Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Dat gerucht gaat al vier jaar rond, dus daar zou ik maar niet op wachten. Ze kunnen zich beter even concentreren op het werkend krijgen van bijvoorbeeld smart preconditioning, voordat ze aan iets nieuws beginnen.
Smart preconditioning? Nee joh, ik zou graag zien dat eerst alle prioriteit wordt gegeven aan automatische ruitenwissers op AP 2 auto's....
 
(23 schadevrije jaren en Classic MS 04-2014)

Offerte EAS:
€2000,-

Offerte AllSecur:
€1400,-
Nou dat nog eens een goede tip! Het was niet eens in me opgekomen dat dat natuurlijk ook kan. Al valt het verschil in mijn geval wat minder groot uit.

Ik kom met 9 schadevrije jaren, een gelijk eigen risico van €500, een inzittendenverzekering en vrije reparatiekeuze uit op €2313,72 per jaar, inclusief BTW, voor WA volledig casco. Dat tegen een Turien offerte van €2058,00 per jaar, exclusief BTW, voor een vergelijkbare dekking. Dus dat is dan zo'n €2490,00, een verschil van €177,00.

Maar het grote voordeel is: Geen eis voor spionageapparatuur (twv €400, die ik ook nog eens zelf moet betalen).
 
Nou dat nog eens een goede tip! Het was niet eens in me opgekomen dat dat natuurlijk ook kan. Al valt het verschil in mijn geval wat minder groot uit.

Ik kom met 9 schadevrije jaren, een gelijk eigen risico van €500, een inzittendenverzekering en vrije reparatiekeuze uit op €2313,72 per jaar, inclusief BTW, voor WA volledig casco. Dat tegen een Turien offerte van €2058,00 per jaar, exclusief BTW, voor een vergelijkbare dekking. Dus dat is dan zo'n €2490,00, een verschil van €177,00.

Maar het grote voordeel is: Geen eis voor spionageapparatuur (twv €400, die ik ook nog eens zelf moet betalen).

Weet je dat laatste zeker? Ik krijg namelijk rechts deze melding te zien:

De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5).
 
Volgens mij zijn (automatisch) werkende ruitenwissers een voorwaarde voor een goed werkende AP, ik denk dat die drie camera's achter de voorruit net zo'n last hebben van regen/sneeuw/hagel als een menselijke bestuurder...
Deze week nog door een flinke regen/ hagelbui heen gereden met AP2 maar dat doet de auto toch een stuk strakker dan dat ik zelf zou kunnen. Ik zag geen hand voor ogen maar de X ging er strak doorheen.
 
Volgens mij zijn (automatisch) werkende ruitenwissers een voorwaarde voor een goed werkende AP, ik denk dat die drie camera's achter de voorruit net zo'n last hebben van regen/sneeuw/hagel als een menselijke bestuurder...
Dit was vroeger inderdaad zo. AP1 ging uit bij hevige regen. Onlangs, met niet werkende ruitenwisser de ring rond Gent rond gereden in miezerige regen om nog in SeC Latem te geraken. AP deed het perfect. Ik zou het op zicht niet gekund hebben. Het was druk verkeer. Dus altijd een voorligger. Zelf zag ik enkel achterlichten en wazige strepen.
Wat wel opviel is dat ik op secundaire weg, bij stilstaande voorliggers aan de verkeerslichten, zelf de laatste remming moest doen. Ik denk dat AP op korte afstand overschakelt van radar naar optisch. Dat laatste lukte dus niet goed.
Edit: oei dit gaat off-topic. Besefte niet in welk draadje we bezig waren.
 
Ben ook even bezig geweest op de website van AllSecur.
Ze eisen bij mij wel:
"De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5)."
En dat betekent dus toch weer 400 Euro extra kosten, als ik de post van @MindBender lees. Dat wordt niet geëist bij de verzekering van Turien die ik via Van Tol aangeboden heb gekregen.
Daarmee lijkt AllSecur niet meer interessant, tenzij ik zo'n ding graag zou willen hebben. Heb ik nog niet echt over nagedacht.

En grote verschillen komen bij AllSecur naar voren als je bezig gaat met je eigen risico. Maar de berekening daarvan gaat zo traag, dat het haast lijkt of iemand dat handmatig aan het uitrekenen is.
 
Weet je dat laatste zeker? Ik krijg namelijk rechts deze melding te zien:
Ben ook even bezig geweest op de website van AllSecur.
Ze eisen bij mij wel:
"De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5)."

Jullie hebben gelijk; Daar moet ik vorige week overheen gelezen hebben, want ik krijg hier nu dezelfde melding. Ik neem aan dat het volgsysteem van Tesla niet voldoen...

En dat betekent dus toch weer 400 Euro extra kosten, als ik de post van @MindBender lees. Dat wordt niet geëist bij de verzekering van Turien die ik via Van Tol aangeboden heb gekregen.
Hm; De offerte die ik van EAS gekregen heb is ook van Turien, en die eisen bij mij wel een dergelijk systeem. Er wordt zelfs een 'aanbieding' gedaan voor een Lo-Jack systeem.
 
Prologatie van Turien binnen via PMP.
Valt alleszins mee en geen aanvullende alarmeis.
1F37C54F-BB9B-4AEB-9A4C-BB412ABA81CE.jpeg


Is maar vier tientjes meer dan vorig jaar; 2,75% dus.
 
Ik zal meteen zijn voorstel (topic) verhaal doen:

Moving Intelligence helpt mensen grip te krijgen op alles dat beweegt: van auto tot boot, van trailer tot container, van scooter tot werkmaterieel. Dit doen ze voor iedereen: multinational of middenstander, wagenparkbeheerder of trotse bezitter van een oldtimer. :D
Carmody de Marketeer!
 
  • Funny
Reactions: CJA Hulskamp
Prologatie van Turien binnen via PMP.
Valt alleszins mee en geen aanvullende alarmeis.
[..]
Is maar vier tientjes meer dan vorig jaar; 2,75% dus.

Dat ziet er heel netjes uit inderdaad. Ik begrijp alleen niets meer van al die verschillende offertes en tussenpersonen. De Turien offertes die ik in september kreeg zaten allemaal hoger, terwijl het bij mij om een lagere waarde zou gaan en meer schadevrije jaren. Oh ja, én een verplichte Lo-jack. Vanwaar die grote verschillen?
 
Omdat de verzekeraars en agenten geen forum hebben -zoals wij hier TMC- om onderling nette prijsafspraken te maken.
Zoals een goed georganiseerd kartel dat kan doen. Zover zijn ze nog niet en dus loont het om te shoppen en regelmatig over te stappen.
Opdat je maar een sterretje achter je naam krijgt te staan “prijsgevoelige klant en al eerder overgestapt”. Zo krijg je
(zelfs ongevraagd) scherpere aanbiedingen.