Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
offerte turien.png


Echt goedkoop kun je Turien / Van Tol niet noemen...

In mijn geval vraagt Turien 56% meer (!) dan Assicuro en dat is nog na de absurde verhoging die ze hebben voorgesteld!
 
Hoe kom ik erachter hoeveel schadevrije jaren ik heb? Eind 2013 had ik er 14. In de afgelopen twee jaar wel 2x schuldschade gehad.
Ik heb nu een verzoek ingediend bij Roy-data voor inzage. Maar ik weet niet of CB en Delta Lloys daar iets hebben geregistreerd.

Maar afgezien van de de bonus-malus korting: bij mij is de verzekerde waarde een stuk lager en de basispremie toch flink hoger...
 
Werkt het echt zo simpel? Ik was in de veronderstelling dat het door het gros van de verzekeraars überhaupt niet wordt toegestaan, zelfs niet wanneer het delen via een partij als Snapcar gebeurt met zo'n tijdelijke verzekering er bovenop.

Het is geen kwestie van toestaan, maar van wel of niet verzekerd zijn op een bepaald moment. Het blijft jouw auto natuurlijk.
Een verzekeringsmaatschappij gaat over de condities waaronder ze de verzekering afsluiten. Je mag doorgaans best een ander in je auto laten rijden maar niet commercieel (er geld voor vragen). Dan zegt de maatschappij dat de auto (en inzittende) niet verzekerd is, Snapcar zorgt dat tijdens verhuur via hen er een verzekering loopt.
 
Het is geen kwestie van toestaan, maar van wel of niet verzekerd zijn op een bepaald moment. Het blijft jouw auto natuurlijk.
Een verzekeringsmaatschappij gaat over de condities waaronder ze de verzekering afsluiten. Je mag doorgaans best een ander in je auto laten rijden maar niet commercieel (er geld voor vragen). Dan zegt de maatschappij dat de auto (en inzittende) niet verzekerd is, Snapcar zorgt dat tijdens verhuur via hen er een verzekering loopt.
Juist ja. Met 'toestaan' dacht ik aan het eventueel opzeggen van de verzekering door de verzekeraar als je je niet aan de voorwaarden houdt. Maar dat is dus wat te extreem gedacht.

Is er geen risico op een conflict tussen de normale verzekeraar en de tijdelijke Snappcar of MyWheels verzekeraar? Een beetje zoals bij appartementen wiens opstalverzekering bij twee verschillende verzekeraars zijn ondergebracht?
 
Juist ja. Met 'toestaan' dacht ik aan het eventueel opzeggen van de verzekering door de verzekeraar als je je niet aan de voorwaarden houdt. Maar dat is dus wat te extreem gedacht.

Is er geen risico op een conflict tussen de normale verzekeraar en de tijdelijke Snappcar of MyWheels verzekeraar? Een beetje zoals bij appartementen wiens opstalverzekering bij twee verschillende verzekeraars zijn ondergebracht?
Ga er maar van uit dat in geval van schade ze allebei heel precies de lettertjes van het contract zullen naleven. Oftewel op je eigen verzekeraar zul je dan niet kunnen rekenen, die keert dan simpelweg niet uit. Aangezien hij niet uitkeert zou dat geen gevolgen moeten hebben voor je opgebouwde bonus/malus korting en schadevrije jaren.
De verzekeraar die de verhuurbemiddelaar in de arm heeft genomen zal zich aan het contract wat hij met hen/jou heeft afgesloten moeten houden, dus lees dat goed na, en kijk ook of de verhuurbemiddelaar eventueel eigen risico of vervolgschade goed heeft afgedekt, en ook of er rechtsbijstand geregeld is.

Grijze gebieden zijn ongelukken als gevolg van gebreken van de auto (ben jij dan als verhuurder verantwoordelijk?), hoe wordt de waarde van de auto bepaald (nieuwwaarderegeling? dagwaarde? in/ex btw?), compensatie desinvesteringsbijtellingen bij total loss, compensatie huurauto totdat nieuwe auto is geleverd of huidige is gerepareerd, gedorven huurinkomsten, enz.
Een en ander wordt wellicht ook via door de huurder af te sluiten verzekeringen gedekt.

Let ook op dat de meeste lease bedrijven verhuur niet toestaan (ook niet bij financial lease).
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Hoe kom ik erachter hoeveel schadevrije jaren ik heb? Eind 2013 had ik er 14. In de afgelopen twee jaar wel 2x schuldschade gehad.
Ik heb nu een verzoek ingediend bij Roy-data voor inzage. Maar ik weet niet of CB en Delta Lloys daar iets hebben geregistreerd.

Maar afgezien van de de bonus-malus korting: bij mij is de verzekerde waarde een stuk lager en de basispremie toch flink hoger...
Ik denk dat Roy-Data terug jou ofwel gaat vertellen dat ze niets meer kunnen vinden (langer dan 3 jaar geleden) of ze komen met die 14 jaar op de proppen van het kenteken dat je voordat je Tesla reed had.

Voor zover ik weet registreerde CB niets in Roydata, en Delta-Lloyd volgens mij ook niet... Zonder data in roydata over de laatste 4 jaar ben je dus aan de gretigheid van de verzekeraars overgeleverd om jou als nieuwe klant te krijgen... (eufemistisch gezegd)
 
Ik heb zojuist vernomen dat Tesla een nieuwe verzekeringsmaatschappij in de hand heeft genomen. Ik kan in d voorwaarden niets terug vinden over een tracker. Ook de premies zijn alleszins redelijk te nomen, zeker vergeleken met de bedragen die ik eerder heb gezien.

Home - Mees & Zoonen

Ondanks dat ik nieuw ben op dit forum ben ik niet werkzaam bij Tesla en/of verzekeringsbranche. Deze link heb ik via mijn Tesla verkoper ontvangen.
 
Hoe kom ik erachter hoeveel schadevrije jaren ik heb? Eind 2013 had ik er 14. In de afgelopen twee jaar wel 2x schuldschade gehad.
Ik heb nu een verzoek ingediend bij Roy-data voor inzage. Maar ik weet niet of CB en Delta Lloys daar iets hebben geregistreerd.

Maar afgezien van de de bonus-malus korting: bij mij is de verzekerde waarde een stuk lager en de basispremie toch flink hoger...
Maurice, wat bij mij hielp was de polissen opsnorren van vlak voor die schuldschades. Dus toen er nog (in jouw geval) 14 schadevrije jaren op je offerte of polis werden genoemd.
 
Ga er maar van uit dat in geval van schade ze allebei heel precies de lettertjes van het contract zullen naleven. Oftewel op je eigen verzekeraar zul je dan niet kunnen rekenen, die keert dan simpelweg niet uit. Aangezien hij niet uitkeert zou dat geen gevolgen moeten hebben voor je opgebouwde bonus/malus korting en schadevrije jaren.
De verzekeraar die de verhuurbemiddelaar in de arm heeft genomen zal zich aan het contract wat hij met hen/jou heeft afgesloten moeten houden, dus lees dat goed na, en kijk ook of de verhuurbemiddelaar eventueel eigen risico of vervolgschade goed heeft afgedekt, en ook of er rechtsbijstand geregeld is.

Grijze gebieden zijn ongelukken als gevolg van gebreken van de auto (ben jij dan als verhuurder verantwoordelijk?), hoe wordt de waarde van de auto bepaald (nieuwwaarderegeling? dagwaarde? in/ex btw?), compensatie desinvesteringsbijtellingen bij total loss, compensatie huurauto totdat nieuwe auto is geleverd of huidige is gerepareerd, gedorven huurinkomsten, enz.
Een en ander wordt wellicht ook via door de huurder af te sluiten verzekeringen gedekt.
Dank!
Let ook op dat de meeste lease bedrijven verhuur niet toestaan (ook niet bij financial lease).
Dat is gelukkig geen issue. De auto is niet geleased.
 
Centraal beheer geeft online aan dat ik voor ongeveer mijn oude bedrag bij Assicuro bij hen mijn X kan verzekeren. Alleen om hem zakelijk te verzekeren moet ik bellen. Wellicht veranderd dat de zaak nog. Oh, en een eigen risico van 150 ipv 1000.

Ik heb zojuist vernomen dat Tesla een nieuwe verzekeringsmaatschappij in de hand heeft genomen. Ik kan in d voorwaarden niets terug vinden over een tracker. Ook de premies zijn alleszins redelijk te nomen, zeker vergeleken met de bedragen die ik eerder heb gezien.

Home - Mees & Zoonen

Ondanks dat ik nieuw ben op dit forum ben ik niet werkzaam bij Tesla en/of verzekeringsbranche. Deze link heb ik via mijn Tesla verkoper ontvangen.

De premie zou voor mij € 4.164,77 bedragen per jaar. Dat is 1200 euro duurder dan Assicuro ná de verhoging. Noem ik alles behalve redelijk :)
 
Ben ook even bezig geweest op de website van AllSecur.
Ze eisen bij mij wel:
"De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5)."
En dat betekent dus toch weer 400 Euro extra kosten, als ik de post van @MindBender lees. Dat wordt niet geëist bij de verzekering van Turien die ik via Van Tol aangeboden heb gekregen.
Daarmee lijkt AllSecur niet meer interessant, tenzij ik zo'n ding graag zou willen hebben. Heb ik nog niet echt over nagedacht.

En grote verschillen komen bij AllSecur naar voren als je bezig gaat met je eigen risico. Maar de berekening daarvan gaat zo traag, dat het haast lijkt of iemand dat handmatig aan het uitrekenen is.

Ook Allianz heeft deze tekst als extra eis voor diefstaldekking, echter na emailcontact met Tesla kreeg ik een certificaat betreffende de beveiliging/alarmering van Tesla zelf en ik heb gevraagd of dit voldoende is voor Allianz:

antwoord van Allianz:
Bij een Tesla mogen geen wijzigingen worden aangebracht anders dan door Tesla zelf. Om deze reden is daarom de afspraak gemaakt dat het optionele veiligheidspakket dat Tesla heeft voldoende is voor onze acceptatie. Dit pakket is vergelijkbaar met de oude SCM 3 beveiligingseis.
Ook moet de Tesla voorzien zijn van een uitgebreide beveiligingspakket, dit pakket zit tegenwoordig standaard op de auto (Model S en X)
Bij Tesla kunnen ze voor u kijken of de veiligheidspakket op uw auto zit of niet.
De meegestuurde certificaat is voldoende. Deze moet u wel zelf goed bewaren.

Ik begrijp dat het veiligheidspakket tegenwoordig standaard erbij zit, dus goed verzekering voor nieuwe Tesla's!
 
Ik denk dat Roy-Data terug jou ofwel gaat vertellen dat ze niets meer kunnen vinden (langer dan 3 jaar geleden) of ze komen met die 14 jaar op de proppen van het kenteken dat je voordat je Tesla reed had.

Voor zover ik weet registreerde CB niets in Roydata, en Delta-Lloyd volgens mij ook niet... Zonder data in roydata over de laatste 4 jaar ben je dus aan de gretigheid van de verzekeraars overgeleverd om jou als nieuwe klant te krijgen... (eufemistisch gezegd)
Inderdaad: Roy-data heeft niets geregistreerd. Maar bij Turien wisten ze me te melden dat ze 14 schadevrije jaren hebben geregistreerd. Waarom ze die dan niet meteen hebben meegenomen in het voorstel is mij een raadsel. Ik krijg een update. Blijft wel vreemd dat het basisbedrag bij mij zoveel hoger is dan bij anderen.
 
Postcode gerelateerde info, leeftijd, welstandsklasse, opleidingsniveau, huur-/koophuizen (WOZ-waarde), mediagedrag, leengedrag, politieke voorkeur.
En na invoering van de sleepwet ook met wie je zoal belt, e-mailt resp. appt.

Toevallig vandaag ook weer eens in de pers: Prijs autoverzekering kan 463 euro verschillen in dezelfde straat

Hmm ik moet eens een scriptje schrijven die uitprobeert welke straat/postcode het goedkoopst is bij ons in de stad, dan geef ik dat wel door als adres :)
 
Centraal beheer geeft online aan dat ik voor ongeveer mijn oude bedrag bij Assicuro bij hen mijn X kan verzekeren. Alleen om hem zakelijk te verzekeren moet ik bellen. Wellicht veranderd dat de zaak nog. Oh, en een eigen risico van 150 ipv 1000.



De premie zou voor mij € 4.164,77 bedragen per jaar. Dat is 1200 euro duurder dan Assicuro ná de verhoging. Noem ik alles behalve redelijk :)

Ik zal ook eens bij Centraal Beheer kijken wat de mogelijkheden zijn. Toch vreemd dat ik voor mijn S op een compleet andere premie uitkom. In mijn geval voor onbeperkte km's € 1769,-