Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Financial Lease voorwaarden stellen vaak een all risk autoverzekering verplicht. Bij jouw Financial Lease maatschappij niet?
Ik heb het via Tesla gedaan (dus: de Lage Landen)
Tot mijn verbazing was ik geheel vrij, zei de verkoper. Misschien is dat typisch Amerikaans?

In 2004 huurde ik in Washington een Jaguar, om mee naar Dalton (Ohio) te rijden, totaal zo'n 2.000 kilometer heen en weer. "Do you really want to drive the Jag without any insurance, sir?” vroeg de medewerker van Sixt, toen hij de verzekeringsopties had uitgelegd. Ik heb toen toch maar de WA dekking genomen :rolleyes:
 
Ik heb een keer, door Tesla zelf veroorzaakt, te maken gehad met aanrijdingsschade. Kosten 11.000 euro excl. BTW, exclusief waardevermindering van rond 1.100 euro ex. BTW.
Schade is mooi gerepareerd door een Tesla geautoriseerde hersteller.
Zou ik zelf voor de schade opdraaien dan zou ik niet naar een van de door Tesla aangestelde reparatiebedrijven zijn gegaan.
Deze bedrijven vervangen alleen delen en spuiten die. Uitdeuken wordt niet of nauwelijks gedaan.
Mijn schade, ik weet iets van autoschade, zou door een niet-Tesla schadebedrijf voor rond 5 mille zijn gerepareerd.

1 (9).jpg
 
  • Informative
Reactions: CL600 and PaulusdB
Ik heb een keer, door Tesla zelf veroorzaakt, te maken gehad met aanrijdingsschade. Kosten 11.000 euro excl. BTW, exclusief waardevermindering van rond 1.100 euro ex. BTW.
Schade is mooi gerepareerd door een Tesla geautoriseerde hersteller.
Zou ik zelf voor de schade opdraaien dan zou ik niet naar een van de door Tesla aangestelde reparatiebedrijven zijn gegaan.
Deze bedrijven vervangen alleen delen en spuiten die. Uitdeuken wordt niet of nauwelijks gedaan.
Mijn schade, ik weet iets van autoschade, zou door een niet-Tesla schadebedrijf voor rond 5 mille zijn gerepareerd.

View attachment 333294
Wat zou er zijn uitgedeukt dan aan jouw auto Wim? Deze motorkap?
 
Wat zou er zijn uitgedeukt dan aan jouw auto Wim? Deze motorkap?
De motorkap zou waarschijnlijk wel vervangen zijn. Die grote vlakken krijgt ook een ervaren reparateur niet makkelijk strak zonder een te dikke laag epoxyplamuur.
De 'bumper' en dragende delen waren wat vervormd.
Die hoefden n.m.m. niet vervangen te worden. Ook een koplamp, niet meer dan een krasje, is vervangen.
Dan zijn er enkele ultrasoon sensoren vervangen.
 
De motorkap zou waarschijnlijk wel vervangen zijn. Die grote vlakken krijgt ook een ervaren reparateur niet makkelijk strak zonder een te dikke laag epoxyplamuur.
De 'bumper' en dragende delen waren wat vervormd.
Die hoefden n.m.m. niet vervangen te worden. Ook een koplamp, niet meer dan een krasje, is vervangen.
Dan zijn er enkele ultrasoon sensoren vervangen.
Die motorkap ziet er getordeerd en gebogen uit, om daar iets van te maken heb je veel tijd en arbeid nodig. Om te zorgen dat er geen gekke kieren tussen de plaatdelen komen is het logisch dat ze die vervangen hebben, een laag plamuur zou niet voldoende geweest zijn denk ik.

Ik snap je punt wel, dat het goedkoper kan, maar sommige dingen is het wel heel lastig om het echt perfect te krijgen. Een plastic bumper die een beetje vervormd is, kan echt veel werk zijn om strak te krijgen.
Als het mijn auto was, zou ik juist blij zijn met een nieuwe bumper ipv een herstelde, zelfde voor die koplamp en die motorkap. Helemaal aangezien de schade niet door jou veroorzaakt was.
Alternatief om het goedkoper te krijgen, is denk ik originele gebruikte onderdelen met de juiste pasvorm, maar ja er zijn nog niet zo heel veel gebruikte onderdelen...
 
Vrijdag jl nieuwe MS opgehaald in Tilburg. Had in juli een offerte opgevraagd. 1503,00 incl BTW bij 21 schadevrije jaren. 5 jaar nieuwwaarde, inzittende en rechtsbijstandsverzekering en fiscale bijtellingsbeschermer. Helaas was men er achter gekomen dat Carmeleon tov andere aanbieders "goedkoop" is, dus nu zelfde verzekering 1756,-/jaar :rolleyes:
Nog steeds geen slechte deal.
 
Ik heb het via Tesla gedaan (dus: de Lage Landen)
Tot mijn verbazing was ik geheel vrij, zei de verkoper. Misschien is dat typisch Amerikaans?

Zei de verkoper... de voorwaarden zeggen inderdaad het volgende;
  1. Dan is Lessor bevoegd, doch niet verplicht, om in eigen naam en als enige begunstigde een verzekering af te sluiten om de schade aan het Object te verzekeren.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Zei de verkoper... de voorwaarden zeggen inderdaad het volgende;
  1. Dan is Lessor bevoegd, doch niet verplicht, om in eigen naam en als enige begunstigde een verzekering af te sluiten om de schade aan het Object te verzekeren.
Mijn voorwaarden bij De Lage Landen zijn nog duidelijker.
“Klant is verplicht het object te verzekeren tegen de meest uitgebreide dekking”.

Lessor is overigens de Leasemaatschappij.
 
Ik heb zojuist gebeld met Centraal Beheer en daar is de regel inderdaad dat als de auto op de balans staat, dan moet die ook zakelijk verzekerd worden. Nu kun je wellicht wel particulier die auto verzekeren, maar je zal niet de eerste zijn die niet aan de voorwaarden voldoet en bij schade het deksel op de neus krijgt. Ik ga dus maar voor een zakelijk verzekering, ondanks dat die fors duurder is (en je ook nog eens excl. btw verzekerd).

Wel interessant is dat er bij de consumenten-tak een klasse 4/5 VBV/SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem moet worden ingebouwd, maar bij de zakelijke tak is dat niet nodig. Er werd wel opgemerkt dat er een notitie stond dat een dergelijk voertuigvolgsysteem problemen kan opleveren bij een Tesla S (motormanagement). Ik heb dit topic redelijk uitvoerig doorgelezen, maar daarover lees ik helemaal niets.

Een LoJack doet toch verder ook niet zo gek veel en staat toch los van de hele auto?