Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Thanks, maar zij vroegen voor de 3 - 230 euro per maand. Durf het niet eens te proberen met de X.
Yep insuremytesla 221 euro per maand, ik kijk wel verder ;)
Dat kan toch niet kloppen? Dat een M3 P bij hen duurder is dan een (tweedehands, maar toch) MX P100D? Was die 230,- niet de bruto premie? Meer mensen zijn daardoor op het verkeerde been gezet.
 
Ik moet onze X p100d verzekeren en wil geen lojack. Aanbevelingen? Ik kom de gekste premies tegen 550 euro per maand bij diks, goedkoopste is allsecur met 150 euro tot nu toe.
Ik zag eerst ook op tegen een Lojack. Maar als je rekening houdt met de investering in de Lojack (ik heb 5 jaar abo genomen) en die afschrijft over een aantal jaat, dan is een verzekering met Lojack per saldo voordeliger.
Daarbij heb je de aanvullenbde zekerheid van de Lojack, waar je in het gebruik geen last van hebt. Je hoeft alleen wat gegevens in je smartphone te zetten die je bij de hand moet hebben als de auto gestolen is.
De Lojack is een stukje electronica dat onzichtbaar wordt gemonteerd.
 
Ik zag eerst ook op tegen een Lojack. Maar als je rekening houdt met de investering in de Lojack (ik heb 5 jaar abo genomen) en die afschrijft over een aantal jaat, dan is een verzekering met Lojack per saldo voordeliger.
Daarbij heb je de aanvullenbde zekerheid van de Lojack, waar je in het gebruik geen last van hebt. Je hoeft alleen wat gegevens in je smartphone te zetten die je bij de hand moet hebben als de auto gestolen is.
De Lojack is een stukje electronica dat onzichtbaar wordt gemonteerd.

Allsecur eist geen lojack (bevestiging ook per mail gehad) en de premie is veel lager dan alle andere die ik heb benaderd.

Keuze is snel gemaakt voor de X p100d:
Allsecur 133 per maand en dagelijks opzegbaar
Insuremytesla 170
Eas 160
Klaverblad 220
Carmeleon 160 en lojack eis
De rest was of veel hoger of willen geen tesla. Hoogste premie was 550 euro per maand :mad:
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Allsecur eist geen lojack (bevestiging ook per mail gehad) en de premie is veel lager dan alle andere die ik heb benaderd.

Keuze is snel gemaakt voor de X p100d:
Allsecur 133 per maand en dagelijks opzegbaar
Insuremytesla 170
Eas 160
Klaverblad 220
Carmeleon 160 en lojack eis
De rest was of veel hoger of willen geen tesla. Hoogste premie was 550 euro per maand :mad:
Als ik voor de Model 3 kijk bijnAllSecur zie ik dat ze een SCM-alarm eisen. Daarmee wordt het einde oefening met ze want dat bestaat niet op de M3. De X heeft dat geloof ik wel, daar heb je dan geluk mee.
 
Als ik voor de Model 3 kijk bijnAllSecur zie ik dat ze een SCM-alarm eisen. Daarmee wordt het einde oefening met ze want dat bestaat niet op de M3. De X heeft dat geloof ik wel, daar heb je dan geluk mee.

Darn, zie dat nu ook. Was van plan daar te gaan verzekeren (loopt m'n huidige verzekering ook), maar nu inderdaad:

"De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5)."

Ga Ff ook naar model 3 verzekering draadje zetten.
 
@JPDeckers @MarcoB

Je moet ze bellen en vragen om een bevestiging per mail. Ik had de 3 ook daar eerst verzekerd. Voor tesla vragen ze geen extra beveiliging, maar dat staat niet expliciet vermeld op de site of de voorwaarden.

Dit is wat wij per mail kregen:

Bij deze zoals besproken de bevestiging dat bij de Tesla model X het uitgebreide beveiligingspakket van Tesla standaard ingebouwd zit en dat dit voor Allsecur voldoende is voor de diefstaldekking.
 
  • Informative
Reactions: JPDeckers
Voor mij is het insuremytesla geworden.
Want de beste dekking, geen lojack en een lage premie (je moet even beter kijken, de schadevrij korting wordt pas op het eind verwerkt).
Ik heb 27 jaar schadevrij, premie onder de € 100 pm.
Die bijtellingsverzekering werd me trouwens afgeraden, omdat die bijtelling nu toch voor de komende jaren vast ligt. Net als dubbele inzittenden verzekering (ongevallen en schade).
Bel dus even voor advies.
 
Voor mij is het insuremytesla geworden.
Want de beste dekking, geen lojack en een lage premie (je moet even beter kijken, de schadevrij korting wordt pas op het eind verwerkt).
Ik heb 27 jaar schadevrij, premie onder de € 100 pm.
Die bijtellingsverzekering werd me trouwens afgeraden, omdat die bijtelling nu toch voor de komende jaren vast ligt. Net als dubbele inzittenden verzekering (ongevallen en schade).
Bel dus even voor advies.

Ik had juist gebeld met ze, maar voor ons is de goedkoopste versie met 750 eigen risico, 170 per maand en 125000 waarde van de auto ook nog eens, anders was het 230euro. Allsecur heeft zelfde dekking en 0 euro eigen risico, inzittenden module zit er ook bij. Wij hebben 10 jaar schadevrij. Het betreft wel een x p100d versie van 176000 euro. De man van insuremytesla geloofde niet dat ze zo veel duurder waren, zei zelfs dat ik het beter bij allsecur kan verzekeren.
 
Rabo/interpolis is ook al niet geschikt voor de M3:
"Het merk Tesla voldoet standaard niet aan de VbV/SCM preventiecertificeringen. Interpolis eist voor de Alles in één Polis dat alle merken aan het preventiekeurmerk VbV/SCM voldoen. Voor de Tesla maakt Interpolis hierop geen uitzondering. Zonder de juiste preventie geldt er geen diefstaldekking."
 
Rabo/interpolis is ook al niet geschikt voor de M3:
"Het merk Tesla voldoet standaard niet aan de VbV/SCM preventiecertificeringen. Interpolis eist voor de Alles in één Polis dat alle merken aan het preventiekeurmerk VbV/SCM voldoen. Voor de Tesla maakt Interpolis hierop geen uitzondering. Zonder de juiste preventie geldt er geen diefstaldekking."
Dan is het toch heel simpel: als ze niet willen, verdienen ze niets aan ons.
 
Als ik bij Centraal beheer mijn gegevens invul dan krijg ik een prijs van €54 te zien voor all risk voor een M3 LR met 10 schade vrije jaren, €300 eigen risico en omgeving Groningen. Volgens de chat verzekeren ze ook Tesla's en hebben ze geen extra alarm systemen nodig.

"Peter zegt: Dus als de auto onder de € 75.000 nieuwprijs zit stellen we ook geen beveiligingseisen."

Klinkt als een mooie prijs. Zijn er mensen die ervaring hebben met Centraalbeheer? Of zitten er nog addertjes onder het gras?
 
Als ik bij Centraal beheer mijn gegevens invul dan krijg ik een prijs van €54 te zien voor all risk voor een M3 LR met 10 schade vrije jaren, €300 eigen risico en omgeving Groningen. Volgens de chat verzekeren ze ook Tesla's en hebben ze geen extra alarm systemen nodig.

"Peter zegt: Dus als de auto onder de € 75.000 nieuwprijs zit stellen we ook geen beveiligingseisen."

Klinkt als een mooie prijs. Zijn er mensen die ervaring hebben met Centraalbeheer? Of zitten er nog addertjes onder het gras?
Ik heb deze afgesloten voor ongeveer die prijs.
 
Als ik bij Centraal beheer mijn gegevens invul dan krijg ik een prijs van €54 te zien voor all risk voor een M3 LR met 10 schade vrije jaren, €300 eigen risico en omgeving Groningen. Volgens de chat verzekeren ze ook Tesla's en hebben ze geen extra alarm systemen nodig.

"Peter zegt: Dus als de auto onder de € 75.000 nieuwprijs zit stellen we ook geen beveiligingseisen."

Klinkt als een mooie prijs. Zijn er mensen die ervaring hebben met Centraalbeheer? Of zitten er nog addertjes onder het gras?

CB particulier of CB zakelijk?