You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan je deze verzekering afsluiten als ZZP'er (auto staat dus op het bedrijf)?Interpolis is de enige verzekeraar zover ik weet die een aparte clausule voor Tesla heeft inzake het alarm. Deze verzekering heb ik gekozen mede doordat het fabrieksalarm gewoon geaccepteerd wordt zonder bij bepalingen of installatie's van lojack systemen. Ik zit er voor ongeveer 1700 p/j. (22 schadevrije jaren).
Interpolis is de enige verzekeraar zover ik weet die een aparte clausule voor Tesla heeft inzake het alarm. Deze verzekering heb ik gekozen mede doordat het fabrieksalarm gewoon geaccepteerd wordt zonder bij bepalingen of installatie's van lojack systemen. Ik zit er voor ongeveer 1700 p/j. (22 schadevrije jaren).
Daar had ik nog geen premie berekening gedaan maar op basis van de premie die er uit komt begrijp ik ook dat ze het standaard alarm prima vinden.Allsecur
En dat zonder verlengde nieuwwaardedekking...Daar had ik nog geen premie berekening gedaan maar op basis van de premie die er uit komt begrijp ik ook dat ze het standaard alarm prima vinden.
243 EUR voor 13 schadevrije jaren met 15-20k kilometers.... best hoog
In het doorlezen van de laatste 2/3 pagina's hier zijn er 3 onderwerpen waar ik iets over te melden heb
Ik ben verzekerd bij van Lanschot Chabot (die hebben de verzekering bij Delta Lloyd geloof ik), premie bijna €400 per kwartaal, WA + Casco.
Catalogus waarde €100.400. Geen eigen risico (mits erkende hersteller), BM trede 18 (80%) en schadevrije jaren 10 (ik kwam uit lease, dit is geschat volgens mij op basis van Lease Maatschappij informatie, kreeg niet helemaal duidelijk hoe, want ik had wel recent parkeerschades gehad, dus ik ben niet verder gaan graven )
- Zakelijke/privé verzekering. Bij mijn verzekering is er blijkbaar geen onderscheid en wordt zakelijk en privé als 1 soort gebruik gezien. Andere soorten zijn verhuur en personenvervoer tegen betaling. Apart dat ik hier een aantal keren lees dat je voor zakelijk echt een aparte verzekering moet afsluiten.
- Installatie van een extra voertuigvolgsysteem was niet nodig, maar ik moest wel een verklaring van Tesla overleggen over de alarm features die in de auto aanwezig zijn, daar is blijkbaar een standaard formulier van Tesla voor.
- Een parkeerschade van €1500 ex BTW doet mij terugvallen van trede 18 (80%) naar trede 13 (75%) en schadevrij van 10 naar 5 jaar.
In 2 jaar ben ik terug op het niveau van 80% korting en heb dan €600 extra premie betaald over die 2 jaar.
Dat lijkt een goede deal, maar ik lees hier toch iets te vaak dat je de schade meestal beter zelf kan betalen. Ik kan nog steeds anders beslissen.
Misschien heb ik gewoon een hele goede/goedkope verzekering en mijn schade afhandeling ervaringen zijn echt heel goed uit het verleden met (andere) privé auto's.
Je moet bij de afweging ook de extra besparing meenemen als je de volgende vijf jaar een lagere premie gaat betalen als gevolg van een groter aantal schadevrije jaren. Als je na twee jaar mogelijk weer op het maximum zit, dan speelt het niet en kun je profijtelijk claimen.
Omgekeerd geldt ook... als je er nog een schade bij krijgt, bijvoorbeeld EUR 10.000 of meer, val je direct naar 0 schadevrije jaren en heel veel meer premie betalen. Is die EUR 1.500 al definitief (al gemaakt)? Wellicht bij een andere schadehersteller goedkoper te maken, bijvoorbeeld via de app fixico.
Helaas wordt uw aanvraag voor eenMaar OHRA was voor mij de goedkoopste, met € 89,22 per maand.
Ik kom op:Helaas wordt uw aanvraag voor een
premieberekening niet geaccepteerd.
Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:
Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog
"Heb je een vraag? Bekijk de veelgestelde vragen op www.ohra.nl/auto
Helaas wordt uw aanvraag voor een
premieberekening niet geaccepteerd.
Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:
Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog
"Heb je een vraag? Bekijk de veelgestelde vragen op www.ohra.nl/auto