Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom bij Allianz niet verder dan € 2400 per jaar. Carmeleon zit op € 1400 per jaar. Waar zit het verschil dan in (8 schadevrije jaren, 20k per jaar)

Hier ook; tot nu toe geeft Allianz en Carmeleon mij de voordeligste polis met niet al te gekke voorwaarden.

Hier ook. Mijn 100D zou via PMP Duurzaamverzekering rond de EUR 2300 per jaar kosten en via Carmeleon EUR 1476,00

Nu moet er een LoJack in, prima, doe ik dat eenmalig, maar dat grote verschil kan ik zelf niet verklaren.
 
Ik ben leverancier van onderdelen die bij lo-jack gebruikt worden. Ze zijn zeker niet een middel wat zorgt voor het onmogelijk maken van diefstal maar het systeem zit wel echt goed in elkaar. Nadeel is alleen dat er nog te weinig mensen zijn om een diefstal op te sporen (die de apparatuur daarvoor hebben)

In mijn ogen is het wel superieur aan alle andere tracking systemen inclusief de standaard aanwezig in auto systemen.
 
Tja... dan toch een rare club die ANWB. Zeggen dat ze elektrisch rijden promoten, maken Tesla-eigenaren blij met een dode mus omdat ze een superscherpe premie tonen op hun calculator, en als je dan de volgende stap wilt zetten verzekeren ze hem niet. :mad:

En zo wilde de KNMV (koninklijke Nederlandsche Motorrijders vereniging)
mijn motor op de zaak voor woon werk verkeer niet verzekeren.
De enige belangen die ze behartigen zijn toch echt de eigen belangen :-(
 
En zo wilde de KNMV (koninklijke Nederlandsche Motorrijders vereniging)
mijn motor op de zaak voor woon werk verkeer niet verzekeren.
De enige belangen die ze behartigen zijn toch echt de eigen belangen :-(

Mijn zoon wilde zijn motor alleen WA verzekeren.
Dat wilde ze alleen doen als hij een opgaaf deed van zijn spaargelden want dat kan alleen als je bij een total loss in staat bent om dit verlies te dragen.....:eek:

Dat was dan ook een reden om met een wijde boog om de KNMV heen te lopen.;)
 
  • Funny
Reactions: XvoorX
Ik ben leverancier van onderdelen die bij lo-jack gebruikt worden. Ze zijn zeker niet een middel wat zorgt voor het onmogelijk maken van diefstal maar het systeem zit wel echt goed in elkaar. Nadeel is alleen dat er nog te weinig mensen zijn om een diefstal op te sporen (die de apparatuur daarvoor hebben)

In mijn ogen is het wel superieur aan alle andere tracking systemen inclusief de standaard aanwezig in auto systemen.

En toch blijkt dat niet alle verzekeraars de lofjack accepteren als een goedgekeurd voertuigvolgsysteem. Ik moet voor mijn verzekering een voertuigvolgsysteem plaatsen, maar de lofjack wordt niet geaccepteerd, de mi9 ook niet (zo lijkt het).
Welk alternatief kunnen jullie dan aanbevelen?
 
En toch blijkt dat niet alle verzekeraars de lofjack accepteren als een goedgekeurd voertuigvolgsysteem. Ik moet voor mijn verzekering een voertuigvolgsysteem plaatsen, maar de lofjack wordt niet geaccepteerd, de mi9 ook niet (zo lijkt het).
Welk alternatief kunnen jullie dan aanbevelen?

Het lijkt mij slimmer om contact op te nemen met de verzekeraar wat de lijst is van geaccepteerde voertuigvolgsystemen. Wel vreemd, want Lojack is wel zo'n beetje de meeste geaccepteerde naar mijn idee.
 
Het lijkt mij slimmer om contact op te nemen met de verzekeraar wat de lijst is van geaccepteerde voertuigvolgsystemen. Wel vreemd, want Lojack is wel zo'n beetje de meeste geaccepteerde naar mijn idee.

Dat begreep ik ook van de dealer, maar blijkbaar denkt Interpolis daar anders over... ze sturen me met een kluitje het riet in - ik moet maar kijken op de site van VBV-SCM. Die site puilt ook niet echt uit van bruikbare links...
 
Dat begreep ik ook van de dealer, maar blijkbaar denkt Interpolis daar anders over... ze sturen me met een kluitje het riet in - ik moet maar kijken op de site van VBV-SCM. Die site puilt ook niet echt uit van bruikbare links...
Dan moet je echt een los alarm in laten bouwen die de ontsteking onderbreekt, die heb je niet bij Tesla dus dan moet je echt iets in het systeem laten bouwen en dat vind tesla weer niet zo leuk (en je krijgt een losse AB extra) ik denk dus dat je beter een andere verzekering kunt zoeken om het jezelf makkelijker en beter te maken.

Verder heb ik trouwens met met Lo-jack hoor, ik heb een bedrijf in draadloze communicatie en ik verzorg antennemateriaal voor hun.
 
Dat begreep ik ook van de dealer, maar blijkbaar denkt Interpolis daar anders over... ze sturen me met een kluitje het riet in - ik moet maar kijken op de site van VBV-SCM. Die site puilt ook niet echt uit van bruikbare links...

Ze hebben op de site een wizard die je kunt doorlopen, daar komen veel volgsystemen uit, ik zie inderdaad wel dat Lojack daar ontbreekt in ieder geval als je voor een auto van het merk Tesla kiest.

Goedgekeurde systemen
 
Dat begreep ik ook van de dealer, maar blijkbaar denkt Interpolis daar anders over... ze sturen me met een kluitje het riet in - ik moet maar kijken op de site van VBV-SCM. Die site puilt ook niet echt uit van bruikbare links...
]

Heb je de algemene voorwaarden van de autoverzekering van Interpolis gezien? Daar staat in dat Tesla geen voertuigvolgsysteem (anders dan dat van Tesla zelf) nodig is. Een aantal posts terug liep ik tegen hetzelfde aan en ben gaan zoeken in de AV naar aanleiding van een reactie van hier. Ik heb alleen nog niet gebeld daarna. Ik ben benieuwd wat ze jou vertellen.
 

Attachments

  • Screen Shot 2018-07-19 at 14.38.44.png
    Screen Shot 2018-07-19 at 14.38.44.png
    195.8 KB · Views: 58
]

Heb je de algemene voorwaarden van de autoverzekering van Interpolis gezien? Daar staat in dat Tesla geen voertuigvolgsysteem (anders dan dat van Tesla zelf) nodig is. Een aantal posts terug liep ik tegen hetzelfde aan en ben gaan zoeken in de AV naar aanleiding van een reactie van hier. Ik heb alleen nog niet gebeld daarna. Ik ben benieuwd wat ze jou vertellen.

Precies, maar bij andere wordt er nu gezegd dat er er toch een separaat volgsysteem in moet.
Bij mij niet. Ik heb de polis gewoon geaccepteerd gekregen op deze voorwaarden.
 
]

Heb je de algemene voorwaarden van de autoverzekering van Interpolis gezien? Daar staat in dat Tesla geen voertuigvolgsysteem (anders dan dat van Tesla zelf) nodig is. Een aantal posts terug liep ik tegen hetzelfde aan en ben gaan zoeken in de AV naar aanleiding van een reactie van hier. Ik heb alleen nog niet gebeld daarna. Ik ben benieuwd wat ze jou vertellen.

Dat is zeker interessant. Maar als ik in de algemene voorwaarden kijk, kom ik dit niet tegen. Heb je een link naar het document? Rijd je zakelijk of privé?