Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Interpolis is de enige verzekeraar zover ik weet die een aparte clausule voor Tesla heeft inzake het alarm. Deze verzekering heb ik gekozen mede doordat het fabrieksalarm gewoon geaccepteerd wordt zonder bij bepalingen of installatie's van lojack systemen. Ik zit er voor ongeveer 1700 p/j. (22 schadevrije jaren).
 
Interpolis is de enige verzekeraar zover ik weet die een aparte clausule voor Tesla heeft inzake het alarm. Deze verzekering heb ik gekozen mede doordat het fabrieksalarm gewoon geaccepteerd wordt zonder bij bepalingen of installatie's van lojack systemen. Ik zit er voor ongeveer 1700 p/j. (22 schadevrije jaren).
Kan je deze verzekering afsluiten als ZZP'er (auto staat dus op het bedrijf)?
 
Interpolis is de enige verzekeraar zover ik weet die een aparte clausule voor Tesla heeft inzake het alarm. Deze verzekering heb ik gekozen mede doordat het fabrieksalarm gewoon geaccepteerd wordt zonder bij bepalingen of installatie's van lojack systemen. Ik zit er voor ongeveer 1700 p/j. (22 schadevrije jaren).

Allsecur vereist ook geen aanvullend alarm voor de Tesla. Het staat er wel als je een calculatie doet, maar telefonisch gaven ze aan dat de Tesla gewoon geaccepteerd word met het af-fabriek alarm.
 
Allsecur accepteerde mij inderdaad ook zonder extra alarm eisen. Met 6 schadevrijejaren en een eigen risico van 1000 euro kwam ik uit op € 159,15 per maand bij ongebeperkt aantal kilometers.

Maar OHRA was voor mij de goedkoopste, met € 89,22 per maand.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Schumpeter
Tijdens het doorlezen van de laatste 2/3 pagina's van dit topic vielen mij 3 onderwerpen op waar ik iets over te melden heb :)

Ik ben verzekerd bij van Lanschot Chabot (die hebben de verzekering bij Delta Lloyd geloof ik), premie bijna €400 per kwartaal, WA + Casco.
Catalogus waarde €100.400. Geen eigen risico (mits erkende hersteller), BM trede 18 (80%) en schadevrije jaren 10 (ik kwam uit lease, dit is geschat volgens mij op basis van Lease Maatschappij informatie, kreeg niet helemaal duidelijk hoe, want ik had wel recent parkeerschades gehad, dus ik ben niet verder gaan graven :))

- Zakelijke/privé verzekering. Bij mijn verzekering is er blijkbaar geen onderscheid en wordt zakelijk en privé als 1 soort gebruik gezien. Andere soorten zijn verhuur en personenvervoer tegen betaling. Apart dat ik hier een aantal keren lees dat je voor zakelijk echt een aparte verzekering moet afsluiten.

- Installatie van een extra voertuigvolgsysteem was niet nodig, maar ik moest wel een verklaring van Tesla overleggen over de alarm features die in de auto aanwezig zijn, daar is blijkbaar een standaard formulier van Tesla voor.

- Een parkeerschade van €1500 ex BTW doet mij terugvallen van trede 18 (80%) naar trede 13 (75%) en schadevrij van 10 naar 5 jaar.
In 2 jaar ben ik terug op het niveau van 80% korting en heb dan €600 extra premie betaald over die 2 jaar.
Dat lijkt een goede deal, maar ik lees hier toch iets te vaak dat je de schade meestal beter zelf kan betalen. Ik kan nog steeds anders beslissen.

Misschien heb ik gewoon een hele goede/goedkope verzekering en mijn schade afhandeling ervaringen zijn echt heel goed uit het verleden met (andere) privé auto's.
 
Last edited:
In het doorlezen van de laatste 2/3 pagina's hier zijn er 3 onderwerpen waar ik iets over te melden heb :)

Ik ben verzekerd bij van Lanschot Chabot (die hebben de verzekering bij Delta Lloyd geloof ik), premie bijna €400 per kwartaal, WA + Casco.
Catalogus waarde €100.400. Geen eigen risico (mits erkende hersteller), BM trede 18 (80%) en schadevrije jaren 10 (ik kwam uit lease, dit is geschat volgens mij op basis van Lease Maatschappij informatie, kreeg niet helemaal duidelijk hoe, want ik had wel recent parkeerschades gehad, dus ik ben niet verder gaan graven :))

- Zakelijke/privé verzekering. Bij mijn verzekering is er blijkbaar geen onderscheid en wordt zakelijk en privé als 1 soort gebruik gezien. Andere soorten zijn verhuur en personenvervoer tegen betaling. Apart dat ik hier een aantal keren lees dat je voor zakelijk echt een aparte verzekering moet afsluiten.

- Installatie van een extra voertuigvolgsysteem was niet nodig, maar ik moest wel een verklaring van Tesla overleggen over de alarm features die in de auto aanwezig zijn, daar is blijkbaar een standaard formulier van Tesla voor.

- Een parkeerschade van €1500 ex BTW doet mij terugvallen van trede 18 (80%) naar trede 13 (75%) en schadevrij van 10 naar 5 jaar.
In 2 jaar ben ik terug op het niveau van 80% korting en heb dan €600 extra premie betaald over die 2 jaar.
Dat lijkt een goede deal, maar ik lees hier toch iets te vaak dat je de schade meestal beter zelf kan betalen. Ik kan nog steeds anders beslissen.

Misschien heb ik gewoon een hele goede/goedkope verzekering en mijn schade afhandeling ervaringen zijn echt heel goed uit het verleden met (andere) privé auto's.

Je moet bij de afweging ook de extra besparing meenemen als je de volgende vijf jaar een lagere premie gaat betalen als gevolg van een groter aantal schadevrije jaren. Als je na twee jaar mogelijk weer op het maximum zit, dan speelt het niet en kun je profijtelijk claimen.
 
  • Like
Reactions: pvandamcom
Ja, het lijkt dat ik inderdaad in 2 jaar weer op maximum zit (nu ook), maar ik ga het zeker nog even uitzoeken, bedankt!
Je moet bij de afweging ook de extra besparing meenemen als je de volgende vijf jaar een lagere premie gaat betalen als gevolg van een groter aantal schadevrije jaren. Als je na twee jaar mogelijk weer op het maximum zit, dan speelt het niet en kun je profijtelijk claimen.

Daar heeft de verzekering zich dan wel weer flexibel opgesteld dat als ik nog een (grotere) schade krijg, ik nog mag kiezen om de eerdere (goedkopere) schade later zelf te betalen. Zal wel een tijds limiet aan zitten, dus dat is ook nog een overweging.
Schade is al gerepareerd, heb 2 offertes gehad, beide ongeveer hetzelfde en was zeer tevreden over de reparatie/aanpak van ABS Splinter. Auto was 3 maanden oud, was niet echt op zoek naar "goedkoper", vooral naar de beste. Wel een goede tip, die vergelijking mogelijkheid kende ik nog niet, ga ik zeker eens naar kijken. Maar ik denk dat ik de volgende keer toch wel weer naar ABS Splinter wil met hun leen Tesla :)

Omgekeerd geldt ook... als je er nog een schade bij krijgt, bijvoorbeeld EUR 10.000 of meer, val je direct naar 0 schadevrije jaren en heel veel meer premie betalen. Is die EUR 1.500 al definitief (al gemaakt)? Wellicht bij een andere schadehersteller goedkoper te maken, bijvoorbeeld via de app fixico.
 
Maar OHRA was voor mij de goedkoopste, met € 89,22 per maand.
Helaas wordt uw aanvraag voor een
premieberekening niet geaccepteerd.
Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:

Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog

"Heb je een vraag? Bekijk de veelgestelde vragen op www.ohra.nl/auto
 
Helaas wordt uw aanvraag voor een
premieberekening niet geaccepteerd.
Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:

Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog

"Heb je een vraag? Bekijk de veelgestelde vragen op www.ohra.nl/auto
Ik kom op:

xtra informatie
Extra informatie over onze beveiligingsnormen

U bent alleen verzekerd tegen diefstal of diefstal van onderdelen, inbraak en joyriding als uw auto:

  • Minimaal een VbV/SCM alarmsysteem heeft met een hellingshoekdetectie;
  • Of minimaal een VbV/SCM klasse 3 alarmsysteem heeft;
  • Of een alarmsysteem heeft dat in de fabriek is ingebouwd. Dit alarmsysteem moet minimaal gelijkwaardig zijn aan een VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie of een VbV/SCM klasse 3 alarmsysteem.
Ook moet uw auto:

  • Een VbV/SCM-voertuigvolgsysteem hebben. Dit systeem voldoet samen met het alarmsysteem minimaal aan de eisen van VbV/SCM klasse 4. U heeft een contract met een gecertificeerde Particuliere Alarm Centrale (PAC);
  • Of een VbV/SCM-voertuigsysteem (VVS of VVS PLUS) hebben. U heeft een contract met een gecertificeerde Particuliere Alarm Centrale (PAC);

Dus wel een lojack-achtig iets. En dan een premie van 156 euro pm (MX met 12 schadevrije jaren)

Overigens vraagt ook Delta loyd (=Nationale nederlanden) een voertuigvolgsysteem:
Beveiligingssysteem bij WA Extra en WA Casco vereist
Voor uw auto geldt dat deze met een alarm met hellingshoekdetectie en voertuigvolgsysteem moet zijn uitgerust volgens de eisen van VbV.
 
Last edited:
Helaas wordt uw aanvraag voor een
premieberekening niet geaccepteerd.
Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:

Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog

"Heb je een vraag? Bekijk de veelgestelde vragen op www.ohra.nl/auto

Ik gok dat je geen model S 75D hebt?
 
Juist Klaas, last minute overgestapt, voorraad 100D. Wel een S. Lijkt erop dat het Carmeleon moet worden. Ik ga nog even kijken bij NN via ING. Turien komt ruim 800 euro hoger uit, fors meer ook dan waarvoor ik tot nu toe verzekerd werd. Voor Interpolis via Rabobank krijg je geen premieberekening als je niet eerst al een rekening hebt. :confused: