Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Ger 356, dankjewel voor de reactie en uitgebreide uitleg. Heb net even gebeld met CB en de premie bedraagt ca. 84,- p/m, dus ongeveer hetzelfde als jij.
Alleen...er werd expliciet vermeld dat diefstal niet verzekerd is. Was dat bij jou ook zo? Dat vind ik niet zo prettig eerlijk gezegd. Of is dat standaard bij verzekeren van een M3?
Meteen even gecontroleerd, maar diefstal en inbraak zijn verzekerd.
upload_2019-5-28_9-50-46.jpeg

Enige nadeel van Centraal Beheer is dat ze geen nieuwwaarde verzekeren. Als je dus total loss rijdt, krijg je dagwaarde plus max. 10%.
Maar ik vind nieuwwaarde verzekeren een beetje oververzekeren. Uiteindelijk is de auto die je plat rijdt ook niet nieuw meer. Maar verzekeren blijft persoonlijk.
 
Beste Ger 356, dankjewel voor de reactie en uitgebreide uitleg. Heb net even gebeld met CB en de premie bedraagt ca. 84,- p/m, dus ongeveer hetzelfde als jij.
Alleen...er werd expliciet vermeld dat diefstal niet verzekerd is. Was dat bij jou ook zo? Dat vind ik niet zo prettig eerlijk gezegd. Of is dat standaard bij verzekeren van een M3?

Bij mij is diefstal wel verzekerd via CB. Zou ook raar zijn, niet verzekeren tegen diefstal.
 
Bij mij is diefstal wel verzekerd via CB. Zou ook raar zijn, niet verzekeren tegen diefstal.
Toen ik bezig was met verzekeringen uitzoeken werd mij door meerdere verzekeraars verteld dat je boven de 50000 of 75000 geen diefstal verzekering kunt afsluiten. Dus uiteindelijk bij Allsecur uitgekomen, ook vanwege het 0 euro eigen risico, veel lagere premie en geen lojack eisen.
 
Toen ik bezig was met verzekeringen uitzoeken werd mij door meerdere verzekeraars verteld dat je boven de 50000 of 75000 geen diefstal verzekering kunt afsluiten. Dus uiteindelijk bij Allsecur uitgekomen, ook vanwege het 0 euro eigen risico, veel lagere premie en geen lojack eisen.

Extra eisen zijn er vaak wel, maar ook auto’s met een waarde van een koopwoning zijn prima tegen diefstal te verzekeren.
 
Meteen even gecontroleerd, maar diefstal en inbraak zijn verzekerd.
View attachment 412790
Enige nadeel van Centraal Beheer is dat ze geen nieuwwaarde verzekeren. Als je dus total loss rijdt, krijg je dagwaarde plus max. 10%.
Maar ik vind nieuwwaarde verzekeren een beetje oververzekeren. Uiteindelijk is de auto die je plat rijdt ook niet nieuw meer. Maar verzekeren blijft persoonlijk.
Bedankt voor de reply. Heel gek dan. De dame aan de telefoon zei expliciet dat diefstal niet verzekerd is. Ik ga ze morgen nog eens bellen.
 
Bij wie? Ook met bijtellingbeschermer? Carmeleon verhoogd de prijs met €350,- naar €2200,- per jaar bij 14 jaar schadevrij.
Bij allsecur, geen bijtellingsbeschermer, maar ze keren het bedrag uit en daarmee kun je zelf een auto uitzoeken met 4% bijtelling. Ik betaal voor de allrisk voor de X P100DL 133 per maand inclusief inzittenden en geen eigen risico en het is maandelijks opzegbaar, zonder lojack eis. Ook hebben ze 3 jaar nieuwwaarde regeling (indien je eerste eigenaar bent uiteraard) anders keren ze de dagwaarde uit.
 
Bij allsecur, geen bijtellingsbeschermer, maar ze keren het bedrag uit en daarmee kun je zelf een auto uitzoeken met 4% bijtelling. Ik betaal voor de allrisk voor de X P100DL 133 per maand inclusief inzittenden en geen eigen risico en het is maandelijks opzegbaar, zonder lojack eis. Ook hebben ze 3 jaar nieuwwaarde regeling (indien je eerste eigenaar bent uiteraard) anders keren ze de dagwaarde uit.
Weet jij of allsecur ook auto’s op naam van een bv verzekerd? Premie volgens de site zou uitkomen op € 115 per maand, dat is nu bij assicuro ruim € 200 per maand (X p100d, € 1000 eigen risico).
 
Bizar. Wat voor M3 heb je? Ze willen mijn M3 LR AWD niet verzekeren omdat die te veel vermogen heeft...

Wat is je leeftijd? Ligt meestal daaraan als ze niet willen verzekeren vanwege vermogen, dat je dus nog te jong bent. Verzekeringsmaatschappijen zien onervaren rijders liever in een Suzuki Alto of Toyota Aygo ofzo. ;)

Kan me niet voorstellen dat er een andere rede zou zijn om niet te willen verzekeren vanwege het vermogen.
 
Ik ben 35. Heb 5 schadevrije jaren.

Dat zou dan geen probleem mogen zijn. Met de leeftijd is meestal tot 24 jaar volgens mij. Wel vreemd dan, vooral omdat anderen wel gewoon bij Promovendum kunnen verzekeren. Zou nog eens bellen/mailen om te kijken of ze zich niet hebben vergist. Anders toch maar andere verzekeringsmaatschappij pakken die hier niet moeilijk over doet. :)