Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet toch echt even bij insuremytesla.nl kijken, zij stellen geen aanvullende beveiligingseisen als je het securitypack hebt.

Mijn Model S nieuwwaarde € 99. 650; ik heb 23 schadevrije jaren.

Ik heb hem zonder AP1 verzekerd toen ik hem kocht in oktober 2018. vorig jaar all riscs € 1124,48.

In december 2018 autopilot laten activeren en toen werd de premie € 929,33 (werd dus direct gewoon aangepast en ik kreeg de rest terug).

De verzekering is onlangs verlengd voor € 808,29 voor een heel jaar casco/all riscs .

Alle bedragen bij jaarbetaling. (Ik betaal dat soort bedragen overigens liever ineens, de rente is toch bijna nul)

Kortom, zij verlagen de premie en dat is wel uniek te noemen in dit wereldje.
Heb ook een offerte aangevraagd, premie ongeveer € 900,- lager dan bij Allianz.
Kan iemand mij vertellen wat het securitypack is?
 
Je moet toch echt even bij insuremytesla.nl kijken, zij stellen geen aanvullende beveiligingseisen als je het securitypack hebt.

Mijn Model S nieuwwaarde € 99. 650; ik heb 23 schadevrije jaren.

Ik heb hem zonder AP1 verzekerd toen ik hem kocht in oktober 2018. vorig jaar all riscs € 1124,48.

In december 2018 autopilot laten activeren en toen werd de premie € 929,33 (werd dus direct gewoon aangepast en ik kreeg de rest terug).

De verzekering is onlangs verlengd voor € 808,29 voor een heel jaar casco/all riscs .

Alle bedragen bij jaarbetaling. (Ik betaal dat soort bedragen overigens liever ineens, de rente is toch bijna nul)

Kortom, zij verlagen de premie en dat is wel uniek te noemen in dit wereldje.
slk-A4,

Kun je mij vertellen welke kosten en assurantiebelasting er in rekening gebracht worden, deze worden nml niet vermeld in de offerte.
 
Ik heb hem zonder AP1 verzekerd toen ik hem kocht in oktober 2018. vorig jaar all riscs € 1124,48.

Hier even gekekene naar insuremytesla

cataloguswaarde 130000, 20000km/j, 15 schadevrije jaren, max eigen risico (750) kom ik op een premie van 153,61 EUR/m en als daar nog assurantiebelasting bij moet welke je niet kunt terugvragen bij de belastingdienst dan kom ik op een jaarbedrag van 2064 EUR. Dat is zelfs nog zonder schadeverzekering inzittenden.

Insuremytesla dus toch niet zo goedkoop als je schetst.
 
Klopt, 14 december 2015, maar ik heb eerder nog nooit meegemaakt dat een occasion casco verzekeren goedkoper zou zijn dan een nieuwe. Je betaalt, zo dacht ik, de cascopremie altijd over de nieuwprijs. Dat is namelijk de reden waarom oudere auto's niet meer allriscs verzekerd worden. De premie daalt niet en de uitkering bij schade wel.
Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.

EDIT; Ik heb de premie nog eens berekend op insuremytesla en zie dat wat ik schrijf bij hen dus niet klopt. Als ik de Tesla met dezelfde nieuwwaarde bereken als nieuwe auto, dan is de premie flink hoger.......
Wist ik niet, dus het verzekeren van een occasion is bij hen dus kennelijk voordeliger.
 
Last edited:
EDIT; Ik heb de premie nog eens berekend op insuremytesla en zie dat wat ik schrijf bij hen dus niet klopt. Als ik de Tesla met dezelfde nieuwwaarde bereken als nieuwe auto, dan is de premie flink hoger.......
Wist ik niet, dus het verzekeren van een occasion is bij hen dus kennelijk voordeliger.

Niet allemaal maar genoeg verzekeraars houden rekening met de daadwerkelijk uit te betalen vergoeding. Als je geen nieuwwaarde garantie meer hebt ook een prima reden in ieder jaar te vergelijken of om een aanpassing van de premie te vragen.

Feit is dat je een prettig lage premie hebt :)
 
Je moet toch echt even bij insuremytesla.nl kijken, zij stellen geen aanvullende beveiligingseisen als je het securitypack hebt.

Mijn Model S nieuwwaarde € 99. 650; ik heb 23 schadevrije jaren.

Ik heb hem zonder AP1 verzekerd toen ik hem kocht in oktober 2018. vorig jaar all riscs € 1124,48.

In december 2018 autopilot laten activeren en toen werd de premie € 929,33 (werd dus direct gewoon aangepast en ik kreeg de rest terug).

De verzekering is onlangs verlengd voor € 808,29 voor een heel jaar casco/all riscs .

Alle bedragen bij jaarbetaling. (Ik betaal dat soort bedragen overigens liever ineens, de rente is toch bijna nul)

Kortom, zij verlagen de premie en dat is wel uniek te noemen in dit wereldje.
Ik kom boven de €220,- per maand uit. Dan heb ik geen dekking als mijn dochter van 19 rijdt. Zit ik bij Carmeleon toch beter. 3 jaar nieuwwaarde en bijtelling verzekerd. €163,- per maand incl. inzittenden. 75% no-claim.
 
Ik lees hier dus dat je nu ook bij de anwb kan verzekeren.
Kan dit ook een op naam van de zaak? Want ik dacht zelf eerst aan insuremytesla omdat als mijn zoon zijn rijbewijs haalt hij dan ook in de auto mag rijden. Nu weet ik niet hoe dat zit bij de anwb. Verzekering komt op mijn naam te staan.