Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Marcel Borsje geeft aan dat VCN geen Tesla's meer verzekerd. Kan dus voorlopig uit het lijstje.

Inmiddels formeel rond en kan ik het met jullie delen. Mijn MX75D met CatPrijs 115.785 verzekerd voor €101,- per maand. All risk Ex BTW en eigen risico €350,-. Af fabriek alarm + Lo-Jack was de eis. 12 Jaren schadevrij. Na 2 maanden nu bevestigd. Loopt via mijn tussenpersoon Marcel Borsje in Berlicum. Doe er je voordeel mee. Bereikbaar op +31655737929.
 
Tsjonge jonge, wat een gedoe om een (normale, te betalen) verzekering voor een nieuwe Model S te krijgen! Ik ben sinds maandag bezig om een en ander uit te vissen. Morgen de auto ophalen maar de voortschrijdende tijd zorgt er zo langzamerhand voor dat ik onder druk beslissingen moet gaan nemen:-(

Koester je bestaande verzekering! En de wachtenden: dont wait, ga die verzekering alvast uitpluizen:-S
 
  • Funny
Reactions: TheSiemNL
Tsja wat is betaalbaar. Ik heb offertes van rond de EUR 2000,- per jaar (met 15 jaar schadevrij). Is een hoop geld, maar destijds heb ik voor mijn Audi A6 ook 1300,- per jaar betaald en die auto was toch een stuk goedkoper. Dus zo raar is het misschien allemaal niet.

Dure auto, dure verzekering.
 
Tsja wat is betaalbaar. Ik heb offertes van rond de EUR 2000,- per jaar (met 15 jaar schadevrij). Is een hoop geld, maar destijds heb ik voor mijn Audi A6 ook 1300,- per jaar betaald en die auto was toch een stuk goedkoper. Dus zo raar is het misschien allemaal niet.

Dure auto, dure verzekering.

2000!? Waar mag ik tekenen!? Ik heb een klein wagenparkje (gek op auto's punt nl). Daar zitten rare, bijzondere, waardevolle auto's tussen met hoge vermogens. Voor geen enkele heb ik zoveel moeite moeten doen danwel zoveel tegenwerking gekregen als voor de Tes. Ze willen je gewoon niet! (ook Allianz kwam met een wazig verhaal dat ik mijn (luizige) 8 schadevrije jaren niet vanuit privé naar zaak mee kon nemen. Ik moest helemaal opnieuw beginnen bij trede 0. De premie die er dan uit komt zal ik je besparen). Ik vrees dat ik bij insuremytesla uit ga komen...
 
2000!? Waar mag ik tekenen!? Ik heb een klein wagenparkje (gek op auto's punt nl). Daar zitten rare, bijzondere, waardevolle auto's tussen met hoge vermogens. Voor geen enkele heb ik zoveel moeite moeten doen danwel zoveel tegenwerking gekregen als voor de Tes. Ze willen je gewoon niet! (ook Allianz kwam met een wazig verhaal dat ik mijn (luizige) 8 schadevrije jaren niet vanuit privé naar zaak mee kon nemen. Ik moest helemaal opnieuw beginnen bij trede 0. De premie die er dan uit komt zal ik je besparen). Ik vrees dat ik bij insuremytesla uit ga komen...

Bij teslaverzekering.nl zit ik op een netto premie van ~1900,- per jaar. Dat is incl. bijtellingsbeschermer, maar zie zo 123 even niet of dat incl. nieuwwaardebescherming is.

Zie ook: Tesla verzekeringen landschap

1900,- lijkt als ik daar zo kijk 'normaal'.

Met 0 schadevrije jaren zou ik op 7500,- per jaar uitkomen :)

Ik zie nu overigens dat mijn offertes van insuremytesla.nl en teslaverzekering.nl uiteindelijk beide door Marsh worden geleverd. Zit toch 400,- premieverschil in op jaarbasis.
 
Tsjonge, wat een geld. Ik heb mijn S classic net als al mijn vorige auto’s alleen WA verzekerd. Paar honderd euro per jaar. Dat scheelt op de bedragen die ik hier lees zo’n 1.500 euro per jaar. Op een werkzaam leven is dat... ongeveer een nieuwe Model S.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
2000!? Waar mag ik tekenen!? Ik heb een klein wagenparkje (gek op auto's punt nl). Daar zitten rare, bijzondere, waardevolle auto's tussen met hoge vermogens. Voor geen enkele heb ik zoveel moeite moeten doen danwel zoveel tegenwerking gekregen als voor de Tes. Ze willen je gewoon niet! (ook Allianz kwam met een wazig verhaal dat ik mijn (luizige) 8 schadevrije jaren niet vanuit privé naar zaak mee kon nemen. Ik moest helemaal opnieuw beginnen bij trede 0. De premie die er dan uit komt zal ik je besparen). Ik vrees dat ik bij insuremytesla uit ga komen...
Raar verhaal. Zit ook bij Allianz en die hebben (weliswaar via een intermediair) de schadevrij jaren van mijn vrouw aan mijn auto toegekend, omdat haar auto dezelfde dag uit de verzekering ging. Zij is mijn oude S gaan rijden. Heb beide auto’s in de zaak.
 
Tsjonge, wat een geld. Ik heb mijn S classic net als al mijn vorige auto’s alleen WA verzekerd. Paar honderd euro per jaar. Dat scheelt op de bedragen die ik hier lees zo’n 1.500 euro per jaar. Op een werkzaam leven is dat... ongeveer een nieuwe Model S.
Dat klopt helemaal... maar dan moet je wel zelf het risico nemen om bij een schuldschade er zelf voor op te draaien. Voor een total loss word me dat te gek...
 
Tsjonge, wat een geld. Ik heb mijn S classic net als al mijn vorige auto’s alleen WA verzekerd. Paar honderd euro per jaar. Dat scheelt op de bedragen die ik hier lees zo’n 1.500 euro per jaar. Op een werkzaam leven is dat... ongeveer een nieuwe Model S.
Dat is alleen mogelijk wanneer je 'm bij aflevering volledig afrekent. Als je least zul je casco moeten verzekeren...
 
Heren, jullie zijn er maar druk mee. Mijn collega Gert-jan Rogmans (020-4969272) ook.
Ik weet dat hij momenteel met meer dan 50 Tesla's bezig is en om eerlijk te zijn, er wel veel, ze niet allemaal doet. Maar wil de nr 1 in Tesla's worden dus gaat tot het gaatje voor iedere Tesla. Vooral wil hij graag leren van iedere auto die hij niet doet wat hij had moeten doen om hem wel te verzekeren.
 
Heren, jullie zijn er maar druk mee. Mijn collega Gert-jan Rogmans (020-4969272) ook.
Ik weet dat hij momenteel met meer dan 50 Tesla's bezig is en om eerlijk te zijn, er wel veel, ze niet allemaal doet. Maar wil de nr 1 in Tesla's worden dus gaat tot het gaatje voor iedere Tesla. Vooral wil hij graag leren van iedere auto die hij niet doet wat hij had moeten doen om hem wel te verzekeren.
Volgens mij is Turien de grootste voor Tesla, maar cijfers heb ik niet. Ik heb er veel gesproken en waar het bij mij op mis ging is dat ik geen extra alarm in mijn Tesla wil. Als al die verzekeringsmaatschappijen vasthouden aan een achterhaalde standaard, dan lopen ze veel mis. Bij Turien is het standaard alarm (ook het simpele) met een LoJack voldoende.
Met het standaardalarm kan ik anderen toegang geven tot mijn Tesla mocht dat ooit nodig zijn, op afstand ontgrendelen en rij maar. Met een extra alarm gaat dat niet. In de praktijk komt dit waarschijnlijk nooit voor, maar dat het kan is fijn! Daarnaast wil niemand een alarm op een Tesla installeren omdat dit vrij pittig zou zijn ivm de electrificatie van alles.
Een ander puntje is de transparantie qua prijs. Ik heb via meerdere partijen een verzekering van Turien aangeboden gekregen en allemaal hadden ze een verschillende prijs.

Als hij dus de grootste wil worden op Tesla gebied, dan moet hij goede voorwaarden hebben die duidelijk zijn. Daarnaast een goede prijs! In januari 2019 mag hij contact met me opnemen ;-) dan prolongeert mijn verzekering weer.
 
Hallo allemaal,

Net vol trosts een occasion 2015 MS P85 besteld via Tesla. Ik ben een beetje door dit draadje heen gebrowsed, maar het is nogal veel he :)

Hebben jullie nog een goede suggestie voor een verzekeraar(s) die geen Klasse 5 beveiliging eisen voor een 2015 model (zal moeilijk worden vrees ik)? Voor mij betreft het een prive auto, geen zakelijke kilometers. 115K catalogus waarde / 15 schadevrije jaren.
 
Hallo allemaal,

Net vol trosts een occasion 2015 MS P85 besteld via Tesla. Ik ben een beetje door dit draadje heen gebrowsed, maar het is nogal veel he :)

Hebben jullie nog een goede suggestie voor een verzekeraar(s) die geen Klasse 5 beveiliging eisen voor een 2015 model (zal moeilijk worden vrees ik)? Voor mij betreft het een prive auto, geen zakelijke kilometers. 115K catalogus waarde / 15 schadevrije jaren.
Premies hangen per verzekeraar zeer sterk van je leeftijd en locatie af, en ook de beveiligingseisen zijn zowat per offerte anders lijkt het wel. Je ontkomt er niet aan om zelf een rits offertes op te vragen voor jouw situatie.
Lees de laatste 5 tot 10 pagina's van dit draadje door, daar zijn wat lijstjes met verzekeraars langsgekomen die je zou kunnen benaderen (ik zou de zoekfunctie nu moeten gebruiken om de juiste posts erbij te zoeken maar dat laat ik eventjes aan jou over want dat gaat van mijn leestijd op dit forum af :p:D).
Sommige verzekeraars nemen genoegen met af fabriek alarm in combinatie met een Lojack, zie de lijstjes...