Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de Belgen;
Na een rondje offertes opvragen kwam ik uit bij Ethias.
919,58 euro per jaar voor Full-omnium-plus voor een SR+
Burgerlijke aansprakelijkheid, rechtsbijstand plus, zonder vrijstelling, 30 maanden waardebehoud, verzekering bestuurder en vervangwagen bij ongeval of totaalverlies. Was de enige waar de ik bij schade niets uit eigen zak moest betalen.
Ik moet wel een kanttekening maken, elektrische wagens krijgen bij Ethias altijd 30% korting maar ik krijg via mijn werkgever nog eens een extra korting van 4% dus zal de offerte iets hoger liggen bij aanvraag door jullie.

Hoe kom jij op dat mooie offertebedrag bij Ethias? Mijn offerte lag 1000 euro hoger met 0 claim en laag risicoprofiel? Zijn er nog tips voor België. Axa kwam op 1550...
 
Carmeleon verhoogd de premie van €1883,- naar €2234,- per jaar. Wie heeft er een goed alternatief? MS P100D €160k cataloguswaarde. Inzettende en bijtellingbeschermer. 3 jaar nieuwwaarde. Lojack geïnstalleerd.

Wij betalen voor de X p100dl met cataloguswaarde 176k en inzittenden (zonder bijtellingsbeschermer) 137 euro bij Allsecur, geen eigen risico en er is geen lojack nodig. Nieuwaarde kun je ook ook voor kiezen, zolang je eerste eigenaar bent van de auto, anders heb je dagwaarde regeling, zij keren dan het bedrag uit en zit je niet vast aan een bepaalde automerk.
 
Hoe kom jij op dat mooie offertebedrag bij Ethias?

"Gewoon"...Ethias geeft inderdaad 30% korting voor volle EVs. Ik had ok een dergelijke offerte maar verkies een klassiekere makelaar dan Ethias (toch voor een bedrijfswagen, privé heb ik er niet zo'n problemen mee). En dus ben ik bij Van Dessel "gesukkeld", die een Vivium polis aanbiedt die veel goedkoper is dan als je zelf bij Vivium gaat zeuren.
 
Carmeleon verhoogd de premie van €1883,- naar €2234,- per jaar. Wie heeft er een goed alternatief? MS P100D €160k cataloguswaarde. Inzettende en bijtellingbeschermer. 3 jaar nieuwwaarde. Lojack geïnstalleerd.

Als verhoging van het eigen risico geen bezwaar is kan je ze vragen om dat te verhogen. Mijn nieuwe jaarpremie ging met dik €300 omhoog, daarop de vraag gesteld wat het verhogen van het eigen risico zou doen met de jaarpremie. Het antwoord was dat het verhogen van het eigen risico voor een X100D van €0 naar €1000 zomaar €450 op de jaarpremie zou schelen.

Met 26 schadevrije jaren durf ik de gok wel te wagen, dus gedaan. Alternatief is Allsecur met een vergelijkbare jaarpremie en lager eigen risico maar die vragen weer zo'n ander voertuig volgsysteem en ik heb net vorig jaar de Lojack laten installeren.
 
Als verhoging van het eigen risico geen bezwaar is kan je ze vragen om dat te verhogen. Mijn nieuwe jaarpremie ging met dik €300 omhoog, daarop de vraag gesteld wat het verhogen van het eigen risico zou doen met de jaarpremie. Het antwoord was dat het verhogen van het eigen risico voor een X100D van €0 naar €1000 zomaar €450 op de jaarpremie zou schelen.

Met 26 schadevrije jaren durf ik de gok wel te wagen, dus gedaan. Alternatief is Allsecur met een vergelijkbare jaarpremie en lager eigen risico maar die vragen weer zo'n ander voertuig volgsysteem en ik heb net vorig jaar de Lojack laten installeren.

Voor Tesla’s vraagt Allsecur geen volgsysteem. Heb hiervan ook een bevestiging per mail
 
Verzekeringen via Victor (Tesla) Nu bijna twee maanden verder en nog geen groenekaart.
Op de site ziet het goed uit en zie dat mijn M3 verzekerd is.
Factuur ook niet ontvangen.
Telefonisch kan ik ze niet bereiken. Terugbel verzoek is ook ruim een week oud.
Had bewust voor hun gekozen vanwege geen volg systemen bij andere partijen die ze in begin wel hadden.
 
Voor de Belgen;
Na een rondje offertes opvragen kwam ik uit bij Ethias.
919,58 euro per jaar voor Full-omnium-plus voor een SR+
Burgerlijke aansprakelijkheid, rechtsbijstand plus, zonder vrijstelling, 30 maanden waardebehoud, verzekering bestuurder en vervangwagen bij ongeval of totaalverlies. Was de enige waar de ik bij schade niets uit eigen zak moest betalen.
Ik moet wel een kanttekening maken, elektrische wagens krijgen bij Ethias altijd 30% korting maar ik krijg via mijn werkgever nog eens een extra korting van 4% dus zal de offerte iets hoger liggen bij aanvraag door jullie.
Bij KBC verzekerd voor 1304€, full omnium met franchise van 500, maar ook inclusief bijstand pech of ongeval in heel Europa, VAB, vervangwagen, wereldwijde reisbijstand ongeacht vervoermiddel. Kleine extras, maar nuttig voor mij.
Ook belangrijk, dekking tegen tanken verkeerde brandstof. Stel je voor dat ik daar uit pure gewoonte weer diesel in gooi...
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y