan dekken zij dat voor je af. Verzekeraars sluiten die optie (delen tegen een vergoeding=verhuur) doorgaans uit.
Werkt het echt zo simpel? Ik was in de veronderstelling dat het door het gros van de verzekeraars überhaupt niet wordt toegestaan, zelfs niet wanneer het delen via een partij als Snapcar gebeurt met zo'n tijdelijke verzekering er bovenop.
 
Net een voorstel gekregen via Turien welke overeenkomt met Assicuro (dus 2700 eur per jaar , lojack verplicht...weliswaar 500 eur eigen risico ipv 1000, en dat bij 14 schadevrije jaren) Nu nog via Allsecur iets lopen , daar loopt ook mijn tweede auto en ik kreeg een berekening van 2100 eur met 1000 eur eigen risico, kan niet terugvinden of lojack verplicht is.